You are here

Μηδενικός φόρος κατανάλωσης στα οχήματα αντί κατάργησης

25/02/2019 15:22

Αλλαγή στο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση αναφορικά με τον φόρο κατανάλωσης στα αυτοκίνητα ώστε αυτό να προβλέπει μηδενισμό του φόρου και όχι κατάργησή του, επέφερε η πλειοψηφία της επιτροπής οικονομικών, παραπέμποντας το νομοσχέδιο προς ψήφιση την ερχόμενη Παρασκευή.

Το νομοσχέδιο θα τεθεί ενώπιον της ολομέλειας σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο που αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας οχημάτων που εγγράφονται για πρώτη φορά στην κυπριακή Δημοκρατία.

Σύμφωνα με το προωθούμενο πλαίσιο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τις συζητήσεις των τελευταίων εβδομάδων, ο καθορισμός των τελών θα γίνεται στη βάση των εκπομπών ρύπων με επιπρόσθετη χρέωση βάσει των αντιρρυπάντικών προτύπων Euro που συνδυάζουν τον παράγοντα των εκπομπών ρύπων με την ηλικία των οχημάτων.

Ο πρόεδρος της επιτροπής Άγγελος Βότσης υποστήριξε ότι ο καθορισμός μηδενικού συντελεστή που ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο με τη σύμφωνο γνώμη ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και Αλληλεγγύης, επιλέγηκε για σκοπούς καλύτερου ελέγχου.

Τα τρία κόμματα έχουν την πλειοψηφία και στην ολομέλεια της βουλής, γεγονός που καθιστά προβλέψιμη την έκβαση του νομοσχεδίου και πιο συγκεκριμένα, την έγκριση του μηδενικού φόρου κατανάλωσης.

Τροπολογία κομμάτων για κλιμακωτή φορολογία

Σύμφωνα με τον κ. Βότση, ενώπιον της ολομέλειας θα τεθεί ταυτόχρονα τροπολογία εκ μέρους του ΑΚΕΛ και της ΕΔΕΚ για διατήρηση του φόρου κατανάλωσης και επιβολής του κλιμακωτά στην βάση των εκπομπών ρύπων των οχημάτων.

Η εκτελεστική εξουσία είχε υποστηρίξει την πλήρη κατάργηση του φόρου κατανάλωσης προβάλλοντας ως επιχειρήματα την απλοποίηση του φορολογικού πλαισίου των μηχανοκίνητων οχημάτων και την εξάλειψη της κριτικής που δέχεται η κυπριακή Δημοκρατία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για παρεμπόδιση της ελεύθερης διακίνησης οχημάτων.

Παράλληλα, το υπουργείο οικονομικών είχε υποδείξει ότι ο μηδενικός συντελεστής θα επιβαρύνει το τμήμα τελωνείων με διοικητικό κόστος για τη διεξαγωγή διαδικασιών που δεν επιφέρουν έσοδα στο κράτος ενώ, οι πολίτες και ο εμπορικός κόσμος θα επιβαρύνονται με κόστος για τον τελωνισμό οχημάτων για τα οποία το κράτος δεν θα εισπράττει οποιοδήποτε ποσό.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις αλλαγές που επήλθαν τις τελευταίες εβδομάδες, από το νομοσχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σχέδιο απόσυρσης άλλου παλιού οχήματος, με την προοπτική όπως επανέλθει με τη μορφή ενός πιο ολοκληρωμένου και ελκυστικού σχεδίου.

Η λήψη τελικής απόφασης επί των νομοσχεδίων εκτιμάται ότι θα δώσει ανάσα στην αγορά αυτοκινήτου η οποία σύμφωνα με τους εμπλεκόμενους φορείς και τα στοιχεία που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες, έχει παγώσει εν αναμονή οριστικών απαντήσεων σε σχέση με τις προωθούμενες ρυθμίσεις.

Της Μαρίας Χαμπή