You are here

Autohellas: Πιεσμένα το κέρδη 9μήνου από αυξημένο κόστος δανεισμού

16/10/2008 08:44
Του Γιώργου Μανέττα

Ανάλογη εικόνα με το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να εμφανίσουν σύμφωνα με πληροφορίες τα αποτελέσματα εννιαμήνου του Ομίλου Autohellas, με τα κέρδη να πιέζονται περαιτέρω από το αυξημένο χρηματοοικονομικό κόστος και την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 47,2 εκατ. ευρώ και τις πωλήσεις να βαίνουν ελαφρώς ανοδικές.

Ειδικότερα, σε επίπεδο πωλήσεων, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το rent a car αυξήθηκε κατά 2-3% ενώ το leasing κατά 9-10%. Στο πρώτο εξάμηνο τα συνολικά έσοδα του Renting έφθασαν τα 11,9 εκατ. ευρώ από 11 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 8% ενώ οι πωλήσεις του Fleet Management στα 44,2 εκατ. ευρώ από 40,2 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2007, ενισχυμένες κατά 10%. Σε ενοποιημένο επίπεδο ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 63,74 εκατ. ευρώ από 55,76 εκατ. ευρώ το 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 14, 3%.

Όσον αφορά στην κερδοφορία του Ομίλου, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι εξακολουθεί να επηρεάζεται από το αυξημένο χρηματοοικονομικό κόστος, που μόνο το α’ εξάμηνο επιβάρυνε τα καθαρά αποτελέσματα με επιπλέον 3,3 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στο α’ εξάμηνο τα ενοποιημένα κέρδη μετά τους φόρους διαμορφώθηκαν σε 2,45 εκατ. ευρώ από 4,47 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2007.

«Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες»

Την ίδια ώρα, η Autohellas σύμφωνα με πληροφορίες παρακολουθεί διακριτικά τις εξελίξεις στο χώρο από τους κλυδωνισμούς που προκαλεί η χρηματοπιστωτική κρίση στις μικρότερου βεληνεκούς εταιρείες, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

«Τα υψηλά επιτόκια δανεισμού και η έλλειψη ρευστότητας που δημιούργησε η κρίση σε συνδυασμό με την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση κάποιων μικρότερων εταιρειών του χώρου καθιστούν το σενάριο της συγκέντρωσης σε μεγαλύτερα σχήματα πολύ πιθανό», σημειώνουν χαρακτηριστικά κύκλοι της εταιρείας. Ωστόσο οι ίδιοι σπεύδουν να διευκρινίσουν ότι η εταιρεία θα εξετάσει τις όποιες ευκαιρίες παρουσιαστούν -όπως θα έκανε κάθε μεγάλος και σοβαρός παίκτης του χώρου- και ανάλογα θα κινηθεί. Προσθέτουν δε ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί αυτοσκοπό για την ανάπτυξή της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο διάστημα όπως αναφέρουν οι πληροφορίες υπήρχαν συνομιλίες με διάφορες μικρότερες εταιρείες που εξέταζαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν ή και να αποχωρήσουν κυρίως από το χώρο του leasing, ωστόσο κατέληξαν σε ναυάγιο καθώς το τίμημα θεωρήθηκε υπερβολικό και άρα η όποια συμφωνία ασύμφορη.

Τέλος, στην επικείμενη συγχώνευση των Πειραιώς Best Leasing και Avis και τη συμμετοχή του 48% που κατέχει η εισηγμένη στην πρώτη, πληροφορίες αναφέρουν ότι στο νέο σχήμα που θα προκύψει από τη συγχώνευση η Autohellas θα διατηρήσει τη συμμετοχή της ωστόσο θα περιοριστεί σημαντικά.