You are here

Περιμένουν το σχέδιο απόσυρσης αυτοκινήτων εισαγωγείς και οδηγοί

19/12/2019 07:20

Ξεμούδιασμα των πωλήσεων καινούργιων σαλούν οχημάτων αναμένουν στις αρχές του 2020 οι φορείς της αγοράς αυτοκινήτων, όταν η κυβέρνηση θα ανακοινώσει τις λεπτομέρειες του ήδη εξαγγελθέντος σχεδίου απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων.

Ο ανώτερος λειτουργός του τμήματος οδικών μεταφορών Πέτρος Ξενοφώντος δήλωσε στη StockWatch ότι «δουλεύουμε εντατικά πάνω στο σχέδιο ώστε αρχές Φεβρουαρίου να βγούμε στην επίσημη προκήρυξη του σχεδίου».

Σημείωσε ότι παρατηρείται τεράστιο ενδιαφέρον από τους πολίτες οι οποίοι επισκέπτονται το τμήμα οδικών μεταφορών για να ενημερωθούν κατά πόσο είναι δικαιούχοι του σχεδίου, το οποίο αφορά την αγορά ηλεκτρικού επιβατικού οχήματος χωρίς απόσυρση και απόσυρση παλαιού οχήματος, με κριτήρια την ηλικία του οχήματος, τον κινητήρα και τις εκπομπές των ρύπων.

Από την πλευρά του ο εκτελεστικός γραμματέας του συνδέσμου εισαγωγέων μηχανοκίνητων οχημάτων και συντονιστής επαγγελματικών συνδέσμων ΟΕΒ, Κυριάκος Αγγελίδης, ανέφερε ότι «αναμένουμε την εξαγγελία του σχεδίου το οποίο ευελπιστούμε ότι θα βοηθήσει την αγορά.  Αν και δεν θα αποσυρθεί μεγάλος αριθμός οχημάτων, εντούτοις πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει σημαντική τονωτική ένεση στην αγορά καινούργιων σαλούν οχημάτων».

Ο κ. Αγγελίδης ανέφερε επίσης ότι παρατηρείται ένα μούδιασμα της αγοράς καινούργιων σαλούν οχημάτων σε σχέση με τα μεταχειρισμένα, με το ποσοστό πωλήσεων να κυμαίνεται στο 35% για τα καινούργια αυτοκίνητα και το ποσοστό πωλήσεων στα μεταχειρισμένα να ανέρχεται στο 65%.

«Το πρόβλημα αυτό θα σταματήσει όταν η κυβέρνηση επιβάλει την εισαγωγή οχημάτων ευρωπαϊκών προδιαγραφών και ανέφερε ενδεικτικά ότι υπάρχουν αυτοκίνητα ίδιας μάρκας που κατασκευάζονται για την Ευρώπη και για την Αφρική».

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, το εντεκάμηνο του 2019 οι εγγραφές επιβατηγών σαλούν αυτοκινήτων παρουσιάζουν μείωση 7,1% σε 35.136, από 37.840 την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Η μείωση στα καινούρια ανέρχεται τους έντεκα μήνες του έτους στο 5,9% και στα μεταχειρισμένα στο 7,8%. Από το σύνολο των επιβατικών οχημάτων, 67% είναι μεταχειρισμένα και 33% καινούρια.

Αν και οι λεπτομέρειες του σχεδίου θα γίνουν γνωστές τον Φεβρουάριο, η κυβέρνηση έσπευσε να το ανακοινώσει πριν λίγες βδομάδες, με αποτέλεσμα να υπάρχει μούδιασμα στην αγορά από πιθανούς δικαιούχους που το αναμένουν.

Με βάση τις γενικές λεπτομέρειες που ανακοινώθηκαν το σχέδιο έχει δύο πτυχές.

Η πρώτη αφορά τους κατόχους παλαιών οχημάτων οι οποίοι θα μπορούν να τα αποσύρουν και να λάβουν €2.000 με την προϋπόθεση να αγοράσουν καινούριο όχημα και όχι μεταχειρισμένο, κάτω των 1800 κυβικών. Συνολικά με βάση το κονδύλι που έχει εγκριθεί θα δοθούν 1.250 χορηγίες. Το προς απόσυρση «παλαιό όχημα» πρέπει, μεταξύ άλλων, να είναι ηλικίας δεκαπέντε ετών και άνω. Μπορεί να είναι κατηγορίας Μ1 (τύπου σαλούν) ή Ν1 (μεταφοράς εμπορευμάτων).

Η δεύτερη στοχεύει στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Το ποσό των €5.000 θα δίνεται σε όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όχημα με μηδενικές εκπομπές ρυπογόνων ουσιών. Για να εγκριθεί η χορηγία, δεν απαιτείται απόσυρση παλαιού οχήματος. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα δοθούν συνολικά 100 χορηγίες, ωστόσο η τιμή αγοράς του οχήματος μη περιλαμβανομένου του ΦΠΑ δεν πρέπει να υπερβαίνει τις €40.000.

Της Ηρώς Ευθυμίου