You are here

Σε καλό δρόμο οι φαρμακοβιομηχανίες

22/10/2003 15:53
Σταθερά ανοδική πορεία παρουσιάζουν τα κέρδη και οι πωλήσεις των μεγάλων φαρμακοβιομηχανιών εκατέρωθεν του Ατλαντικού παρά τις διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και το σκληρό ανταγωνισμό στην εν λόγω αγορά.

Στο δρόμο που χάραξαν άλλες εταιρείες που ανακοίνωσαν αποτελέσματα νωρίτερα, όπως η Novartis, η βρετανική GlaxoSmithKline και η αμερικανική Pfizer παρουσίασαν επιδόσεις ελαφρώς ανώτερες των προσδοκιών της αγοράς, αν και εμφανίστηκαν επιφυλακτικές ως προς τις προβλέψεις τους για τους επόμενους μήνες.

Η GlaxoSmithKline ανακοίνωσε κέρδη 20,7 πενών ανά μετοχή στο γ΄ τρίμηνο του 2003 σε σύγκριση με 10 πένες που έκανε λόγο η συγκλίνουσα εκτίμηση των αναλυτών, ενώ τα προ φόρων κέρδη της στο ίδιο διάστημα διαμορφώθηκαν στα 1,69 δισ. στερλίνες έναντι 1,66 δισ. στερλινών που προέβλεπε η αγορά.

Οι επιδόσεις αυτές έγιναν δεκτές με ικανοποίηση από τους επενδυτές, οι οποίοι ωστόσο δεν έκρυψαν την απογοήτευσή τους για το γεγονός ότι η μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία της Ευρώπης δεν αναθεώρησε επί τα βελτίω το στό για τα φετινά κέρδη ανά μετοχή.

Η εξαγορά μαμούθ ύψους 60 δισ. δολ. της Pharmacia τον περασμένο Απρίλιο επέδρασε αρνητικά στα αποτελέσματα της Pfizer που κατέγραψε μείωση των κερδών της στο γ΄ τρίμηνο του 2003. Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε κέρδη 2,24 δισ. δολ. ή 29 σεντς ανά μετοχή έναντι 2,35 δισ. δολ. ή 38 σεντς ανά μετοχή την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Παράλληλα, η Pfizer αναθεώρησε πτωτικά κατά 3 σεντς στα 51 σεντς ανά μετοχή το στόχο για τα κέρδη δ΄ τριμήνου, τονίζοντας ωστόσο ότι δεν επέρχεται καμία ουσιαστική αλλαγή στις εκτιμήσεις για τα κέρδη ολόκληρου του 2003.

Αν και δεν διέψευσε τις προβλέψεις των αναλυτών, η Sanofi-Synthelabo ανακοίνωσε αύξηση κατά 9,2% στις πωλήσεις της κατά το γ΄ τρίμηνο του 2003. Η μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία της Γαλλίας ανακοίνωσε έσοδα ύψους 2,037 δισ. ευρώ έναντι 1,866 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο και 2,08 δισ. ευρώ που προέβλεπε η πλειοψηφία των αναλυτών.

Με βάση την εν λόγω επίδοση η γαλλική εταιρεία επανέλαβε το στόχο της για αύξηση πωλήσεων κατά 15% εντός του 2003 και των κερδών ανά μετοχή κατά 20%, με βάση μια ισοτιμία 1,10 δολ. ανά ευρώ.