You are here

Προσδοκίες για επιστροφή αγοραστών στα show rooms

19/03/2019 06:53

Τις αλλαγές που επήλθαν από τη βουλή στους φόρους και στα τέλη αυτοκινήτων αναμένεται να αρχίσουν να ζυγίσουν τις επόμενες μέρες οι καταναλωτές, με τους εισαγωγείς οχημάτων να ευελπιστούν ότι η ψήφιση των συγκεκριμένων ρυθμίσεων θα δώσει ώθηση στην αγορά, μετά το μούδιασμα των τελευταίων ετών.

Με τις παρεμβάσεις των διαφόρων εμπλεκομένων, οι αλλαγές δεν αναμένεται να φέρουν ουσιαστικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου.

Η βουλή ψήφισε την Παρασκευή αναθεώρηση των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα οποία θα υπολογίζονται στη βάση των ρύπων που εκπέμπουν σε συνδυασμό με την ηλικία τους. Η ολομέλεια της βουλής υπερψήφισε και τον μηδενικό φόρο κατανάλωσης στα αυτοκίνητα.

Ο διευθυντής του τμήματος οδικών μεταφορών Σωτήρης Κολέττας σημείωσε στη StockWatch ότι δεν αναμένεται να υπάρξει αισθητή διαφοροποίηση της κατάστασης στην αγορά αυτοκινήτου.

Το όφελος από τον μηδενικό φόρο κατανάλωσης, υπολογίζεται να κυμανθεί στα €100- €300 ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, εκτίμησε.

Ερωτηθείς εάν θα υπάρξει αύξηση στην αγορά καινούριων οχημάτων, ο κ. Κολέττας απάντησε αρνητικά σημειώνοντας ότι τα νέα αυτοκίνητα που είναι νέας τεχνολογίας είναι ακριβά και ο κόσμος αδυνατεί να τα αγοράσει.

Θα σμικρυνθεί το χάσμα

Ο διευθυντής πωλήσεων της Mercedes Λάκης Κωστέκογλου σημείωσε ότι μετά την ψήφιση των νομοσχεδίων θα μειωθεί το χάσμα μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων και θα δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράζει πιο εύκολα καινούριο αυτοκίνητο.

Όπως φαίνεται στο γράφημα, το χάσμα διευρύνθηκε τα τελευταία χρόνια, εις βάρος των νέων οχημάτων.

«Η διαφορά στον φόρο κατανάλωσης θα είναι εμφανής σε αυτοκίνητα με ψηλούς ρύπους», τονίζει ο κ. Κωστέκογλου.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου εισαγωγέων καινούριων οχημάτων Πέτρος Κρασάς σημείωσε ότι μετά την ψήφιση των αλλαγών δεν αναμένεται ουσιαστική αλλαγή.

«Ήδη και προηγουμένως κάτω από 20 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα δεν πλήρωναν φόρο κατανάλωσης τα οχήματα».

 «Δεν αναμένονται νέες ουσιαστικές αλλαγές.  Η ενδεχόμενη μείωση των ρύπων που ενδεχομένως να προκύψει θα είναι αργή, θα πάρει χρόνια», είπε.

Ο διευθυντής της Hyundai Χαράλαμπος Παπαχαραλάπους αναφέρει ότι όσον αφορά τα καινούργια αυτοκίνητα δεν θα επωφεληθούν πολύ από το νέο νομοσχέδιο γιατί λόγω των χαμηλών ρύπων που εκπέμπουν, ήδη έχουν μηδενικό φόρο κατανάλωσης.

«Θα επωφεληθούν μόνο αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που εκπέμπουν ψηλές εκπομπές ρύπων», επισημαίνει.

«Για παράδειγμα, στην περίπτωση της μάρκας μας το Hyundai Tucson, ένα από τα πρώτα μοντέλα σε πωλήσεις στην Κύπρο, έχει ελάχιστο έως καθόλου φόρο (0 - € 200), κάτι που είναι εντελώς αμελητέο. Ενώ τα εντελώς νέα Hyundai KONA (SUV), καθώς και νέα I10, I20 & I30 λόγω του ότι οι ρύποι τους δεν ξεπερνούν τα 120γρ., έχουν μηδενικό φόρο ακόμη και σήμερα», εξηγεί.

Από τη άλλη, σημείωσε, για τα καινούργια αυτοκίνητα θα υπάρξει μια ελάχιστη μείωση στα τέλη κυκλοφορίας, (€5- €20) εφόσον φέρουν νέες τεχνολογίες για μείωση των εκπομπών ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), αλλά και για τα οξείδια του αζώτου (NOx) που εκπέμπουν πολύ χαμηλότερους ρύπους, όπως και χαμηλότερη κατανάλωση εν σχέση με πιο παλαιού τύπου αυτοκίνητα και κινητήρες.

«Ένα θετικό στοιχείο είναι ότι με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης θα αρθεί η αδικία που υπήρχε με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που όσο πιο παλαιά ήταν όχι μόνο δεν επιβαρύνονταν με περισσότερο φόρο αλλά λάμβαναν επιπρόσθετη έκπτωση στον φόρο κατανάλωσης», τονίζει.

«Ευελπιστούμε, ότι με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας ιδιαίτερα με τα νέα περιβαλλοντικά τέλη στην άδεια κυκλοφορίας τουλάχιστον θα σταματήσει η εισροή παλαιού τύπου οχημάτων.  Άλλωστε, ένας από τους λόγους επιβολής των νέων τελών είναι να αποτρέψει ή τουλάχιστον να περιορίσει την εισροή παλαιού τύπου αυτοκίνητων που εκτός του ότι επιβαρύνουν το περιβάλλον με τους ψηλούς ρύπους που εκπέμπουν, δεν πληρούν τα συστήματα ασφαλείας που φέρουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό τα πλείστα καινούργια», υπογραμμίζει.

«Η αγορά του αυτοκινήτου θα συνεχίσει να ευνοεί τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα γιατί ακόμη και σήμερα τα πλείστα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Euro 5 & 6 και τα νέα περιβαλλοντικά τέλη δεν θα είναι αποτρεπτικός παράγοντας για την μη έλευση αυτών των αυτοκίνητων», επισημαίνει ο κ. Παπαχαραλάμπους.

Της Γεωργίας Χαννή