You are here

Την Πέμπτη ευνοϊκή ρύθμιση για τα 700 οχήματα

18/05/2004 14:14

· Προϋπόθεση η 10η.1.2004 για την άφιξή τους στην Κύπρο


Σε δύο μέρες θα είναι γεγονός. Στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Πέμπτη παραπέμπεται προς ψήφιση το τροποποιητικό νομοσχέδιο με το οποίο παρέχεται η ευχέρεια επιλογής σε εισαγωγείς οχημάτων για την καταβολή του μικρότερου ποσού φόρου. Αφορά 700 περίπου οχήματα που εισήχθησαν στην Κύπρο μετά την αλλαγή του συστήματος φορολόγησης που έγινε τον περασμένο Νοέμβριο και τα οποία όμως, δεν εμπίπτουν στην πρόνοια της νομοθεσίας για τα «εν πλω», παρόλο που η αγορά τους έγινε πριν την 24η Νοεμβρίου, ημερομηνία που ψηφίστηκε η αλλαγή του φορολογικού συστήματος οχημάτων.

Κατά τη συζήτηση σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών, οι Μ Σιζόπουλος, Στ. Ευαγόρου και Μ. Κυριακού πρότειναν ως κριτήριο για την παραχώρηση της ευνοϊκής ρύθμισης, τα παραστατικά για τις παραγγελίες και τις πληρωμές των οχημάτων, μέχρι και την 24η Νοεμβρίου, διαφοροποιώντας την κυβερνητική πρόταση στην οποία αναφέρεται ως ημερομηνία κάλυψης των οχημάτων αυτών, η εισαγωγή τους στην Κύπρο μέχρι και τις 10/1/2004. Όπως χαρακτηριστικά υπέδειξαν οι βουλευτές, θα ήταν άδικο για τους εισαγωγείς που τα οχήματα αυτά εισήχθησαν π.χ. στις 11 ή στις 12 ή στις 15 Ιανουαρίου.

Η επιστολή...

Οι «τρεις» πρότειναν η εισήγησή τους να συζητηθεί με τους συγκεκριμένους εισαγωγείς, αλλά όπως πληροφορείται η StockWatch, ο Σύνδεσμος εισαγωγέων με επιστολή του προς την Επιτροπή Οικονομικών διαβεβαιώνει ότι η πρόνοια στο σχετικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης τους καλύπτει πλήρως. Μετά από αυτή την εξέλιξη, τα κόμματα ΔΗΚΟ, ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ τάχθηκαν υπέρ της παραπομπής του νομοσχεδίου προς ψήφιση αυτή την Πέμπτη, ενώ ο Μαρίνος Σιζόπουλος (το ΣΚ ΕΔΕΚ) επιφυλάχθηκε να απαντήσει (μάλλον για τυπικούς λόγους) αφού πρώτα ενημερώσει το κόμμα του.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του κυβερνητικού νομοσχεδίου, η διάταξη για τα «εν πλώ» κατά την 24η Νοεμβρίου, στόχευε στη διασφάλιση επιλογής στους εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων που θα εισάγονταν πριν από τις 31/12/2003, ώστε να μην επιβαρυνθούν με τους υψηλότερους συντελεστές φόρων κατανάλωσης, ειδικά για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού λόγω των νέων συντελεστών φόρων κατανάλωσης.

Προστίθεται δε, ότι η κυβέρνηση τονίζει ότι δικαιολογείται ειδική ρύθμιση και θεωρεί δίκαιο να παραχωρηθεί η ίδια ευχέρεια επιλογής στην καταβολή του φόρου και στους εισαγωγείς εκείνους που με αποδεικτικά παραστατικά στοιχεία οι «παραγγελίες/πληρωμές» οχημάτων, των οποίων: α) η διαδικασία αποστολής στην Κύπρο δρομολογήθηκε πριν από τις 24/11/2003, αλλά εισήχθησαν μέχρι την 31/12/2003 και β) η διαδικασία αποστολής τους στην Κύπρο δρομολογήθηκε πριν από τις 24/11/2003 και αναμενόταν να εισαχθούν μέχρι την 31/12/2003, αλλά η άφιξή τους στην Κύπρο, πραγματοποιήθηκε μετά την 31/12/2003, αλλά όχι αργότερα από τις 10/1/2004 «και δεν οφειλόταν σε πράξεις ή παραλείψεις του εισαγωγέα».

Πάντως, με τη ρύθμιση αυτή προβλέπεται ότι το κράτος θα έχει απώλεια εσόδων, που, σύμφωνα με ειδικούς επί του θέματος, μεταφράζονται πρακτικά σε απώλεια κάποιων εκατομμυρίων.

Με την ευνοϊκή αλλαγή που προωθείται o φόρος κατανάλωσης θα υπολογίζεται και στα αυτοκίνητα αυτά, με το ειδικό καθεστώς όπως και για τα «εν πλω» αυτοκίνητα, στα οποία παρέχεται ευχέρεια επιλογής ώστε να φορολογούνται, είτε με το παλαιότερο σύστημα, είτε στη βάση του νέου συστήματος, εάν η φορολογική επιβάρυνση είναι κατά την κρίση του εισαγωγέα ευνοϊκότερη. Αξίζει να σημειωθεί πως η μεταβατική περίοδος επιλογής συστήματος φορολόγησης, θα ισχύσει μέχρι 21.11.2004.

Του Κυριάκου Κυριακίδη