You are here

Θέλουν «name and shame» για ασφαλιστικές εταιρείες

18/10/2018 09:48

Τη δημιουργία μηχανισμού «name and shame» για τις εταιρείες που προκαλούν προβλήματα στο πλαίσιο της δραστηριοποίησης τους στον ασφαλιστικό τομέα, εισηγήθηκε χθες ενώπιον της επιτροπής θεσμών η έφορος ασφαλιστικών εταιρειών Βικτώρια Νάταρ.

Η κ. Νάταρ επέστησε την προσοχή των καταναλωτών στα στοιχεία που ανακοινώνονται για τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών εταιρειών και τόνισε ότι πριν τη σύναψη συμβολαίων πρέπει να γίνεται ανάλυση του ποιος βρίσκεται πίσω από την κάθε εταιρεία και να μην είναι κριτήριο οι προσωπικές σχέσεις με τους ασφαλιστές.

«Υπάρχουν πολλά που ανακοινώνονται για τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά ο κόσμος δεν τα έχει συνειδητοποιήσει», ανέφερε.

Σχολιάζοντας αναφορές βουλευτών για εταιρείες που δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των πελατών, υποστήριξε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μηχανισμός «name and shame» ο οποίος δεν μπορεί να πηγάζει από το γραφείο της εφόρου, όπως είπε.

Σημείωσε πως από το σύνολο των περίπου 33 εταιρειών υπό την εποπτεία της εφόρου, τέτοια προβλήματα μπορεί να προκαλεί μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός 2-3 εταιρειών.

Πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται από τον χρηματοοικονομικό επίτροπο γι’ αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να δημοσιεύονται κάπου και να υπάρχει πλατφόρμα ενημέρωσης για τα παράπονα που υποβάλλουν οι καταναλωτές και τις σχετικές αποφάσεις.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν ενώπιον της επιτροπής, για την υποβολή παραπόνου έναντι ασφαλιστικής εταιρείας υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται από τους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, για την υποβολή παραπόνων οι καταναλωτές πρέπει να απευθύνονται πρώτα γραπτώς στις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες στη βάση εγκυκλίου της εφόρου οφείλουν να απαντήσουν εντός 15 ημερών. Σε περίπτωση που η διαφορά ή το παράπονο δεν επιλυθεί, τότε οι καταναλωτές μπορούν να απευθυνθούν στον χρηματοοικονομικό επίτροπο.

Της Μαρίας Χαμπή