You are here

Η Κομισιόν ενέκρινε απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου του ΟΠΑΠ Α.Ε. από τον τσεχικό όμιλο SAZKA Grop s.a.

16/07/2020 16:40

Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, σύμφωνα με τον κανονισμό συγκεντρώσεων της ΕΕ, την απόκτηση του αποκλειστικού ελέγχου επί του συνόλου του ΟΠΑΠ Α.Ε. από τον τσεχικό όμιλο SAZKA Group a.s., ο οποίος τελεί υπό τον έλεγχο της KKCG AG και υπό τον τελικό έλεγχο της VALEA Foundation.

Όπως ανακοίνωσε προ της συναλλαγής, ο ΟΠΑΠ ελεγχόταν από κοινού από τον SAZKA Group και την εταιρεία Georgiella Holdings Co. Ltd. O ΟΠΑΠ δραστηριοποιείται στους τομείς της λαχειοφόρου αγοράς, των τυχερών παιγνίων και των στοιχημάτων στην Κύπρο και την Ελλάδα. Ο όμιλος SAZKA Group δραστηριοποιείται στους τομείς της λαχειοφόρου αγοράς, των τυχερών παιχνιδιών και των στοιχημάτων στην Αυστρία, την Τσεχία και την Ιταλία. Η Κομισιόν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προτεινόμενη εξαγορά δεν θα επέφερε προβλήματα ανταγωνισμού, λόγω της περιορισμένης επίπτωσης της συναλλαγής στην αγορά. Η πράξη εξετάστηκε δυνάμει της απλουστευμένης διαδικασίας ελέγχου των συγκεντρώσεων.

Επιπλέον η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε σήμερα έρευνα σχετικά με την τήρηση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στον τομέα του διαδικτύου των πραγμάτων (IoT) όσον αφορά προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τους καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η τομεακή έρευνα θα επικεντρωθεί σε προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τους καταναλωτές, που συνδέονται σε δίκτυο και που μπορούν να ελεγχθούν εξ αποστάσεως, λ.χ. μέσω φωνητικής υποστήριξης ή κινητής συσκευής. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι έξυπνες οικιακές συσκευές και οι φορητές συσκευές. Οι γνώσεις σχετικά με την αγορά που θα αποκτηθούν μέσω της έρευνας θα συμβάλουν στην επιβολή, από την Επιτροπή, της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον εν λόγω τομέα. Η τομεακή έρευνα θα συλλέξει επίσης πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσιμες υπηρεσίες μέσω έξυπνων συσκευών, όπως οι υπηρεσίες μουσικής και βίντεο συνεχούς ροής, καθώς και σχετικά με τις συσκευές φωνητικής υποστήριξης που θα χρησιμοποιούνται για την πρόσβαση σε αυτές. Εάν, μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων, η Κομισιόν διαπιστώσει συγκεκριμένα προβλήματα ανταγωνισμού, μπορεί να ξεκινήσει έρευνα με στόχο τη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ  για τις περιοριστικές εμπορικές πρακτικές και την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά (άρθρα 101 και 102 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης - ΣΛΕΕ).

Τέλος η Κομισιόν ανακοίνωσε χρηματοδότηση 2,2 δισ. ευρώ σε 140 βασικά έργα για την κατασκευή ελλειπουσών μεταφορικών συνδέσεων σε ολόκληρη την ήπειρο,  μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ΜΣΕ), του προγράμματος επιχορηγήσεων της ΕΕ για τη στήριξη των υποδομών μεταφορών.

Πολύ μεγάλη έμφαση δίνεται σε έργα που ενισχύουν τους σιδηροδρόμους, μεταξύ άλλων τις διασυνοριακές συνδέσεις και τις συνδέσεις με τους λιμένες και τους αερολιμένες. Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές ενισχύονται μέσω της αύξησης της μεταφορικής ικανότητας και της βελτίωσης των πολυτροπικών συνδέσεων με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα. Στον τομέα της ναυτιλίας, δίνεται προτεραιότητα σε έργα θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων που βασίζονται σε εναλλακτικά καύσιμα και στην εγκατάσταση από ξηράς ηλεκτροδότησης σε λιμένες για τη μείωση των εκπομπών από τα ελλιμενισμένα πλοία.

Αναλυτικά, η ΕΕ θα στηρίξει έργα σιδηροδρομικών υποδομών που βρίσκονται στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) με συνολικό ποσό 1,6 δισ. ευρώ (55 έργα). Σε αυτά περιλαμβάνεται το έργο Rail Baltica, που ενσωματώνει τα κράτη της Βαλτικής στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και το διασυνοριακό τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Δρέσδης (Γερμανία) και Πράγας (Τσεχία).

Η ΕΕ θα στηρίξει επίσης τη στροφή προς πιο οικολογικά καύσιμα για τις μεταφορές (19 έργα) με σχεδόν 142 εκατ. ευρώ. Ορισμένα έργα περιλαμβάνουν τη μετατροπή σκαφών ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ), καθώς και την εγκατάσταση αντίστοιχων υποδομών σε λιμένες.

Στον τομέα των οδικών μεταφορών θα αναπτυχθούν επίσης υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, ιδίως μέσω της εγκατάστασης 17 275 σημείων φόρτισης στο οδικό δίκτυο και της κυκλοφορίας 355 νέων λεωφορείων.

Εννέα έργα θα συμβάλουν στη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος στην ΕΕ και στην απρόσκοπτη λειτουργία των τρένων σε ολόκληρη την ήπειρο μέσω του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας (ERTMS). 

Η αναβάθμιση των μηχανών έλξης και των σιδηροδρομικών γραμμών για την προσαρμογή τους στο ενοποιημένο ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών θα ενισχύσει την ασφάλεια, θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης και θα βελτιστοποιήσει τη χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής. Τα εννέα έργα θα λάβουν περισσότερα από 49,8 εκατ. ευρώ.