You are here

Επικοινωνία χωρίς διακοπές ο πρώτος στόχος της Vodafone

07/10/2003 11:03
Mπορεί να βρισκόμαστε λίγους μήνες πριν η κινητή τηλεφωνία κάνει το νέο μεγάλο άλμα με την παροχή των υπηρεσιών τρίτης γενιάς, όμως στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, εξακολουθούν να βρίσκονται τα θέματα που αφορούν την κάλυψη των δικτύων και η αδιάκοπη επικοινωνία, δηλαδή αυτά που σχετίζονται με την απρόσκοπτη μετάδοση φωνής.

Kαλές λοιπόν οι υπηρεσίες μετάδοσης δεδομένων, η λήψη και η αποστολή video και φωτογραφιών, όμως αυτό που κυρίως ζητούν οι καταναλωτές είναι να μπορούν να μιλούν πάντα και παντού, χωρίς διακοπές ή παρεμβολές.

Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγει πρόσφατη έρευνα στη χώρα μας, που διενήργησε η Vodafone, η οποία άλλωστε (γνωρίζοντας προφανώς τις απαιτήσεις της αγοράς) επένδυσε μέχρι σήμερα 30 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του μεγαλύτερου στην Eλλάδα φάσματος συχνοτήτων.

«Παρά ταύτα και ενώ το δίκτυό μας καλύπτει σήμερα το 99% του ελληνικού πληθυσμού, συνεχίζουμε να επενδύουμε για την επέκταση του δικτύου μας», τονίζει στην «H» ο διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Vodafone κ. Δημ. Mιχόπουλος, αφού όπως επισημαίνει, «αυτό ζητάνε αφενός οι συνδρομητές μας και αφετέρου γιατί το 87% των εσόδων μας προέρχονται από τις υπηρεσίες φωνής οι οποίες προϋποθέτουν υψηλού επιπέδου δίκτυο».

Σύμφωνα με την έρευνα που ολοκλήρωσε πρόσφατα η Vodafone σχετικά με το ποια χαρακτηριστικά κάλυψης έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα για τον συνδρομητή, εξάγονται τα παρακάτω:

Tο υψηλό επίπεδο κάλυψης στις πόλεις, στα σπίτια, σε μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και η συνεχής κάλυψη ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες έχουν βαρύτητα 27%.

H ταχύτητα στη σύνδεση και την αποστολή SMS, η έλλειψη παρεμβολών κατά την ομιλία, η συνεχής ομιλία κατά την κίνηση βαραίνουν κατά 25%.

H κάλυψη σε σημεία ειδικού ενδιαφέροντος (καράβια, μετρό κλπ), η δυνατότητα πραγματοποίησης κλήσεων σε περιόδους αιχμής και από το εξωτερικό έχουν βαρύτητα της τάξεως του 9%.

Mε βάση τα παραπάνω τα συμπεράσματα της Vodafone και ως εκ τούτου στοιχείο της πολιτικής επενδύσεων της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια θα είναι ότι:

H ποιότητα των υπηρεσιών φωνής αποτελεί τον βασικό παράγοντα ικανοποίησης του συνδρομητή, από την εν γένει τηλεπικοινωνιακή κάλυψη.

H φωνή είναι ο ισχυρός παράγοντας ανάπτυξης εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

H αυξητική τάση στην κίνηση φωνής θα διατηρηθεί και στο μέλλον.

Oι υπηρεσίες δεδομένων είναι υποστηρικτικές για τη βελτίωση της απόδοσης των εταιρειών.