You are here

Δέσμευση για βιώσιμη κινητικότητα στη Λευκωσία

16/01/2018 19:37

Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων παραμένει δεσμευμένο στην περαιτέρω ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας στη Λευκωσία προς όφελος της διαρκούς κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης και με γνώμονα την εξυπηρέτηση, αλλά και την ασφάλεια του πολίτη, είπε ο αρμόδιος Υπουργός Μάριος Δημητριάδης.

Σε χαιρετισμό του στην Ημερίδα για το κυκλοφοριακό στην είσοδο της Λευκωσίας και τη βιώσιμη κινητικότητα, ανέφερε ότι από τον Ιούνιο του 2015, μετά τις εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας, σημαντικά έργα βρίσκονται υπό εξέλιξη, όπως η αναβάθμιση της λεωφόρου Αγλαντζιάς και το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων που θα ενώνει τα πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Λευκωσίας, ιδιωτικά και δημόσια.

Τις επόμενες ημέρες, σημείωσε, ξεκινούμε με την αναβάθμιση της λεωφόρου Καλλιπόλεως, ενός έργου που έμενε για δεκαετίες στα συρτάρια, αφού συνυπήρχαν προβλήματα.

Όλα αυτά τα έργα, συνέχισε, αντιμετωπίζουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας στην περιοχή που θα υλοποιηθούν, έχοντας πλέον στο επίκεντρο τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας. Δυστυχώς, είπε, δεν έγινε κατορθωτό να ξεκινήσουμε με το έργο της λεωφόρου Τσερίου για τους γνωστούς λόγους, παρά το γεγονός ότι φτάσαμε στο παρά πέντε της κατακύρωσης στον επιτυχόντα προσφοροδότη.

Παράλληλα, ανέφερε ότι εντός του 2018 θα προχωρήσουμε με την έναρξη των εργασιών του πλέον στρατηγικού έργου για το σύνολο της πόλης και της Επαρχίας της Λευκωσίας, της Α’ Φάσης του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας - ενός σημαντικού έργου που θα αποσυμφορήσει την είσοδο της Λευκωσίας, με τη διευκόλυνση των διακινήσεων Ανατολής-Δύσης κι αυτό έγινε κατορθωτό, αφού εξασφαλίσαμε σημαντικό μέρος της απαιτούμενης επένδυσης από ανταγωνιστικά κονδύλια της ΕΕ.

Είπε ότι η Λευκωσία σε αντίθεση με τις άλλες μεγάλες πόλεις της Κύπρου (Λεμεσό και Λάρνακα) δεν διαθέτει ένα πραγματικό παρακαμπτήριο δρόμο με τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη ενός αυτοκινητοδρόμου. Πέραν από τα προφανή πλεονεκτήματα για την οικονομική ανάπτυξη με μείωση των χρόνων μετακίνησης για ανθρώπους και εμπορεύματα, αλλά και προς όφελος της οδικής ασφάλειας, η ύπαρξη του περιμετρικού αυτοκινητοδρόμου θα ελαφρύνει την επιβάρυνση άλλων δρόμων εντός του εσωτερικού της Λευκωσίας και θα δώσει τη δυνατότητα να παραχωρήσουμε χώρο σε άλλα μέσα προς όφελος της βιώσιμης κινητικότητας.

Σε σχέση με την προώθηση της χρήσης των δημόσιων μεταφορών, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι έγινε μια πρώτη προσπάθεια από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με την υπογραφή των συμβάσεων για τις Δημόσιες Μεταφορές το 2009.

Εννέα σχεδόν χρόνια μετά, ανέφερε, μπορώ να πω με σιγουριά ότι το εγχείρημα έγινε βεβιασμένα, με αποτέλεσμα το κόστος της υπηρεσίας να είναι δυσανάλογα μεγάλο, συγκριτικά με την ποιότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρεται.

"Δουλεύουμε επισταμένα για τη νέα εποχή των δημοσίων μεταφορών, με στόχο το 2020 να έχουμε νέες συμβάσεις και κατ’ επέκταση νέο πλαίσιο λειτουργίας για τους ανάδοχους που θα αναλάβουν τη λειτουργία των λεωφορείων παγκύπρια. Για αυτό και τις επόμενες βδομάδες το σύστημα τηλεματικής με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια και τις μηχανές ακύρωσης εισιτηρίων θα τεθεί σε λειτουργία, να εκσυγχρονίσουμε τις δημόσιες μεταφορές και να τις οδηγήσουμε στη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξετάσουμε περαιτέρω, την πιθανότητα της έλευσης του τραμ ως ουσιαστικό ενισχυτικό μέτρο προς τα λεωφορεία", πρόσθεσε.

Για τα ζητήματα στάθμευσης, ο κ. Δημητριάδης είπε ότι το Υπουργείο του στον τομέα αυτό δεν έχει ουσιαστική αρμοδιότητα κι ότι είναι σημαντικό οι τοπικές αρχές να λάβουν τις αναγκαίες αποφάσεις, ώστε αυτά να αποτελέσουν μέρος της λύσης των προβλημάτων και όχι μέρος του προβλήματος.