You are here

Στα £6,897,131 τα κέρδη της Λούης για το 1999: 1,66 σεντ το κέρδος ανά μετοχή

Δηλώσεις του Προέδρου του Συγκροτήματος

Το 1999 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την Louis Cruise Lines Ltd με πολλές θετικές εξελίξεις, ανάμεσα στις οποίες ήταν και οι πιο κάτω:

(α) Η απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Royal Olympic Cruise Lines τον Δεκέμβριο του 1999.
(β) Η ναύλωση του πλοίου Sapphire για το έτος 2000 στην Γαλλική εταιρεία France Croisieres.
(γ) Η αγορά του πλοίου Serenade (το οποίο αρχίζει λειτουργία στις 30 Μαρτίου το έτος 2000 με ναύλωση για ένα χρόνο και δικαίωμα ανανέωσης για ακόμα τρεις χρονιαίες περιόδους).

Η εξελίξεις αυτές αναμένεται να επιδράσουν θετικά στην πορεία της εταιρείας κατά τα επόμενα χρόνια.

Το κέρδος για την LCL πριν την ενοποίηση των αποτελεσμάτων της Royal Olympic Cruises, τις μη πραγματοποιηθείσες συναλλαγματικές διαφορές και τα ασυνήθη έξοδα, ανήλθε στα £7,017,131 σε σύγκριση με £5,199,420 το 1998, σημειώθηκε δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 35%.

Το κέρδος της εταιρείας διαφοροποιείται στα ΛΚ 6,897,131 αφού ληφθεί υπόψη το ασύνηθες και μη επαναλαμβανόμενο ποσό ΛΚ 120,000 που αφορά έξοδα δημοσιοποίησης της Εταιρείας.

Μαζί με την αναλογούσα ζημιά από τα αποτελέσματα της Royal Olympic, τα κέρδη του συγκροτήματος, αφού ληφθεί υπόψη και το συμφέρον μειονότητας μειώνεται κατά £124 χιλιάδες. Σημειώνεται ότι ο μήνας Δεκέμβριος έχει ζημιά λόγω της εποχικότητας των δραστηριοτήτων της Royal Olympic Cruises.

Αφαιρείται επίσης και το ασύνηθες ποσό £93,513 που αντιπροσωπεύει Εμπορική Εύνοια που προέκυψε ως αποτέλεσμα της απόκτησης του ελέγχου της Royal Olympic Cruises (και η οποία διαγράφηκε εξολοκλήρου το 1999).

Τέλος για τον υπολογισμό του καθαρού κέρδους του έτους έχει αφαιρεθεί ποσό £297,108 που αφορά με πραγματοποιηθείσα (θεωρητική) συναλλαγματική ζημιά που προκύπτει ως αποτέλεσμα της μετάφρασης των δανείων από δολάρια Αμερικής σε Λίρες Κύπρου (σε αντίθεση με το με πραγματοποιηθέν κέρδος ύψους £837,206 για το 1998). Ενόψει του ότι τα εισοδήματα της εταιρείας από τις ναυλώσεις πλοίων είναι σε δολάρια αναμένεται ότι η ζημιά αυτή δεν θα πραγματοποιηθεί γιατί θα αντισταθμιστεί με ανάλογα συναλλαγματικά κέρδη από τα εισοδήματα σε δολάρια.

Διευκρινίζεται ότι η αύξηση στην κερδοφορία της Εταιρείας οφείλεται αποκλειστικά στις δικές της δραστηριότητες αφού η εταιρεία δεν έχει προβεί σε οποιεσδήποτε χρηματιστηριακές πράξεις άλλων εισηγμένων τίτλων στο ΧΑΚ.

Μέρισμα

Το Δ.Σ. αποφάσισε να εισηγηθεί στη Γενική συνέλευση την καταβολή μερίσματος ύψους 5%.


Έτος 2000

Ο στόλος της εταιρείας το 1999 αποτελείτο από 6 πλοία σε λειτουργία, ενώ το έτος 2000 ενεργοποιούνται 7 πλοία λόγω προσθήκης του Serenade. Επιπρόσθετα η Royal Olympic Cruises διαθέτει άλλα 10 πλοία.

Το κέρδος για το έτος 2000 αναμένεται να σημειώσει αισθητή άνοδο σε σχέση με το 1999 εξαιτίας της επίδρασης των πιο κάτω παραγόντων:

(α) Της έναρξης της τριετούς ναύλωσης του πλοίου AUSONIA στην εταιρεία First Choice, ενός από τους μεγαλύτερους οργανωτές ταξιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου.
(β)Της χρονιαίας ναύλωσης του πλοίου SERENADE.
(γ) Της συνέχισης για τέταρτη συνεχή χρονιά της ναύλωσης του Emerald από τον οργανισμό Thomson, που είναι ο μεγαλύτερος οργανωτής ταξιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου και η οποία ναύλωση μόλις πρόσφατα ανανεώθηκε για το έτος 2001.

