You are here

Δύο κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων ανακοίνωσαν διαδοχικά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά

09/06/2020 13:56

Δύο κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων μόλις ανακοίνωσαν διαδοχικά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, μεσούσης της κρίσης του κορωνοϊού, εκμεταλλευόμενες την ηλεκτρική επανάσταση που ξαναμοιράζει την τράπουλα στην αγορά του αυτοκινήτου. Προς το παρόν, δεν είναι παρά ένα κυματάκι, όμως, ενδεχομένως, να αποτελεί τον προάγγελο ενός παλιρροϊκού κύματος.

Η κινεζική start-up Aiways θα είναι τον Ιούλιο η πρώτη που θα παραδώσει αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Περί τα 500 μοντέλα της U5 θα φθάσουν στην Κορσική για να υπηρετήσουν τους τουρίστες την καλοκαιρινή σεζόν. Τα 4Χ4 (SUV) είναι πλήρως ηλεκτρικά και θα ενοικιάζονται από την Hertz. Με το U5, που παρουσιάσθηκε πέρυσι στο σαλόνι της Γενεύης, η Aiways θέλει να ανταγωνισθεί τα αυτοκίνητα των μεγάλων εταιρειών, ακολουθώντας το παράδειγμα της αμερικανικής Tesla, αλλά με μειωμένες τιμές.

"Κατασκευάζουμε ένα αυτοκίνητο σαν το Audi e-tron , αλλά στην μισή τιμή", δήλωσε ο διευθυντής Διεθνών Σχέσεων της κινεζικής start-up Αλεξάντερ Κλόουζ. Η Aiways, που ιδρύθηκε το 2017, εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Ρόλαντ Γκάμπερτ, του γερμανού σχεδιαστή του Audi Quattro, βετεράνου αγώνων στην δεκαετία του 1980. Το εργοστάσιό του στο Σανγκράο της βορειο-ανατολικής Κίνας του εξασφαλίζει μία βάση παραγωγής χαμηλού κόστους και αρχικής δυναμικότητας 150.000 μονάδων που μπορεί να διπλασιασθεί. Η Aiways, που έχει ως στόχο την πώληση χιλιάδων οχημάτων ετησίως στην Ευρώπη, άνοιξε τις παραγγελίες για την Γερμανία και την Νορβηγία την άνοιξη. Θα ακολουθήσουν το φθινόπωρο η Δανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Ελβετία. Το οικογενειακό της μοντέλο διαθέτει αυτονομία 400 χιλιομέτρων και η τιμή του τοποθετείται ανάμεσα στα 35.000 και 40.000 ευρώ.

Στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων, ο όμιλος έχει κερδίσει σε σημαντικούς διαγωνισμούς στην Ευρώπη και έχει κατασκευάσει δύο εργοστάσια, στην Ουγγαρία και την Γαλλία. Στραμμένοι προς την πρώτη στον κόσμο αγορά αυτοκινήτου, οι Κινέζοι κατασκευαστές ήταν μέχρι σήμερα σχεδόν απόντες από την Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι κοινοπραξίες της κινεζικής αυτοκρατορίας ελέγχουν ευρωπαϊκές μάρκες όπως την Geely μαζί με την Volvo.

Οι ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν τώρα για τις νεόκοπες κινεζικές εταιρείες, αφού προηγουμένως όμως μετέφεραν επί σειρά ετών την τεχνογνωσία τους εγκαθιστώντας εργοστάσια στην Κίνα.

Ο πρόεδρος της Renault Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ έχει κατ`επανάληψιν προειδοποιήσει για επικείμενο "κινεζικό τσουνάμι".

Στην αγορά των ελαστικών, το μερίδιο των κινεζικών εταιρειών στην ευρωπαϊκή αγορά πέρασε από το 5% στο 30% μόνο τα τελευταία έξι χρόνια, ανάμεσα στο 2012 και το 2018. "Στην αγορά του αυτοκινήτου περιμένουμε τώρα κάτι ενδεχομένως ανάλογο", προειδοποιεί ο πρώην επικεφαλής της Michelin.

Η άφιξη στην Ευρώπη των πρώτων κινεζικών αυτοκινήτων συμβαίνει την στιγμή που τίθενται σε ισχύ δρακόντειοι περιβαλλοντικοί κανόνες, κυρίως το πλαφόν των 95 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, που αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν την στροφή με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στόχος είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής.

ΚΥΠΕ