You are here

Ξένες επενδύσεις ρεκόρ €21,93 δισ. στη Σαγκάη το 2022

03/02/2023 08:59

Ρεκόρ στην πραγματική χρήση ξένων επενδύσεων ύψους €21,93 δισ. κατέγραψε το 2022, το οικονομικό κέντρο της Σανγκάης στην Κίνα, σύμφωνα με τη δημοτική επιτροπή εμπορίου της πόλης.

Η αναφερόμενη μητρόπολη στην Ανατολική Κίνα αποτελεί σήμερα την έδρα 891 περιφερειακών κέντρων διοίκησης πολυεθνικών εταιρικών κοινοπραξιών και 531 κέντρων έρευνας και ανάπτυξης. Σύμφωνα με την ίδια επιτροπή, η Σανγκάη θα καταβάλει οποιαδήποτε προσπάθεια είναι δυνατή για την προαγωγή ενός περιβάλλοντος προσανατολισμένου στην οικονομία της αγοράς, στην εφαρμογή της νομοθεσίας, αλλά και στην υιοθέτηση κανόνων που ευνοούν τη διεθνή επιχειρηματικότητα.

Η Σανγκάη θα παράσχει επίσης με κάθε δυνατό μέσο λειτουργικές υπηρεσίες δημόσιας διοίκησης για την υποστήριξη των ξένων εταιρειών ώστε η κινεζική μητρόπολη να αποτελέσει τη βάση για τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και διεύρυνση των δραστηριοτήτων τους.

Επιπλέον, την Πέμπτη ο Λι Σινγκιάν, αξιωματούχος του Υπουργείου Εμπορίου, δήλωσε ότι η Κίνα θα διευρύνει τις εισαγωγές ποιοτικών προϊόντων αυτή τη χρονιά, μέσω ενίσχυσης της συνεργασίας της με τους εμπορικούς εταίρους της.

Σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, το Πεκίνο θα εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα του μεγάλου μεγέθους της εσωτερικής αγοράς της Κίνας και θα αυξήσει τις εισαγωγές ποιοτικών προϊόντων από άλλες χώρες, προκειμένου να σταθεροποιηθεί το παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και οι εφοδιαστικές αλυσίδες.

Οι κινεζικές εισαγωγές έφτασαν στα €2,49 τρισ. το 2022. Με έναν όγκο ρεκόρ εξωτερικού εμπορίου €5,78 τρισ., η Κίνα παρέμεινε η χώρα με τη μεγαλύτερη εμπορική διακίνηση προϊόντων για έκτη συνεχόμενη χρονιά το 2022. Οι καθαρές εξαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών είχαν συνεισφορά σε ποσοστό 17,1% στη διαμόρφωση του κινεζικού ΑΕΠ για την προηγούμενη χρονιά.

Με δεδομένο τον αυξανόμενο κίνδυνο μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, αλλά και της επιβράδυνσης της ζήτησης προϊόντων από αγορές του εξωτερικού αυτή τη χρονιά, ο Λι δήλωσε ότι θα γίνουν περισσότερες προσπάθειες για τη βελτίωση της δομής του εμπορίου στην κινεζική αγορά, αλλά και για τη διασφάλιση ότι οι εξαγωγές παίζουν έναν σταθερό ρόλο στην υποστήριξη της κινεζικής οικονομίας.

Ο ίδιος αξιωματούχος δήλωσε ότι η Κίνα θα προχωρήσει στην πλήρη επιστροφή της στη διοργάνωση εμπορικών εκθέσεων με φυσική παρουσία, θα διευρύνει κατάλληλα τις εισαγωγές προϊόντων, θα προωθήσει νέα εμπορικά μοντέλα, όπως το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και θα ενθαρρύνει τις διαδικασίες προώθησης του εμπορίου σε κεντρικές, δυτικές και βορειοανατολικές περιοχές της επικράτειας της.

Δεύτερος αξιωματούχος του κινεζικού Υπουργείου Εμπορίου, ο Σου Σινγκφένγκ, υποστήριξε την Πέμπτη τη σταθεροποίηση και τη διεύρυνση των πωλήσεων αυτοκινήτων για το 2023, στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών που καταβάλλει το Πεκίνο για την παροχή κινήτρων τόνωσης της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, το Πεκίνο θα υλοποιήσει πολιτικές για τη σταθεροποίηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, θα υποστηρίξει την απόκτηση οχημάτων νέας τεχνολογίας, αλλά και θα διευρύνει τις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων.

Παράλληλα, θα ληφθούν μέτρα για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήσης των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας από τη διαδικασία φόρτισης των οχημάτων μέχρι και την έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας, ενώ θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την οργάνωση μιας πλατφόρμας έρευνας και πληροφοριών για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που θα καλύπτει το σύνολο της κινεζικής επικράτειας.

Οι αγορές αυτοκινήτων είχαν συνεισφορά σε ποσοστό 10% στη διαμόρφωση του συνόλου των πωλήσεων λιανικής στην Κίνας, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται περίπου στο 15% αν συμπεριληφθούν και οι πωλήσεις οχημάτων πετρελαιοκίνησης. Περίπου 26,86 εκατομμύρια καινούργια αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην Κίνα το 2022, με ετήσια αύξηση 2,1%, με δεδομένο ότι η χώρα καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας περίπου διπλασιάστηκαν.

Η ενίσχυση της κατανάλωσης έχει εξελιχθεί σε μία από τις προτεραιότητες της πολιτικής που εφαρμόζει το Πεκίνο, ενώ η αγορά καταναλωτικών προϊόντων διατήρησε τη θετική αναπτυξιακή δυναμική της, στην αρχή της χρονιάς. Τα στοιχεία του ίδιου Υπουργείου δείχνουν ότι τα μεικτά έσοδα των μεγάλων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, αλλά και των επιχειρήσεων τροφοδοσίας κατέγραψαν ετήσια αύξηση 6,8% στη διάρκεια των φετινών εορτασμών για το Φεστιβάλ της Άνοιξης.

ΚΥΠΕ