You are here

Προσπάθεια ΔΗΣΥ για ανατροπή κλίματος

17/02/2017 11:49
Πρόταση νόμου για την κατάργηση του δικαιώματος της βουλής να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με σχολικούς εορτασμούς, καταθέτει σήμερα ο ΔΗΣΥ, σε μια προσπάθεια να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε μετά τις αποφάσεις της περασμένης εβδομάδας.

Η πρόταση νόμου ουσιαστικά καθιστά άνευ ουσίας την ψήφιση της τροπολογίας του ΕΛΑΜ από την πλειοψηφία της βουλής, για συμπερίληψη του ενωτικού δημοψηφίσματος του 1950 στα θέματα στα οποία θα γίνεται ανάγνωση μηνυμάτων και ολιγόλεπτη συζήτηση στην τάξη καθώς, το μόνο που θα μπορεί να λαμβάνει σχετικές αποφάσεις, βάσει της πρότασης είναι το υπουργείο παιδείας.

Η τροπολογία, της οποίας η ψήφιση προκάλεσε αλυσιδωτές εξελίξεις με τελευταία την αποχώρηση του ηγέτη της τ/κ πλευράς Μουσταφά Ακιντζί από τη χθεσινή συνάντηση με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη, πέρασε από τη βουλή με τις ψήφους των βουλευτών όλων των κομμάτων πλην του ΑΚΕΛ που καταψήφισε και του ΔΗΣΥ που απείχε από την ψηφοφορία.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο πλαίσιο ψήφισης των νομοθετικών ρυθμίσεων για εισαγωγή αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η πρόταση του ΔΗΣΥ κατατέθηκε επισήμως σήμερα στη βουλή από τους βουλευτές του ΔΗΣΥ που συμμετέχουν στην επιτροπή παιδείας.

Βάσει της πρότασης, η αρμοδιότητα για τον καθορισμό σχολικών επετείων στις οποίες γίνεται ανάγνωση μηνυμάτων ή φυλλαδίων ή ολιγόλεπτη συζήτηση στην τάξη, θα ανήκει στο υπουργείο παιδείας, κατόπιν διαβούλευσης με την επιτροπή παιδείας της βουλής.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ Νίκος Τορναρίτης δήλωσε ότι η πρόταση σημαίνει πως οι εν λόγω αρμοδιότητες θα αφορούν στο καθ’ ύλην αρμόδιο σώμα και όχι στην όποια βουλή ή στον όποιο βουλευτή, όπως είπε.

«Με τη νομοθεσία, το υπουργείο παιδείας θα μπορεί να εμπλουτίσει ή να περιορίσει», αυτά τα οποία σχετίζονται με την ψήφιση των τροπολογιών της περασμένης εβδομάδας, πρόσθεσε ο κ. Τορναρίτης.

Σημείωσε ότι ο ΔΗΣΥ δεν επιχειρεί να στείλει κανένα πολιτικό μήνυμα προσθέτοντας ότι το κόμμα στηρίζει με συνέπεια τη στρατηγική λύσης δικοινοτικής διζωνικής ομοσπονδίας.

Η πρόταση νόμου, αναμένεται να οδηγηθεί για συζήτηση στην επιτροπή παιδείας και ακολούθως ενώπιον της oλομέλειας για ψήφιση.

Της Μαρίας Χαμπή