You are here

Οι μάρκες που κερδίζουν την κρίση των σαλούν

26/08/2019 07:23

Μεγάλος και οξύς είναι ο ανταγωνισμός στην αγορά αυτοκινήτου με τους εισαγωγείς να εντείνουν τις προωθητικές τους ενέργειες για μετριασμό των συνεπειών της διαφαινόμενης κάμψης στη ζήτηση.

Οι εισαγωγείς προσπαθούν να ανεβάσουν τις πωλήσεις με νέα μοντέλα που λανσάρουν εν μέσω των αλλαγών που έγιναν το πρώτο τρίμηνο στα τέλη κυκλοφορίας και στη φορολογία των αυτοκινήτων και εν μέσω των πιέσεων που δέχεται ο κλάδος.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, ο Χαράλαμπος Πηλακούτας ήταν ο πρώτος όμιλος σε πωλήσεις το επτάμηνο με 1853 πωλήσεις ενώ ακολουθεί η A. Loutsios & Sons (1400) και η Unicars (1259).

Στις εγγραφές ακολουθούν οι Dickran Ouzounian, Michaels Automotive, CTC, Cyprus Import Corportaion και Demstar.

Τελευταία σε πωλήσεις είναι τα αυτοκίνητα της A.I. Motokinisi και A. Trikomitis.

Αναφορικά με τα μερίδια αγοράς των εισαγωγέων, το μεγαλύτερο που φθάνει το 12,9% είχε το επτάμηνο η Toyota από 13,4% πέρσι και ακολουθεί η Nissan με 10,1% από 11,8%.

Μερίδιο 9,7% έχει και η KIA από 7,1% ενώ η Volkswagen 9,6% από 6,4% και η Hyundai 8,2% από 4,8%.

Το μερίδιο της BMW ανέρχεται στο 5,8% από 5,5% πέρσι και της Mercedes στο 4,4% από 6%.

Ανά μοντέλο, πρώτο σε πωλήσεις ήταν τους πρώτους επτά μήνες του 2019 το Toyota Yaris (333), δεύτερο το KIA Stonic με μόνο 6 αυτοκίνητα λιγότερα (327) και τρίτο το Nissan Qashqai (326).

Την δεκάδα με τα περισσότερα σε πωλήσεις οχήματα συμπληρώνουν το Kia Ceed, Toyota C-HR, Volkswagen T-ROC, Kia Sportage, Kia Rio, Hyundai Tucson και Ford Fiesta.

Τις πιέσεις που ασκούνται στην αγορά αυτοκινήτου δείχνουν και τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας.

Οι εγγραφές επιβατηγών σαλούν αυτοκινήτων μειώθηκαν το επτάμηνο του 2019 κατά 9,3% στις 22.816 σε σύγκριση με 25.157 την αντίστοιχη περίοδο του 2018.  Η μείωση στα νέα σαλούν φτάνει το 8%.

Της Γεωργίας Χαννή