You are here

Η Ναυτιλία προχωρά σε ακόμη ένα μεγάλο βήμα προς την προστασία του περιβάλλοντος με μεγάλο κόστος

14/09/2017 11:26
Η Διεθνής Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του έρματος και ιζημάτων (BWMC, 2004) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, τέθηκε σε εφαρμογή στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Η προσπάθεια του Οργανισμού έγκειται στην ανάγκη περιορισμού της μεταφοράς ξένων θαλάσσιων παθογόνων οργανισμών, τα οποία έχουν εντοπισθεί όχι μόνο να επιβιώνουν κατά την μεταφορά τους στις δεξαμενές θαλασσίου έρματος αλλά και να αναπαράγονται, συστήνοντας έτσι απειλή στα τοπικά οικοσυστήματα.

Η Σύμβαση επιβάλλει σε όλα τα πλοία που κάνουν χρήση θαλασσίου έρματος, να το διαχειρίζονται με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να απομακρύνουν, να αποτρέπουν την πρόσληψη ή να καθιστούν αβλαβή όλα τα παθογόνα είδη και να μην επιτρέπουν την απόρριψή τους στη θάλασσα.

Με βάση τους κανονισμούς της Σύμβασης, όλα τα εμπορικά πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες υποχρεώνονται να διαχειρίζονται το θαλάσσιό τους έρμα, καθώς και τα ιζήματα που απαντώνται στις δεξαμενές.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία εκτιμάται ότι θα δαπανήσει περίπου $ 100 δις για την εγκατάσταση των πιστοποιημένων συστημάτων διαχείρισης.

Οι πλοιοκτήτες, οι κατασκευαστές και οι κυβερνήσεις καλούνται να συνεργαστούν, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή των κανονισμών και κατά συνέπεια να διαφυλαχτεί το τοπικό θαλάσσιο περιβάλλον από εξωγενείς παρεμβάσεις.

Το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο καλωσορίζει την εφαρμογή της Σύμβασης και παροτρύνει του πλοιοκτήτες να επιλέξουν το κατάλληλο σύστημα διαχείρισης, που θα προστατεύει το περιβάλλον. Καλεί, επίσης, τις τοπικές αρχές ελέγχου στην κάθε χώρα να πραγματοποιούν ελέγχους με επιείκεια στα πρώιμα στάδια εφαρμογής των κανονισμών της Σύμβασης, μέχρι την επίλυση των επιμέρους προβλημάτων που θα προκύψουν.