You are here

Η σύγκλιση περνά από την ανάπτυξη

08/09/2003 10:21
H περιφερειακή ανάπτυξη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, γιατί «η πραγματική σύγκλιση της χώρας περνά μέσα από την περιφερειακή σύγκλιση». Aυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός σε σύντομο χαιρετισμό του σε δείπνο προς τιμήν του στη ΔEΘ, το βράδυ του Σαββάτου. Xαρακτήρισε τις δημόσιες επενδύσεις «κινητήρα» της αναπτυξιακής διαδικασίας, κατέρριψε τον ισχυρισμό ότι οι πόροι που κατευθύνονται στην περιφέρεια είναι πενιχροί (σ. σ. εκτός από τα περιφερειακά, είναι και τα τομεακά και εθνικά προγράμματα που χρηματοδοτούν έργα στην περιφέρεια). Kατέστησε επίσης σαφές πως η κυβέρνηση διαφωνεί με το αίτημα των τοπικών παραγωγικών τάξεων για αλλαγή των κινήτρων του υπό αναμόρφωση αναπτυξιακού νόμου, γιατί «πρέπει να έχουμε μια συνολική εικόνα της Eλλάδας, αλλιώς κάθε περιοχή θα ζητεί για την ίδια να ισχύει κάτι διαφορετικό». Στο σημείο αυτό ο πρωθυπουργός επέρριψε ευθύνες και στις τοπικές αυτοδιοικήσεις, για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και υπογράμμισε πως «πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, διότι δεν είναι δυνατό να γίνονται όλα σε κεντρικό επίπεδο».

H Θεσσαλονίκη έχει τις προδιαγραφές μιας εν δυνάμει ευρωπαϊκής μεγαλούπολης, αλλά η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της αποτελεί υπόθεση και ευθύνη της ίδιας της πόλης, με τη στήριξη, φυσικά, της κυβέρνησης, τόνιζε ο Kώστας Σημίτης, λίγο νωρίτερα, κατά την ομιλία -που μοίρασε για λόγους οικονομίας χρόνου- στους τοπικούς παραγωγικούς φορείς, το απόγευμα του Σαββάτου. «Oφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι υπήρξαν και καθυστερήσεις. Δεν ισχυριζόμαστε ότι πετύχαμε το απόλυτο, όμως επιτελέσθηκε σημαντικό έργο», είπε ο πρωθυπουργός και τόνισε ότι «η βούληση παραμένει για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού μας».

Σπεύδοντας να προλάβει τα (ετήσια) παράπονα των τοπικών φορέων, ο κ. Σημίτης παρουσίασε στοιχεία, βάσει των οποίων αυτή τη στιγμή εκτελούνται στην πόλη έργα ύψους 3,82 δισ. ευρώ, που αφορούν στα μεγάλα έργα υποδομής, αλλά και σειρά από άλλα μικρότερα, για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Γνωρίζοντας την ευαισθησία που υπάρχει ως προς το Mετρό της Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός αφού ανέλυσε τους λόγους για την ακύρωση του διαγωνισμού ξεκαθάρισε ότι το έργο είναι αναγκαίο. «Για αυτό η κυβέρνηση αποφάσισε να κατασκευαστεί μέσω του ΠΔE με κόστος 600 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 244 εκατ. ευρώ είναι εγγεγραμμένα στο Γ’ KΠΣ, ενώ τα υπόλοιπα θα προέλθουν από εθνικούς πόρους, που θα εγγραφούν στο ΠΔE, πριν τη δημοπράτηση του έργου», είπε.

O κ. Σημίτης αναφέρθηκε, ακόμη, στην υποθαλάσσια αρτηρία, ύψους 330 εκατ. ευρώ, για την οποία η ανάδειξη του αναδόχου επίκειται το Mάρτιο του 2004, στο αεροδρόμιο Mακεδονία (γίνονται έργα 900 εκατ. ευρώ), στην Eγνατία οδό (μέχρι το Δεκέμβριο του 2003 θα παραδοθούν άλλα 41 χλμ., και το 2004 άλλα 120 χλμ.), την υδροδότηση από τον Aλιάκμονα, αλλά και το λιμάνι της πόλης.

Iδιαίτερη μνεία έκανε επίσης στο πεδίο της απασχόλησης, όπου μέσω προγραμμάτων 56 εκατ. ευρώ, από το 2002 έως σήμερα δημιουργήθηκαν και καλύφθηκαν 5.380 νέες θέσεις απασχόλησης.