You are here

Διεκδικεί θέση στον χάρτη μεσογειακής κρουαζιέρας η Λεμεσός

03/04/2018 06:18

 

Περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας, για περισσότερο χρόνο, που θα ξοδεύουν περισσότερα χρήματα προσδοκεί για το 2018 και κυρίως για το 2019 η Λεμεσός.  

Το 2017 καταγράφηκε μείωση των κρουαζιέρων στην Κύπρο, λόγω της κατάστασης στη Μέση Ανατολή.

Έτσι προσπάθεια των εμπλεκόμενων φορέων, στη βάση του σχετικού στρατηγικού σχεδιασμού, είναι η ανατροπή αυτής της κατάστασης και ήδη έχουν γίνει οι πρώτες προσπάθειες. Ανάμεσα σ’ αυτές η πρόσφατη σύσκεψη στο Κάιρο η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της τριμερούς συνεργασίας που υπογράφηκε μεταξύ Κύπρου, Ελλάδας και Αιγύπτου και οι απανωτές συσκέψεις στο δήμο Λεμεσού για εξεύρεση τρόπων αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος των διοργανωτών κρουαζιέρων.

Οι κρουαζιέρες σε αριθμούς

Σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής Λιμένων Κύπρου, της διαχειρίστριας εταιρείας του λιμανιού DP World και του ΚΟΤ, το 2017 διακινήθηκαν στο λιμάνι Λεμεσού 97244 τουρίστες – ντόπιοι και ξένοι – έναντι 103181 τουρίστες το 2016.

Σύμφωνα με τον ανώτερο λειτουργό του ΚΟΤ, Χρήστο Μούστρα, το 2017 παρουσιάζεται μικρή μείωση που αποδίδεται στη συνεχιζόμενη κρίση στη Μέση Ανατολή και την Τουρκία.

«Μείωση η οποία παρουσιάστηκε και στην Ελλάδα που είναι η πρώτη χώρα σε ότι αφορά προορισμούς κρουαζιέρας λόγω των νησιών του Αιγαίου, και η οποία αποδίδεται επίσης στην εμπόλεμη κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή, πόσο μάλλον για την Κύπρο που βρίσκεται ακόμη πιο κοντά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μούστρας.

Αναλυτικά, στη διάρκεια του Ιανουάριου 2017 διακινήθηκαν στο λιμάνι Λεμεσού 2705 επιβάτες. Από τον Φεβρουάριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2017 όπου ανέλαβε τη διαχείριση η DP World, διακινήθηκαν 94539 επιβάτες σε σύνολο 85 κρουαζιέρων.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της DP World Limassol, Charles Meaby, κατά τον περσινό χρόνο «εξυπηρετήθηκαν στη Λεμεσό 85 κρουαζιέρες, είτε για σκοπούς διέλευσης (transit calls), είτε ως αφετηρία της διαδρομής τους (home port). Θέτοντας γερά θεμέλια για μας, οι προοπτικές ανάπτυξης διαγράφονται ευνοϊκές. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε το λιμάνι Λεμεσού σε λιμάνι επιλογής για τις κρουαζιέρες».

Η εταιρεία εκτιμά ότι, παρά το έντονα ανταγωνιστικό γεωπολιτικό περιβάλλον, η Λεμεσός διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για να αναδειχθεί σε περιφερειακό κέντρο κρουαζιέρας.

«Με τη λειτουργία του νέου επιβατικού τερματικού, το οποίο περιλαμβάνει ένα υπερσύγχρονο κτίριο με επτά αίθουσες συνολικής έκτασης 7,000 τετραγωνικών μέτρων και διαθέτει  βύθισμα περίπου 11 μέτρα και τρεις προβλήτες των 400 μέτρων, το λιμάνι Λεμεσού αναδεικνύεται σε σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης του τουρισμού», αναφέρει ο κ. Meaby.

