You are here

Εντοπίζουν κενά διαφάνειας στα ασφαλιστικά συμβόλαια

05/02/2019 21:10

Κενά διαφάνειας στα συμβόλαια που υπογράφουν οι πολίτες με ασφαλιστικές εταιρείες, αναγνώρισαν  βουλευτές και φορείς κατά τη συζήτηση στην επιτροπή εμπορίου σε σχέση με τα ασφαλιστικά συμβόλαια ζωής, εκτιμώντας πως πολλά από τα προβλήματα θα λυθούν με την ψήφιση του εναρμονιστικού πλαισίου που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Βουλευτές υποστήριξαν ότι οι πολίτες δεν γνωρίζουν τις πρόνοιες των ασφαλιστικών συμβολαίων που υπογράφουν επισημαίνοντας την ανάγκη πιο ξεκάθαρης ενημέρωσης τους εκ μέρους των εταιρειών.

Όπως αναφέρθηκε είναι υποχρέωση τόσο του ασφαλιζόμενου να ενημερώνεται για το τι αγοράζει, όσο και του ασφαλιστή να ενημερώνει για το τι πουλά, έτσι ώστε να μην υπάρχουν εκπλήξεις για του ασφαλιζόμενους κατά την εκτέλεση των συμβολαίων.

 «Έχουμε συμφωνήσει όλοι ότι όντως οι πολίτες δεν γνωρίζουν τι υπογράφουν, τι πληρώνουν και τι παίρνουν» δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής εμπορίου Αντρέας Κυπριανού.  
 
 «Τα μικρά γράμματα είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά» υπέδειξε, σημειώνοντας ότι τα παράπονα για την ασφάλεια των ασφαλιστικών συμβολαίων είναι πάρα πολλά και πως ως εκ τούτου είναι προς όφελος των ασφαλιστικών εταιρειών και των ασφαλιζομένων να γίνει ξεκαθάρισμα σε σχέση με τις υποχρεώσεις του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
 
Ο κ. Κυπριανού σημείωσε ότι βρίσκεται στη διαδικασία ψήφισης η εναρμονιστική νομοθεσία που επιβάλλει συγκεκριμένους τρόπους λειτουργίας των ασφαλιστικών διανομέων, καθορίζοντας προϋποθέσεις για αυτά που θα πρέπει ο ασφαλιστής (είτε είναι ασφαλιστική εταιρεία, είτε ασφαλιστικός διανομέας), να λέει στον ασφαλιζόμενο πριν συμφωνήσουν σε μια ιδιωτική συμφωνία.

Υπενθυμίζεται ότι η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου και των κανονισμών έχει ολοκληρωθεί ενώπιον της επιτροπής οικονομικών και παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια, όπου η ψήφισή τους έχει δεχθεί αρκετές αναβολές.

Στην πιο πρόσφατη εξέλιξη το υπουργείο οικονομικών καλεί με επιστολή του σε ψήφιση της νομοθεσίας το συντομότερο και χωρίς αλλαγές μέσω τροπολογιών προειδοποιώντας για τις συνέπειες που μπορεί να έχει για την κυπριακή Δημοκρατία η καθυστέρηση στην εναρμόνιση. Όπως αναφέρεται στην επιστολή, έχει ήδη ληφθεί προειδοποιητική επιστολή παράβασης εκ μέρους των ευρωπαϊκών αρχών.
 
Ο βουλευτής ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους τόνισε ότι ο καταναλωτής από την πρώτη στιγμή που υπογράφει ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο οφείλει να γνωρίζει τι αγοράζει και τι καλύψεις έχει.
 
«Δυστυχώς σήμερα επικρατεί αυθαιρεσία ιδιαίτερα στα συμβόλαια τα οποία καλείται να συνάψει ο ασφαλιζόμενος από τη στιγμή που παίρνει ένα δάνειο από την τράπεζα, κυρίως οικιστικό δάνειο» σημείωσε.

Αναφερόμενος ιδιαίτερα στην περίπτωση που ο ασφαλιζόμενος φύγει από τη ζωή, είπε ότι η διαδικασία εξόφλησης δανείου από την ασφαλιστική εταιρεία είναι χρονοβόρα με αποτέλεσμα το δάνειο να τοκίζεται και να αυξάνεται, την ώρα που η κάλυψη αφορά μόνο το αρχικό ποσό.
 
Ο κ. Μυριάνθους κάλεσε τον έφορο ασφαλιστικών εταιρειών να εξετάσει τρόπους επίλυσης του θέματος, σημειώνοντας ότι και το ίδιο το κράτος πρέπει να βρει τρόπους ώστε το ποσό με το οποίο καλύπτεται ο ασφαλιζόμενος να κατατίθεται στην τράπεζα σε ένα παράλληλο δεσμευμένο λογαριασμό και να τοκίζεται παράλληλα με το δάνειο.

Εκπρόσωπος του ασφαλιστικού ινστιτούτου τόνισε ότι οι επαγγελματίες σύμβουλοι  ασφάλισης είναι καταρτισμένοι και ανέφερε πως κάθε χρόνο οι ασφαλιστικές εταιρείες πληρώνουν σε ασφάλειες €700 εκ.

Από πλευράς ασφαλιστικών εταιρειών αναφέρθηκε ότι ο αριθμός των παραπόνων που υποβάλλονται είναι μικρός και επισημάνθηκε πως έχουν δημιουργηθεί νέα εργαλεία τα οποία μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές.