You are here

Πλήγμα στους εισαγωγείς αυτοκινήτων η αναστολή σχεδίου απόσυρσης

22/05/2020 07:30

Μεγάλο πλήγμα στους εισαγωγείς αυτοκινήτων επέφερε η απόφαση της κυβέρνησης να παγώσει το σχέδιο απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων και αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, σε μια περίοδο που η αγορά έχει κυριολεκτικά παγώσει.

Ο brand manager της Hyundai Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους αναφέρει στη StockWatch ότι η αναστολή του σχεδίου «έχει επιφέρει τεράστιο οικονομικό πλήγμα σε όλες τις εταιρείες αυτοκίνητων στην Κύπρο».

Ο λόγος σημειώνει, «είναι ότι έχουμε αρκετά αυτοκίνητα στην Κύπρο και άλλα τα οποία αναμένονται να αφιχθούν μιας και είχαν παραγγελθεί, τα οποία οι πελάτες είναι επιφυλακτικοί να τα παραλάβουν η/και προβαίνουν σε ακυρώσεις. Ως αποτέλεσμα θα έχουμε πάρα πολλά αυτοκίνητα στο απόθεμα μας και βέβαια εις βάρος του κόστους μας».

«Κατανοούμε ότι το πρόβλημα έχει προκύψει από την πανδημία του Covid-19, αλλά άποψη μου είναι πως θα μπορούσε να υπάρξει διαφορετικός χειρισμός της όλης κατάστασης. Θα μπορούσε να εφαρμόσουν μια πρόνοια που να αναφέρει όπως, αρχής γενομένης από τις 4 Μαΐου όσοι έχουν ήδη κάνει τις αιτήσεις τους να μπορούσαν να εγγράψουν τα οχήματα τους και αν και εφόσον τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο απόσυρσης και έχουν εγκριθεί να μπορούν να εξασκήσουν το δικαίωμα τους», τονίζει.

Ο διευθυντής πωλήσεων της Mercedes Λάκης Κωστέκογλου αναφέρει ότι ήταν αναμενόμενο ότι θα σταματούσε και αυτό θα επηρεάσει αρνητικά.

«Μπορεί να υπάρχουν ακυρώσεις πελατών λόγω της απόσυρσης του σχεδίου αλλά το πτωτικό κλίμα στην αγορά δεν αποδίδεται σε αυτό», τονίζει.

Ο κ. Κωστέκογλου σημειώνει ότι «μετά που ανοίξαμε η αγορά είναι πολύ μουδιασμένη και το ενδιαφέρον είναι μηδαμινό».

Η υγειονομική κρίση έχει επιφέρει σχεδόν καθολικό πάγωμα στις εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων σαλούν, με τη μείωση να φτάνει το 83% τον Απρίλιο.

Το τετράμηνο οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν μειώθηκαν κατά 31,0% στις 8.719, σε σύγκριση με 12.629 το πρώτο τετράμηνο του 2019.

Από το σύνολο των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν, 3.231 ή 37,1% ήταν καινούρια και 5.488 ή 62,9% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Η κατάσταση που διαμορφώθηκε το πρώτο τετράμηνο στις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων παγιώνει την ισχυρή θέση των μεγάλων εισαγωγέων, αφήνοντας όμως αβέβαιο το μέλλον υπό το βάρος των νέων δεδομένων.

Στοιχεία του συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκινήτων και του τμήματος μεταφορών καταδεικνύουν τα μοντέλα που ξεχώρισαν φέτος, κυρίως την περίοδο πριν την κρίση.

Αναφορικά με τα μερίδια αγοράς στα καινούρια αυτοκίνητα σαλούν, το μεγαλύτερο που φθάνει το 14,4% έχει η Toyota καταγράφοντας αύξηση 2,8% σε σχέση με πέρσι.

Στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 9,8% είναι η KIA χάνοντας 1,3%.

Στην τρίτη θέση είναι η Volkswagen με μερίδιο 8,9% και στην τέταρτη η Nissan με 8,2%. Την πρώτη δεκάδα με τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς συμπληρώνουν οι Hyundai, Mercedes, BMW, Audi, Jeep, Land Rover και Volvo.

Ανά μοντέλο, πρώτο σε πωλήσεις το τετράμηνο είναι το Toyota C-HR (134) ενώ ακολουθεί το Toyota Yaris (123), το KIA Stonic (122) και το Hyundai Tucson (122).

Αναφορικά με τα μεταχειρισμένα, το μεγαλύτερο μερίδιο έχει η Mercedes (19,2%) και ακολουθεί η Mazda με 16,9% και η Toyota με 9,9%.

Της Γεωργίας Χαννή