Σύμφωνα με τον κ. Meaby το λιμάνι Λεμεσού αποτελεί πλέον το τρίτο επιβατικό τερματικό της DP World σε διεθνές επίπεδο. Ο όμιλος λειτουργεί ήδη αντίστοιχα τερματικά στη Mina Rashid στο Ντουμπάι και την Quinquela Martin της Αργεντινής και ήδη έχει φιλοξενήσει στην Κύπρο επιτυχώς «μερικά από τα πιο σύγχρονα και τεχνολογικά προηγμένα κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως».

Σημαντικό στοιχείο για τις μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης θεωρείται το γεγονός ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΚΟΤ και της Αρχής Λιμένων, με βάση τα σημερινά δεδομένα, υπολογίζεται ότι η επιβατική κίνηση του 2018 θα είναι η ίδια με τον περσινό χρόνο, με τον Οκτώβριο να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση σε αριθμό κρουαζιέρων και επιβατών και τον Ιούνιο μικρότερη.  Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη τους μήνες του φθινόπωρου και της άνοιξης.

Από τις δυνατότητες στην πράξη

Σε όλα τα μέτωπα και συλλογικές είναι οι προσπάθειες για αύξηση του τουρισμού κρουαζιέρας.

Με την προοπτική ότι μέσα από τον τομέα της κρουαζιέρας θα έρθουν πιο κοντά η Ελλάδα, η Αίγυπτος και η Κύπρος και με την ελπίδα της επαναφοράς της θαλάσσιας τουριστικής σύνδεσης των τριών χωρών, όπως συνέβαινε τις προηγούμενες δεκαετίες, κρατικοί τεχνικοί εμπειρογνώμονες συμμετείχαν πρόσφατα σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Κάιρο.

Σύμφωνα με τον κ. Μάτσα ο οποίος συμμετείχε στη σύσκεψη, συμφωνήθηκαν συγκεκριμένες δράσεις και χρονοδιαγράμματα, που πρέπει να προχωρήσουν στο επόμενο εξάμηνο, έτσι ώστε να τεθούν υπόψη στην προσεχή σύνοδο κορυφής των τριών ηγετών. 

«Ανάμεσα σ’ αυτά είναι η δημιουργία δρομολογίων όπου θα περιλαμβάνονται ελκυστικά λιμάνια των τριών χωρών», ανέφερε ο κ. Μάτσας, ο οποίος τόνισε ότι «πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικό και φιλόδοξο εγχείρημα με πολλές προκλήσεις, που θα πρέπει να ξεπεραστούν, καθώς και στην περίπτωση που θα έχουν τακτοποιηθεί και οι τελευταίες οικονομοτεχνικές και νομικές λεπτομέρειες από τις τρεις χώρες, χρειάζεται χρόνος για να υλοποιηθεί».

Στην προσπάθεια ανάπτυξης του τουρισμού κρουαζιέρας, δηλώνει δυναμικό παρών και ο δήμος Λεμεσού, ο οποίος ψάχνει τρόπους αναθέρμανσης τους ενδιαφέροντος των διοργανωτών κρουαζιέρων.  Απανωτές είναι το τελευταίο διάστημα στο δήμο Λεμεσού οι συσκέψεις για το θέμα αυτό.  Στόχος του δημάρχου είναι όπως γίνουν συσκέψεις ξεχωριστά με τον κάθε ένα εμπλεκόμενο φορέα, για να ακουστούν απόψεις και να αποφασιστούν δράσεις οι οποίες στη συνέχεια θα συζητηθούν σε διευρυμένες συσκέψεις που θα πραγματοποιηθούν μεταγενέστερα.

Μια από τις συσκέψεις ήταν και αυτή που πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα, με τη συμμετοχή του δημάρχου, Νίκου Νικολαΐδη και εκπροσώπων του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ), όπου αποφασίστηκαν τρόποι δράσης.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Λεμεσού, αποφασίστηκαν δυο ταξίδια σε Μασσαλία και Χάιφα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, αντίστοιχα, όπου θα επιδιωχθεί η δημιουργία συνεργασιών στο συγκεκριμένο τομέα.  

Της Μαρίας Κωνσταντίνου