You are here

BOCY: Αύξηση χρεώσεων και e-banking

22/08/2016 16:46
Αύξηση των χρεώσεων εφαρμόζει από τις 17 Οκτωβρίου η Τρ. Κύπρου ενημερώνοντας με επιστολές τους πελάτες της δίνοντας έμφαση στο e-banking.

Οι αυξήσεις, αφορούν κυρίως δύο κατηγορίες υπηρεσιών: Πρώτο, εκείνων που δεν απευθύνονται στους πελάτες με χαμηλά υπόλοιπα ή και όγκους εργασιών και δεύτερο, εκείνων για τις οποίες υπάρχει η εναλλακτική επιλογή ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης.

Οι λόγοι πίσω από τον νέο κατάλογο της τράπεζας, χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες:

-Περιβάλλον: Οι νέες χρεώσεις και προμήθειες αποτελούν μέρος της προσπάθειας για μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της τράπεζας και σε μεγάλο βαθμό περιλαμβάνουν υπηρεσίες με μηδενική ή μειωμένη χρέωση στις υπηρεσίες που γίνονται μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται κίνητρα, τόσο για την ίδια την τράπεζα, όσο και για τους πελάτες, για να στραφούν προς την ψηφιακή εξυπηρέτηση.

-Διαφάνεια: Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της διαφάνειας, γίνεται επίσης διαχωρισμός του καταλόγου προμηθειών και χρεώσεων της τράπεζας κατά είδος πελάτη (φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα, πελάτες IBU). Έτσι, οι χρεώσεις θα είναι πιο ξεκάθαρες και πιο εύκολα κατανοητές για τους πελάτες.
-Ανανέωση: Η τελευταία αναθεώρηση των προμηθειών και χρεώσεων έγινε το 2010 και σήμερα δεν αντικατοπτρίζει τα δεδομένα (τεχνολογικά, εποπτικά κτλ) στην τραπεζική αγορά. Ο νέος κατάλογος αντικατοπτρίζει, σε μεγάλο βαθμό, την ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών (ψηφιακών) καναλιών εξυπηρέτησης, στα οποία οι χρεώσεις θα είναι μειωμένες ή και μηδενικές. Αυτές οι επιλογές είναι πιο φθηνές αν όχι και δωρεάν, πιο διαφανείς, πιο γρήγορες και πιο οικολογικές, ενώ προσφέρουν και περισσότερο έλεγχο στα χέρια του πελάτη.

-Μείωση κόστους για τους μικρούς πελάτες: Σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών επιλογών για τους πελάτες, πολλές από τις χρεώσεις και προμήθειες που αφορούν στους μικρότερους λογαριασμούς, μειώνονται ή και ακυρώνονται.

Οι αυξήσεις που έγιναν καλύπτουν σε πολύ μεγάλο βαθμό υπηρεσίες οι οποίες είναι διαθέσιμες με χαμηλότερο ή και με καθόλου κόστος, μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια εξυπηρέτησης. Έτσι, δίνεται μια χρήσιμη εναλλακτική επιλογή, ενώ μειώνεται ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των υπηρεσιών (κυρίως σε χαρτί).

Οι αλλαγές στις χρεώσεις δεν επηρεάζουν την εξυπηρέτηση των δανείων και το επιτόκιο δεν επηρεάζεται καθόλου. Επιπλέον, δεν υπάρχουν αυξήσεις στις καθημερινές πράξεις και οι πράξεις αυτές είναι εντελώς προαιρετικές.

Η δομή των νέων χρεώσεων αφήνει την επιλογή της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης που είναι πιο φθηνή αν όχι και δωρεάν, πιο διαφανής, πιο γρήγορη και πιο οικολογική, ενώ προσφέρει και περισσότερο έλεγχο στα χέρια του πελάτη.

Υπάρχει μικρή διαφοροποίηση στα έξοδα συντήρησης τρεχούμενων λογαριασμών. Πελάτες με χαμηλό όριο τρεχούμενου λογαριασμού θα έχουν μείωση των σχετικών προμηθειών.

Εάν υπάρχει τρεχούμενος λογαριασμό με όριο €8000 τότε θα υπάρξει χρέωση επιπρόσθετα 30 σεντ τον μήνα. Από την άλλη, ένας πελάτης με όριο €2000 θα πληρώνει €1 λιγότερο την τριμηνία.

Την ίδια ώρα, πολλές από τις υπηρεσίες όπου καταγράφεται μια μικρή αύξηση, είναι διαθέσιμες δωρεάν ή με μειωμένες χρεώσεις μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια της τράπεζας.

Σε σχέση με τις σημερινές χρεώσεις, θα είναι δυνατή η μείωση του συνολικού κόστους, μέσα από την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών καναλιών που είναι πιο φθηνά αν όχι και δωρεάν, πιο διαφανή, πιο γρήγορα και πιο οικολογικά, ενώ προσφέρουν και περισσότερο έλεγχο στα χέρια σας.

Οι δωρεάν ηλεκτρονικές υπηρεσίες περιλαμβάνουν: οδηγία για ανάκληση / ακύρωση επιταγής, αντίγραφο κατάστασης λογαριασμού , μεταφορές μεταξύ λογαριασμών, πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφελείας και άνοιγμα πάγιας τραπεζικής εντολής.

Οι υπηρεσίες που προσφέρονται φθηνότερα, περιλαμβάνουν: εξερχόμενες πληρωμές , μετατροπή συναλλάγματος, παραγγελία βιβλιαρίου επιταγών.