You are here

Frigoglass: Ενισχυμένα κατά 4,7% τα κέρδη 6μηνου-Πτωτική αναθεώρηση για 2008

04/08/2008 09:02
Αυξημένα κατά 4,7% εμφανίστηκαν τα καθαρά κέρδη της Frigoglass στο α’ εξάμηνο και διαμορφώθηκαν στα 42,6 εκατ. ευρώ, από 40,7 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Βραχυπρόθεσμα, ως αποτέλεσμα των γενικότερων αβεβαιοτήτων στο οικονομικό περιβάλλον, η διοίκηση της εταιρείας αναθεώρησε αρνητικά τους οργανικούς στόχους του 2008 και πλέον αναμένει αύξηση πωλήσεων 2-3%, (από 7-8% προηγούμενης εκτίμησης) αύξηση ΕBITDA 6-7% (από 9-11%) και αύξηση κερδών ανά μετοχή 3-4% (από 10-12% ).

Οι πωλήσεις της εταιρείας, περιλαμβανομένων των εξαγορών, ήταν αυξημένες κατά 16,5% στα 338,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 11,6% στα 79,5 εκατ ευρώ. Τα λειτουργικά Κέρδη (EBIT) ήταν αυξημένα κατά 10,8% στα €67,8εκατ.
Τα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την τουρκική SFA που απέκτησε φέτος η εταιρεία

Η Frigoglass διαπραγματεύεται 10,2 φορές περίπου τα εκτιμώμενα για το 2008 κέρδη έναντι 11 για τον πανευρωπαϊκό κλάδο, σύμφωνα με το Reuters Estimates.

H μετοχή της έχει σημειώσει πτώση 475 από τις αρχές του έτους σημειώνοντας υπεραπόδοση σε σχέση με τον γενικό δείκτη που έχει υποχωρήσει περίπου 35%

Επισκόπηση

Η Frigoglass ανακοίνωσε αύξηση Ενοποιημένων πωλήσεων της τάξης του 16,5% κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2008, ανερχόμενες σε €338,4 εκ., εκ των οποίων η συνεισφορά της SFA ανήλθε σε €42,2 εκ. Μη συμπεριλαμβανομένης της SFA οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,9% ανερχόμενες σε 296,2 εκατ.ευρώ

Ο όγκος των πωλήσεων του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης, μη συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων της SFA, αυξήθηκε κατά 6,9% αποτελούμενος από μικρότερα μοντέλα και έχοντας ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων κατά 0,9% κατα το πρώτο εξάμηνο του 2008 ανερχόμενων σε 263,2 εκ. ευρώ και αντιπροσωπεύοντας το 89% των οργανικών πωλήσεων.

Οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 4,8%, κυρίως εξαιτίας στις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις στην Ρωσία και στην Γερμανία.

Αντίθετα, η αύξηση των πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες περιοχές της Αφρικής/Μέσης Ανατολής και της Ασίας/Ωκεανίας σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξης του 44,7% και 13,8% αντίστοιχα. Οι αγορές που συνεισέφεραν περισσότερο στην αύξηση των πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2008 ήταν η Πολωνία, η Ουκρανία, η Ελλάδα και το Μαρόκο, όπως επίσης και η Σερβία, η Ρουμανία,η Νιγηρία και η Ελβετία. Αναλύοντας τις πωλήσεις ανά ομάδα πελατών, οι πωλήσεις προς την Coca-Cola 3 Εψιλον αυξήθηκαν κατά 10,8% στην διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2008 (αντιπροσωπεύοντας τώρα το 39,1% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης σε σύγκριση με το 35,6% που είχε σημειωθεί στην αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους), εξαιτίας σημαντικών τοποθετήσεων στην Πολωνία, την Ουκρανία και τη Ρουμανία, ενώ οι πωλήσεις προς του άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola μειώθηκε κατά 8,9% (με αυτή την κατηγορία πελατών τώρα να συνεισφέρει το 22,3% των πωλήσεων του κλάδου ψύξης σε σχέση με το 24,7% της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους). Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες μειώθηκαν κατά 1,1% ενώ η αντίστοιχη συμμετοχή τους στις πωλήσεις του κλάδου ψύξης έφτασε στο 26,9% έναντι 30,2% κατά το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις στον τομέα των γαλακτοκομικών αυξήθηκαν κατά 158,3%, αυξάνοντας τη συνεισφορά τους στις πωλήσεις του κλάδου επαγγελματικής ψύξης σε 1,3% εν σύγκριση με το 0,5% κατά το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Ο κλάδος της Νιγηρίας παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων της τάξης του 6,3% σε ευρώ ανερχόμενες σε €29,8 εκ. κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου και 7,3% σε τοπικό νόμισμα. Η ανάπτυξη προήλθε από την εξαιρετική πορεία του τομέα της υαλουργίας, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,6% σε ευρώ, ανερχόμενες σε €21,7εκ. Ο συγκεκριμένος κλάδος αντιπροσωπεύει το 10% των ενοποιημένων πωλήσεων.

