You are here

Τα μοντέλα που τρέχουν το 2019, πριν τις αλλαγές φόρων

26/02/2019 07:17

Οξύνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά αυτοκινήτου, εν αναμονή των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας και τους φόρους κατανάλωσης, όπως διαφαίνεται από τα τελευταία στοιχεία του τμήματος οδικών μεταφορών.

Οι εισαγωγείς κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα και αναμένουν εναγωνίως την οριστικοποίηση των νέων φορολογικών ρυθμίσεων, καθώς η αγορά έχει μουδιάσει τους τελευταίους μήνες, περιμένοντας τις αλλαγές.

Η επιτροπή οικονομικών επέφερε χθες αλλαγή στο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση αναφορικά με τον φόρο κατανάλωσης στα αυτοκίνητα ώστε αυτό να προβλέπει μηδενισμό του φόρου και όχι κατάργησή του, παραπέμποντας το νομοσχέδιο προς ψήφιση την ερχόμενη Παρασκευή.

Το νομοσχέδιο θα τεθεί ενώπιον της ολομέλειας σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο που αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας οχημάτων που εγγράφονται για πρώτη φορά στην κυπριακή Δημοκρατία.

Σύμφωνα με το προωθούμενο πλαίσιο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τις συζητήσεις των τελευταίων εβδομάδων, ο καθορισμός των τελών θα γίνεται στη βάση των εκπομπών ρύπων με επιπρόσθετη χρέωση βάσει των αντιρρυπαντικών προτύπων Euro που συνδυάζουν τον παράγοντα των εκπομπών ρύπων με την ηλικία των οχημάτων.

Εν αναμονή των αλλαγών, οι όμιλοι εντείνουν τις προωθητικές τους ενέργειες.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, ο όμιλος Πηλακούτα είναι ο πρώτος σε πωλήσεις το 2019 με 259 πωλήσεις τον Ιανουάριο ενώ ακολουθεί η Dickran Ouzounian (161) και η Michaels Automotive(138).  Ακολουθεί η Unicars και η CTC.

Αναφορικά με τα μερίδια αγοράς των εισαγωγέων, το μεγαλύτερο που φθάνει το 12,7% έχει η Toyota από 14,3% πέρσι και ακολουθεί η Kia με 8,4% από 10,5%.

Όσον αφορά τα μοντέλα αυτοκινήτων, πρώτο σε πωλήσεις ήταν τον Ιανουάριο το Toyota C-HR (48), δεύτερο το Hyundai Tucson (48) ενώ ακολουθούν τα Kia Stonic (42) και Kia Sportage (42).

 

Της Γεωργίας Χαννή