You are here

Δεν καλύπτουν «σκόνη» οι ασφαλιστικές

21/04/2010 15:43
Δεν υπάρχει συνήθης ασφαλιστική κάλυψη που ισχύει για μια έκτακτη κατάσταση όπως η παρούσα με την ηφαιστειακή τέφρα, τονίζει ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Με αφορμή την αναστάτωση στις αερομεταφορές που έχει προκληθεί από την έκρηξη του ηφαιστείου στην Ισλανδία ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών σε ανακοίνωση του αναφέρει ότι ασφάλιση ταξιδιού συνήθως προσφέρεται σε μορφή τυποποιημένου πακέτου ασφαλιστικών καλύψεων. Κάποιες, όχι όλες, από αυτές τις καλύψεις περιλαμβάνουν και την περίπτωση της διακοπής του ταξιδιού.

«Δεν υπάρχει πάντως συνήθης ασφαλιστική κάλυψη που ισχύει για μια έκτακτη κατάσταση όπως η παρούσα με την ηφαιστειακή τέφρα», σημειώνει.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο, οι ταξιδιώτες που δεν έχουν αγοράσει ασφαλιστική κάλυψη ταξιδιού είναι πιθανό να απολαμβάνουν αυτής της προστασίας αναλόγως του τρόπου πληρωμής του εισιτηρίου τους. Συνήθως η πληρωμή μέσω τραπεζικών καρτών εξασφαλίζει κάλυψη ταξιδιού που περιλαμβάνει και αυτή την κάλυψη. Υπάρχει επίσης ενδεχόμενο στις περιπτώσεις επαγγελματικών ταξιδιών να έχει εξασφαλιστεί αυτή η κάλυψη από την ίδια την επιχείρηση προς όφελος των εργοδοτουμένων της.

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να ελέγξουν καταρχήν αν έχουν ασφάλεια ταξιδιού καθώς και κατά πόσο η κάλυψη αυτή περιλαμβάνει τη διακοπή και/ή την καθυστέρηση πτήσεων εφόσον δεν υπάρχει συνήθης πρακτική στο θέμα αυτό.

Θα πρέπει επίσης το ταξιδιωτικό κοινό να γνωρίζει ότι αν η ασφάλιση αυτή έχει αγοραστεί μετά το συμβάν δηλαδή την έκρηξη του ηφαιστείου, δεν παρέχεται κάλυψη για το συγκεκριμένο περιστατικό. Οι ασφαλιστικές καλύψεις πάντα αφορούν μελλοντικά γεγονότα και όχι αυτά που επισυνέβησαν.

Όπως σημειώνεται, η ασφαλιστική κάλυψη ποικίλλει ανά εταιρεία, ανά ασφαλιστήριο. Συνήθως οι παρεχόμενες αποζημιώσεις/ επιδόματα συνάδουν με τη διάρκεια της περιόδου αναβολής του ταξιδιού, επιπρόσθετα ταξιδιωτικά έξοδα λόγω επαναδιευθέτησης της πτήσης και κάποια άλλα έξοδα. Τα ασφαλισμένα ποσά πληρώνονται νοουμένου ότι για την ίδια απαίτηση δεν έχει ήδη αποζημιωθεί από άλλη πηγή ο ταξιδιώτης. Τα όρια αποζημίωσης επίσης διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία.

Με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία οι επηρεαζόμενοι επιβάτες απολαμβάνουν διαφόρων δικαιωμάτων (passenger rights) που καλύπτουν και τη συγκεκριμένη περίπτωση, έστω και αν οι αερομεταφορείς δεν ευθύνονται για τη διακοπή των πτήσεων.

Τα δικαιώματα περιλαμβάνουν την έγκαιρη ενημέρωση από τον αερομεταφορέα σε ότι αφορά στα δικαιώματα του, στις ακυρώσεις και στην πιθανή καθυστέρηση. Επίσης την παροχή φροντίδας σε ότι αφορά γεύματα και διαμονή, την επιλογή μεταξύ της επιστροφής των χρημάτων του αχρησιμοποίητου μέρους του εισιτηρίου και της επαναδευθέτησης του ταξιδιού, κ.α. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΕΕ: http://apr.europa.eu για περισσότερες λεπτομέρειες σε ότι αφορά αυτά τα δικαιώματα.

Το ταξιδιωτικό κοινό καλείται να επικοινωνήσει άμεσα με την ασφαλιστική του εταιρεία για να ενημερωθεί πλήρως για την κάλυψη που απολαμβάνει, και να ενεργήσει εντός των χρονικών περιθωρίων υποβολής αιτήματος αποζημίωσης που καθορίζει το κάθε συμβόλαιο.

Για τους κάτοχους ταξιδιωτικής κάλυψης των οποίων η πτήση από Κύπρο έχει αναβληθεί, το ασφάλιστρο συνήθως επιστρέφεται αφού το συμβόλαιο δεν έχει ενεργοποιηθεί.

Εκεί που το ταξίδι πραγματοποιείται αργότερα να ζητηθεί από την ασφαλιστική εταιρεία, η ισχύς της ασφαλιστικής κάλυψης να μετατεθεί ανάλογα και συνήθως αυτό γίνεται χωρίς οποιαδήποτε πρόσθετη χρέωση νοουμένου ότι είναι με τους ίδιους όρους, τα ίδια ωφελήματα και την ίδια περίοδο ασφάλισης. Κάποια ασφαλιστήρια είναι ενδεχόμενο να παρέχουν αυτόματα την επέκταση αυτή όπου υπάρχει καθυστέρηση πτήσεων.