You are here

Διετής παράταση σε φορο-ελαφρύνσεις NPLs

12/09/2017 07:07
Παράταση 24 αντί 12 μηνών συμφώνησαν να δώσουν τα μέλη της επιτροπής οικονομικών στις ελαφρύνσεις που εφαρμόζονται προς όφελος των τραπεζών και δανειοληπτών σε περιπτώσεις αναδιαρθρώσεων δανείων.

Το πακέτο προτάσεων νόμου που κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΔΗΣΥ, συζητήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην επιτροπή οικονομικών με κόμματα και εμπλεκόμενους να βλέπουν με θετικό μάτι την παράταση της εφαρμογής τους.

Με την παράταση η νομοθετική εξουσία ελπίζει να δώσει νέα ώθηση στις αναδιαρθρώσεις δανείων, που με βάση επίσημα στοιχεία, έχουν επιβραδυνθεί σημαντικά, παρά την ισχύ των συγκεκριμένων κινήτρων.

Η ισχύς των διευκολύνσεων που εφαρμόζονται σε περιπτώσεις διαδικασιών αναδιάρθρωσης δανείων, περιλαμβανομένων απαλλαγών από ορισμένες χρεώσεις, λήγει στο τέλος του 2017 και οι προτάσεις του ΔΗΣΥ αφορούσαν παράταση ενός έτους ωστόσο, σε κλειστή συνεδρία της επιτροπής οικονομικών, συμφωνήθηκε όπως η παράταση επεκταθεί μέχρι το τέλος του 2019.

Οι προτάσεις θα τεθούν ενώπιον της ολομέλειας προς ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα.

Το 2017 οι τράπεζες έχουν χάσει τους στόχους αναδιαρθρώσεων που τους έθεσε η Κεντρική Τράπεζα.

Συγκεκριμένα, μια από τις προτάσεις προτείνει όπως στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης δανείου, για περίοδο μέχρι την 31/12/2019, δεν επιβάλλεται έκτακτη εισφορά για την άμυνα σε περίπτωση λογιστικού κέρδους ή και πλασματικού μερίσματος.

Άλλη πρόταση νόμου αφορά τη μη καταβολή τέλους μεταβίβασης στο πλαίσιο αναδιαρθρώσεων δανείων επίσης μέχρι το τέλος του 2019 ενώ, προτείνεται και τροποποίηση του περί χαρτοσήμων νόμου ώστε να παραταθεί μέχρι το τέλος του 2019, η ρύθμιση σύμφωνα με την οποία τα έξοδα χαρτοσήμων που θα προκύπτουν από την αναδιάρθρωση δανείων μέχρι του ποσού των υφιστάμενων οφειλών, να είναι μηδενικά.

Με ξεχωριστή πρόταση νόμου, προτείνεται τροποποίηση του περί φορολογίας εισοδήματος νόμου, ώστε μέχρι το τέλος του 2019, οποιοδήποτε όφελος, πλεόνασμα, κέρδος ή ζημιά προσώπου που προκύπτει στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης δανείου, να μην λαμβάνεται υπόψη για σκοπούς καθορισμού του φορολογητέου εισοδήματος του προσώπου.

Ακόμα με προτεινόμενη τροποποίηση του περί φορολογίας κεφαλαιουχικών κερδών νόμου προτείνεται μέχρι το τέλος του 2019, να μην επιβάλλεται φόρος κεφαλαιουχικών κερδών στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης δανείου έτσι που το κόστος της αναδιάρθρωσης να μην είναι απαγορευτικό για τους οφειλέτες σε αναδιαρθρώσεις των δανείων τους.

Επιπρόσθετα, προτείνεται τροποποίηση του νόμου για το ΦΠΑ, ώστε σε περίπτωση που ακίνητο αποκτάται από το δανειστή στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης και για περίοδο μέχρι το τέλος του 2019, οποιοδήποτε εμπράγματο βάρος βαρύνει το εν λόγω ακίνητο να μεταφέρεται κατά τη μεταβίβαση, από το δανειολήπτη στο δανειστή επί του συγκεκριμένου ακινήτου.

Τέλος, με άλλη πρόταση νόμου γίνεται εισήγηση για τροποποίηση του περί εισπράξεως φόρων νόμου ώστε μέχρι το τέλος του 2019, σε περίπτωση που ακίνητο αποκτάται από το δανειστή στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης δανείου, οποιοδήποτε εμπράγματο βάρος επί του συγκεκριμένου ακινήτου βαρύνει το εν λόγω ακίνητο να μεταφέρεται κατά τη μεταβίβαση από το δανειολήπτη στο δανειστή.

Της Μαρίας Χαμπή