Το καθαρό κέρδος από τον κλάδο της Νιγηρίας αυξήθηκε κατά 156,9% σε ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ανερχόμενο σε €2,9εκ. Ο κλάδος των πλαστικών, συνέχισε να σημειώνει σημαντική άνοδο των πωλήσεων κατά 47,5% ανερχόμενες σε €4,2 εκ., ενώ η αύξηση του καθαρού κέρδους ήταν της τάξης του 137,6% ανερχόμενο σε €0,7εκ. Το Λειτουργικό Κέρδος, μη συμπεριλαμβανομένης της SFA, αυξήθηκε κατά 6,2% σε €65εκ., ενώ το αντίστοιχο περιθώριο Λειτουργικού Κέρδους αυξήθηκε κατά 80 μονάδες βάσης ανερχόμενο σε ποσοστό 21,9% παρά την αύξηση κατά 1,9% που σημειώθηκε στο κόστος πωληθέντων. Το Λειτουργικό Κέρδος κατόπιν της αποεπένδυσης από το TSG και το PET, σημειώθηκε αύξηση 2,8%. Το καθαρό Κέρδος μη συνυπολογιζομένης της SFA αυξήθηκε κατά 4,0% ανερχόμενο στα €42,3εκ. κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους, έχοντας την θετική επίδραση του χαμηλότερου φορολογικού συντελεστή σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους και παρά την αύξηση της συναλλαγματικής ζημίας και των χρηματοδοτικών εξόδων. Η SFA συνεισέφερε €0,3εκ. στο ενοποιημένο καθαρό κέρδος. Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες (συμπεριλαμβάνοντας την SFA) προ αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης, μειώθηκαν κατά €4,2εκ. ανερχόμενες σε €65,4εκ.κυρίως εξαιτίας της αρνητικής διακύμανσης στις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Παράλληλα οι αυξήσεις στις απαιτήσεις από πελάτες καθώς και η επένδυση εξαγοράς της SFA, οδήγησαν στην μείωση των καθαρών ταμειακών ροών από εκροή €6,8εκ στο πρώτο εξάμηνο του 2007 σε εκροή €44,8εκ. στο πρώτο εξάμηνο του 2008.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας σχολίασε

«Κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2008, η Frigoglass συνέχισε να παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων στον κλάδο της επαγγελματικής ψύξης, ενώ οι αναπτυσσόμενες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται αντιστάθμισαν την μείωση των πωλήσεων που σημειώθηκε σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές.

Επιπρόσθετα, η πλήρης ενοποίηση της SFA ενδυνάμωσε την ηγετική μας θέση στην παγκόσμια αγορά ψύξης και παράλληλα με τις θετικές προοπτικές του τομέα της Κίνας, έθεσαν τη βάση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξής μας».

«Επιπλέον είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η στρατηγική αναδιοργάνωσης του κλάδου της Νιγηρίας, είχε ως αποτέλεσμα την αποεπένδυση από τις δραστηριότητες του PET και της TSG. Επομένως εστιαζόμαστε σχεδόν αποκλειστικά στην υαλουργία, όπου συνεχίζεται η δυναμική ανάπτυξη με αύξηση των πωλήσεων κατά 20%. H σημαντική αύξηση των πωλήσεων που σημειώθηκε στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Αφρικής/Μέσης Ανατολής και της Ασίας/Ωκεανίας, επηρέασαν αρνητικά το μείγμα πωλήσεων κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου. Επιπλέον και παρά τις πιέσεις από τις τιμές των πρώτων υλών, ησυνεχής προσπάθεια εξορθολογισμού των στοιχείων κόστους, έδωσε στην Frigoglass την δυνατότητα να διατηρήσει σταθερά τα περιθώρια του λειτουργικού κέρδους. Το αβέβαιο, βραχυπρόθεσμα, μακροοικονομικό περιβάλλον, είναι πιθανόν να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης σε ορισμένες αγορές κατά την διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου, ενώ οι τιμές των πρώτων υλών είναι πιθανόν να συνεχίσουν να παρουσιάζουν ανοδική πορεία. Επομένως σήμερα αναθεωρούμε τις προβλέψεις μας για το σύνολο του έτους, ώστε να αντικατοπτρίζονται οι σημερινές συνθήκες της αγοράς».