You are here

Αερομαχίες για Ryanair και ΚΑ

05/07/2012 11:04
«Αερομαχίες» προκάλεσε σήμερα στη βουλή η κρατική στήριξη των Κυπριακών Αερογραμμών και τα κρατικά κίνητρα προς τη Ryanair.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης, ανέφερε ότι η εταιρεία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας με βάση τη Λάρνακα με 530 χιλ. επιβάτες και ο μοναδικός που είναι ενταγμένος σε διεθνή αεροπορική συμμαχία, χωρίς να λαμβάνει καμία επιδότηση και χωρίς κόστος για την Κυπριακή Δημοκρατία.

Υπέδειξε ότι το 2012 η Aegean υπέβαλε προτάσεις για δραστηριοποίηση της εταιρείας σε τρίτες χώρες προσφέροντας στην ανάπτυξη, οι οποίες όμως δεν έχουν γίνει αποδεκτές.

Ο κ. Βασιλάκης εξέφρασε τον προβληματισμό της εταιρείας για τις σημαντικές ενισχύσεις που δόθηκαν σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους και για την ενδεχόμενη ενίσχυση των ΚΑ.

Για την ανάπτυξη της οικονομίας της Κύπρου, σημείωσε, θα πρέπει να υπάρχει ισότιμη και ισόνομη αντιμετώπιση όλων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, η Aegean από το 2004 μέχρι το 2012 που δραστηριοποιείται στην Κύπρο δεν έλαβε επιδοτήσεις είτε από την Κυπριακή Δημοκρατία είτε από τα αεροδρόμια.

Έκανε λόγο για στρεβλώσεις χαρακτηρίζοντας ως άδικο και παράλογο το σύστημα κινήτρων που δόθηκε στη Ryanair το οποίο δεν είναι συμβατό με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, προσθέτοντας ότι η Ryanair λαμβάνει 100% έκπτωση στα αεροπορικά τέλη.

Ο κ. Βασιλάκης εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του γιατί δεν παραχωρείται στην εταιρεία του δικαίωμα πτήσεων, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία καλύπτει πέντε προορισμούς που δεν καλύπτουν οι ΚΑ, δηλαδή η εταιρεία να χρησιμοποιεί την Κύπρο ως βάση για να πραγματοποιεί πτήσεις σε τρίτες χώρες.

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας ζήτησε όπως στους προορισμούς που δεν πραγματοποιούν πτήσεις οι ΚΑ, να υπάρχει αυτόματο δικαίωμα να πετά η Aegean.

Όσον αφορά την ενδεχόμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΚΑ, ο κ. Βασιλάκης, σημείωσε ότι θα αποτελέσει στρέβλωση, καλώντας την κυβέρνηση να μειώσει τα τέλη στα αεροδρόμια και να σταματήσει να παραχωρεί κίνητρα σε άλλες εταιρίες.

Πάντως προειδοποίησε ότι εάν παραμείνουν οι στρεβλώσεις στην αγορά η εταιρεία θα επανεξετάσει πως δραστηριοποιείτε στην Κύπρο.

Φωνές από ΚΑ

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των ΚΑ, Γιώργος Μαυρόκωστας, ανέφερε ότι λόγω της απαγόρευσης της χρήσης του εναέριου χώρου της Τουρκίας, η εταιρεία διστάζει να δεχθεί δεύτερο αερομεταφορέα για κάποιους προορισμούς γιατί θα αποκλειστεί, και έφερε ως παράδειγμα τη Ρωσία.

Ο κ. Μαυρόκωστας σημείωσε ότι λόγω του τουρκικού εμπάρκου δεν υπάρχει ίσος ανταγωνισμός.

Υπέδειξε ότι εάν δοθεί στην Aegean το δρομολόγια Λάρνακα –Ισραήλ, να δοθεί και στις ΚΑ το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Τελ Αβίβ.

Ο πρόεδρος ΣΥΝΥΚΑ, Ανδρέας Πιερίδης, ανέφερε ότι δεν σωστό στην παρουσία της Aegean να συζητείται η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΚΑ λόγω του ανταγωνισμού.

«Στόχος της Aegean είναι το κλείσιμο των ΚΑ», είπε, προσθέτοντας ότι « ο κ. Βασιλάκης δεν κλήθηκε ποτέ στο ελληνικό κοινοβούλιο και προσκλήθηκε στην κυπριακή βουλή».

Άμεση ήταν η απάντηση του κ. Βασιλάκη ο οποίος επανέλαβε ότι ανησυχούν την εταιρεία οι ενισχύσεις προς ΚΑ και κάλεσε τους εμπλεκόμενους να βρουν τρόπους για επέλθουν ισορροπίες στην αγορά.

Καταλήγοντας, σημείωσε το σύστημα κινήτρων αποτελεί στρέβλωση στις άλλες εταιρείες, προσθέτοντας να επιτραπεί στην Aegean να πετά στους προορισμούς που δεν πετούν οι ΚΑ.

Της Ελευθερίας Παϊζάνου