You are here

Alpha: Μικρότερη η ανάπτυξη στη Ρουμανία

15/04/2008 09:52
Του Δημήτρη Διαμαντίδη

Σημάδια υποχώρησης του μεγάλου ρυθμού ανάπτυξης κατέγραψε κατά το πρώτο τρίμηνο της χρήσης 2008, έναντι του περσινού αντίστοιχου χρονικού διαστήματος η Alpha Bank στη Ρουμανία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, υστέρηση που σε ορισμένες περιοχές έφτασε έως και το 40% καταγράφηκε στον ρυθμό χορήγησης ενυπόθηκων στεγαστικών της Alpha, καθώς σημειώνεται κάμψη στη ζήτηση από πλευράς καταναλωτών γι αυτή την κατηγορία χρηματοδότησης.

Προβλέψεις

Οι προβλέψεις της Alpha Bank για ανάπτυξη της τραπεζικής αγοράς της Ρουμανίας σε ποσοστό 40% φέτος αναθεωρήθηκαν καθοδικά, παραμένοντας ωστόσο στο ιδιαίτερα υψηλό 30%.

Την ίδια στιγμή που τα στεγαστικά εμφάνισαν καθίζηση, η χορήγηση καταναλωτικών κινήθηκε πάνω από τις προβλέψεις, ενώ με βάση τα δεδομένα του πρώτου δεκαπενθημέρου του Απριλίου αρχίζουν να διευρύνονται ξανά και τα στεγαστικά.

Σε κάθε περίπτωση, η Alpha Bank στη Ρουμανία προβλέπει πως το δύσκολο, τουλάχιστον όσον αφορά στην επίτευξη των προβλέψεων για τα στεγαστικά, πρώτο τρίμηνο του έτους ενδεχομένως να ισοσταθμιστεί από την αύξηση της καταθετικής βάσης στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Ήδη έχουν ξεκινήσει σημαντικές προσφορές για καταθετικά προϊόντα για να ενισχυθεί η ασθενική αύξηση της αποταμίευσης των Ρουμάνων, η οποία καταγράφηκε από τις αρχές του έτους. Η Alpha Bank στη Ρουμανία είναι 6η από πλευράς ενεργητικού και ο στόχος της είναι να δημιουργήσει φέτος 75 νέα καταστήματα για να λειτουργεί δίκτυο 200 σημείων μέχρι το τέλος του 2008.

Εκτός από τα καταστήματα η τράπεζα έχει αναπτύξει και ένα δίκτυο εναλλακτικής διάθεσης προϊόντων της, μέσω συμφωνιών με πάνω από 120 credit brokers σε όλη τη ρουμανική επικράτεια.

Μεσοπρόθεσμος στόχος της είναι τα 300 σημεία μέχρι το τέλος του 2010, ενώ δημιουργεί και τα καταστήματα τύπου Alpha Point (στόχος για 35 φέτος) με ελάχιστο προσωπικό εντός εμπορικών κέντρων, γραφειακών συγκροτημάτων κ.ά.

Να σημειωθεί τέλος ότι οι ελληνικές τράπεζες στη Ρουμανία έχουν μερίδιο περίπου 15% της τοπικής αγοράς, διαθέτοντας δίκτυο που ξεπερνά τα 300 υποκαταστήματα σε όλη τη χώρα.