Royal Olympic Cruise Lines (ROCL)

Το οικονομικό έτος 1999 που έληξε στις 30.11.1999 ήταν μια άσχημη χρονιά για την ROCL επειδή η επιβατική κίνηση, που προέρχεται κυρίως από την Αμερική, ήταν αισθητά μειωμένη εξαιτίας: (α) του πολέμου στο Κόσοβο και (β) των σεισμών στην Ελλάδα.

Το έτος 2000 αναμένεται να είναι πολύ καλύτερο. Μάλιστα κατά το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου θα συμβάλει θετικά στα αποτελέσματα και το πρώτο από τα δύο καινούργια πλοία της εταιρείας Olympic Voyager, που αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2000 (το δεύτερο καινούριο κρουαζιερόπλοιό θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2001).

Συνεργίες με την ROCL και επικερδότητα

Οι δύο εταιρείες μαζί έχουν 17 κρουαζιερόπλοια ενώ διαχειρίζονται άλλα 5 κρουαζιερόπλοια. Το γεγονός αυτό αναμένεται να έχει σημαντικά οφέλη και για τις δύο εταιρίες τόσο στα έσοδα όσο και στα έξοδα. Χαρακτηριστικά πιο κάτω αναφέρονται ορισμένα από τα αναμενόμενα οφέλη.

(1) Η ROCL έχει δικό της μεγάλο δίκτυο πωλήσεων στην Αμερική ενώ η LCL είναι εδραιωμένη στον Ευρωπαϊκό χώρο. Και οι δύο εταιρείες μαζί μπορούν να επωφεληθούν η μια από την άλλη όσον αφορά τις πωλήσεις τους.

(2) Η συνεργασία των δύο εταιρειών τους δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στον τομέα των ναυλώσεων.

(3) Θα υπάρξει σημαντική μείωση εξόδων, λόγω μεγαλύτερης διαπραγματευτικής ικανότητας και εκπτώσεων μεγέθους σε τομείς όπως είναι οι ασφάλειες πλοίων, οι προμήθειες τροφίμων και άλλων καταναλωτικών αγαθών, τα έξοδα συντήρησης και ανακαίνισης πλοίων, τα λιμενικά έξοδα, οι εκδρομές κτλ.

(4) Θα μειωθούν επίσης τα έξοδα των δύο εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου των διοικητικών, λόγω οικονομιών κλίμακας (economies of scale).

Ήδη προωθούνται από τις δύο εταιρείες διάφορα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης και της ενοποίησης ορισμένων τμημάτων τους, ενώ παράλληλα επιτεύχθηκαν ήδη σημαντικές εξοικονομήσεις σε θέματα ασφαλειών και προμηθειών τροφίμων και ανταλλακτικών.

Παρόλο που η εξοικονόμηση εξόδων θα είναι εμφανής από φέτος, λόγω της φύσεως των εργασιών τα πλήρη αποτελέσματα των διαφόρων ενεργειών που γίνονται αναμένονται να υπάρξουν και σημαντικά οφέλη από συνεργίες στην πλευρά των εσόδων.


Προοπτικές

Με την απόκτηση του ελέγχου τηςRoyal Olympic Cruise Lines και με τις συνεργίες που αναμένεται να δημιουργήσουν, το συγκρότημα της Louis Cruise Lines Ltd καθίσταται ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων και καταλαμβάνει την τρίτη θέση παγκοσμίως και την πρώτη στην Ευρώπη σε αριθμό πλοίων. Με τα καινούργια πολυτελή κρουαζιερόπλοια της ROCL διεισδύει στην αγορά της κρουαζιέρας των 5 αστέρων, με την δυνατότητα να απολαμβάνει όλων των πλεονεκτημάτων της προσοδοφόρας αυτής αγοράς, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται ο επιχειρηματικός της κίνδυνος με την επέκταση της στην αγορά χωρίς την ανάγκη να υποστεί πολύ μεγάλη κεφαλαιακή δαπάνη.

Θετικές αναμένεται να είναι οι εξελίξεις και στον άλλο τομέα στον οποίο είναι δραστηριοποιημένη η εταιρεία, εκείνο των καταστημάτων αφορολογήτων (Duty-Free Shops), όπου αναμένεται επέκταση των δραστηριοτήτων τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

H Louis Cruise Lines μελετά την επέκταση των δραστηριοτήτων της και την πιθανότητα στρατηγικών συνεργασιών με άλλες εταιρείες με σκοπό την μεγιστοποίηση των κερδών για τους μετόχους της. Με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφερθώ σε διάφορες φήμες που κατά καιρούς κυκλοφορούν και να ζητήσω από τους μετόχους μας να μην δίνουν πίστη σε αυτές. Όταν οι σχετικές προσπάθειες και διαβουλεύσεις καταλήγουν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα, η Εταιρεία θα προβαίνει στις δέουσες ανακοινώσεις.
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2000 - 00:00