You are here

Αποκόμιση κερδών μετά το ράλι

02/06/2008 16:12
Του Κώστα Σαρρή

Το κλίμα νευρικότητας που επικρατεί στις ευρωπαϊκές αγορές (με αιχμή τις τράπεζες) και τη Wall Street δίνει το έναυσμα για ρευστοποιήσεις στο ΧΑ, με στόχο την κατοχύρωση κερδών μετά το ράλι της Παρασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή οι αλλαγές στον MSCI προκάλεσαν ακραίες διακυμάνσεις, συνέπεια της αναδιάρθρωσης θέσεων από index funds.

Ο Γενικός Δείκτης βρίσκεται κάτω από τις 4150 μονάδες. Στο επίκεντρο της πτωτικής τάσης βρίσκονται τα blue chips, τα οποία κατέγραψαν τα μεγαλύτερα κέρδη την Παρασκευή και κυρίως οι κλάδοι των Τραπεζών και Τηλεπικοινωνιών.

Σημαντικές απώλειες για την μετοχή της Εθνικής, μετά τα σημαντικά κέρδη της περασμένης Παρασκευής, ενώ βουτιά καταγράφει και η ΜΙΓ.

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή η τιμή της μετοχής της ΕΤΕ εκτινάχτηκε στα 36,50 ευρώ καταγράφοντας άνοδο κατά 7,3%.

Σε κάθετη πτώση και η μετοχή του Υγεία μετά το ράλι κατά 13,7% της προηγούμενης συνεδρίασης.

Κόντρα στο ρεύμα κινείται η μετοχή του ΟΠΑΠ μετά από δημοσίευμα της «Η» ότι μελετά το ενδεχόμενο να διεκδικήσει άδεια για «τυχερά ηλεκτρονικά παιχνίδια». κόντρα στο ρεύμα κινούνται επίσης ΕΛΤΕΧ , ΑΛΦΑ , ΒΙΟΧΚ .

Τραπεζικές πιέσεις

Πτωτικά κινούνται και οι ευρωπαϊκές μετοχές μετά από τρεις ανοδικές συνεδριάσεις, μετά τις προειδοποιήσεις της Bradford & Bingley.

Η τράπεζα πουλάει μερίδιο 23% του μετοχικού της κεφαλαίου στο αμερικανικό ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο Texas Pacific Group έναντι 179 εκατ. στερλινών για να διασωθεί από τη βουτιά στα κέρδη και το σωρό από χρεοκοπίες δανείων που έχει χορηγήσει, ως άλλη Northern Rock.

H μετοχή της Bradford & Bingley βουτά 23% και παρασύρει μαζί της κι άλλες ευρω-τράπεζες, όπως οι επίσης βρετανικές Alliance & Leicester (-6,5%) και HBOS (-8,5%), η ελβετική UBS (3,8%), η ιταλική Unicredit (-2,5%)

Συνολικά οι μετοχές των ευρωπαϊκών τραπεζών του δείκτη DJ Stoxx χάνουν 22% από την αρχή του έτους, με το πανευρωπαϊκό δείκτη μετοχών Eurofirst 300 να υποχωρεί 13%.

Πιέζονται σημαντικά και οι αεροπορικές εταιρείες, μετά από ανακοίνωσης της ΙΑΤΑ για ζημιές τουλάχιστον 2,3 δισ. δολ. φέτος στον κλάδο εξαιτίας του κόστους καυσίμων.
Η Air France-KLM διολισθαίνει 3,5% και η Lufthansa 2,5%.