You are here

Ιούνιος: Πωλήθηκαν τριπλάσια ΙΧ

21/07/2004 13:47

Ένα στα δύο σχεδόν ΙΧ που ενεγράφησαν τον περασμένο μήνα ήταν καινούργια, αντανακλώντας την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης των καινούργιων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις των οποίων εκτοξεύθηκαν κυριολεκτικά τον περασμένο μήνα.

Όπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πριν λίγο από τη Στατιστική Υπηρεσία, τον Ιούνιο του 2004 εγγράφηκαν συνολικά 2270 καινούργια αυτοκίνητα τύπου σαλούν σε σχέση με 775 τον αντίστοιχο μήνα του 2003, γεγονός που μεταφράζεται σε τριπλασιασμό των εγγραφών τους.

Αύξηση της τάξεως του 28,1%, καταγράφηκε και στις εγγραφές καινούργιων αυτοκινήτων, ο αριθμός των οποίων τον περασμένο Ιούνιο ανήλθε σε 2488 σε σύγκριση με 1942 τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Συνολικά, τον περασμένο μήνα οι εγγραφές ΙΧ αυξήθηκαν σε 4758 σε σύγκριση με 2717 τον αντίστοιχο μήνα του 2003 ή κατά 75,1%.

Έτσι, ο συνολικός απολογισμός για την πρώτη εξαμηνία είναι ο εξής. Το μερίδιο αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκε από 29,8% την πρώτη εξαμηνία του 2003 σε 41,4% την πρώτη εξαμηνία του τρέχοντος έτους. Συνεπώς, το μερίδιο των μεταχειρισμένων μειώθηκε από 70,2% σε 58,6%.

Το γεγονός αυτό όμως δεν συνοδεύτηκε από μείωση των πωλήσεων των μεταχειρισμένων την πρώτη εξαμηνία. Κάθε άλλο, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 13%, ποσοστό όμως που ωχριά μπροστά από την ώθηση που επεφύλαξε η αλλαγή της νομοθεσίας για τη φορολογία των καινούργιων αυτοκινήτων τέλη του περασμένου χρόνου. Οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκε ούτε λίγο, ούτε πολύ κατά 88%.

Εισαγωγείς μεταχειρισμένων: Αναμένοντας τις προϋποθέσεις

Πάντως, παρά την αύξηση των πωλήσεων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, το ποσοστό κέρδους ανά εισαγόμενο ΙΧ των εισαγωγέων μειώθηκε ως αποτέλεσμα του ανταγωνισμού από τα καινούργια, όπως επιβεβαίωσε, ο Άγγελος Πιτσιλλίδης, γραμματέας του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, μιλώντας στη StockWatch. Ερωτηθείς για το κατά πόσο οι εξελίξεις στην αγορά συνιστούν πλέον μια κατεπείγουσα αλλαγή τακτικής των εισαγωγέων μεταχειρισμένων, απάντησε ότι «αυτό είναι ζήτημα προϋποθέσεων». Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ύπαρξη προμηθευτών, όπως και τις μίνιμουμ προδιαγραφές των μεταχειρισμένων, όπως θα προκύψουν από τη νέα νομοθεσία που θα εφαρμοστεί τέλος του χρόνου, που ενδεχομένως απαγορεύσει την εισαγωγή ορισμένων τύπων. Πάντως, ο Άγγελος Πιτσιλλίδης, ανέφερε ότι παρά τον ανταγωνισμό που δέχονται από τα καινούργια, τα μεταχειρισμένα ΙΧ που προέρχονται από την Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη διαθέτουν περισσότερα «έξτρα».

Παρά τις προσπάθειες που κατέβαλε η StockWatch, δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Καινούργιων Αυτοκινήτων, Χάρη Σταυράκη.

















Του Στέλιου Ορφανίδη