You are here

Άλμα δεκαετίας και «ιδιαιτερότητες» στα σαλούν

10/01/2019 12:16

Στο ψηλότερο επίπεδο από το 2008 ανήλθαν το 2018 οι εγγραφές σαλούν οχημάτων με τον κλάδο να καταγράφει άνοδο για πέμπτο συνεχόμενο έτος. Φορείς της αγοράς εκτιμούν ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά με ιδιαιτερότητες για την αγορά αυτοκινήτων λόγω της επικείμενης αλλαγής στα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο κατανάλωσης.

Το ευνοϊκό μακροοικονομικό περιβάλλον επηρεάζει θετικά την κατανάλωση με τους καταναλωτές να προβαίνουν σε αγορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Στατιστική Υπηρεσία, οι εγγραφές οχημάτων ανήλθαν το 2018 στις 40.683, σε σύγκριση με 36.067 το 2017 καταγράφοντας άνοδο 12,8%.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων από το 2008 όταν οι εγγραφές επιβατικών σαλούν ανήλθαν στις 51.528.

Ο διευθυντής πωλήσεων στη Mercedes Λάκης Κωστέκογλου σημειώνει στη StockWatch ότι παρά το νέο ρεκόρ, η αγορά αυτοκινήτων είναι λίγο μουδιασμένη λόγω της επικείμενης αλλαγής στα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο κατανάλωσης.

Εκ μέρους του ομίλου Πηλακούτα, ο Γιώργος Ρούσσος σημειώνει ότι το 2018 η αγορά σταθεροποιήθηκε λόγω των προσφορών και των ειδικών ενεργειών των εισαγωγέων οχημάτων.

Από το σύνολο των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν το 2018, 13.126 ή 32,3% ήταν καινούρια και 27.557 ή 67,7% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Σημαντική άνοδο κατέγραψαν το 2018 οι εγγραφές μεταχειρισμένων οχημάτων ενώ μικρότερη ήταν η αύξηση στα καινούρια.

Οι εγγραφές των μεταχειρισμένων σημείωσαν άνοδο 20,1% στα 27.557 από 22.949 το 2017.

Όσον αφορά τις εγγραφές καινούριων οχημάτων το 2018 αυξήθηκαν κατά 0,06% στα 13.126 έναντι 13.118 το 2017.

Αναφορικά με τον Δεκέμβριο, παρά το αρχικό μούδιασμα που προκάλεσε η απόφαση γα αλλαγή των τελών κυκλοφορίας και του φόρου κατανάλωσης, οι εγγραφές σαλούν οχημάτων αυξήθηκαν κατά 8,6%. Τα μεταχειρισμένα αυξήθηκαν κατά 13,9% ενώ στα καινούρια σημειώθηκε μείωση 5,6%.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε αρχές Δεκεμβρίου την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για όλα τα οδικά μηχανοκίνητα οχήματα και την αναθεώρηση του τρόπου καθορισμού των τελών κυκλοφορίας μηχανημάτων οχημάτων των κατηγοριών Μ1 και Ν1 που εγγράφονται για πρώτη φορά στη Δημοκρατία.

Ειδικότερα μεταξύ άλλων προβλέπονται αύξηση του τέλους κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Μ1 με ψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αύξηση του τέλους κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1 ανάλογα με την ηλικία του οχήματος που εγγράφονται για πρώτη φορά στη Δημοκρατία.

Επίσης, αποφασίστηκε παροχή κινήτρου για απόσυρση οχήματος μεγάλης ηλικίας.

Δύσκολο έτος το 2019

Όσον αφορά το 2019, οι εισαγωγείς εκτιμούν ότι θα είναι ένα δύσκολο έτος λόγω των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας και στους φόρους κατανάλωσης.

Ο κ. Ρούσσος σημειώνει ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά με ιδιαιτερότητες λόγω της ενδεχόμενης αλλαγής στα τέλη κυκλοφορίας κα τους φόρους κατανάλωσης.

«Ευελπιστούμε ότι και το 2019 θα είναι μια καλή χρονιά», σημειώνει.

Ο κ. Κωστέκογλου εκτιμά ότι το 2019 η αγορά αυτοκινήτων θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με το 2018.

Της Γεωργίας Χαννή