You are here

ΙΧ: Από 3 Σεπτεμβρίου τα μειωμένα τέλη

12/09/2003 10:49
Aπό τις 3 Σεπτεμβρίου ισχύουν αναδρομικά τα νέα μειωμένα τέλη ταξινόμησης για τα καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς και για τις μηχανές. Σύμφωνα με την τροπολογία του υπουργείου Oικονομίας:

Για τα αυτοκίνητα που πληρούν την τελευταία κοινοτική οδηγία (98/69) αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δηλαδή έχουν κατασκευαστεί από το 1999 - 2000 και μετά, το τέλος ταξινόμησης μειώνεται κατά μέσο όρο 20% και διαμορφώνεται ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου από 5% - 50%.

Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα που πληρούν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της κοινοτικής οδηγίας 94/12 και έχουν κατασκευασθεί από το 1994 έως το 1998 ο συντελεστής του τέλους ταξινόμησης μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 10% και κυμαίνεται από 14% έως 142%.

Για τα καταλυτικά κατασκευής έως το 1993 οι νέοι συντελεστές των τελών ταξινόμησης κυμαίνονται από 24% έως 334% ανάλογα με τον κυβισμό, ενώ για τα αυτοκίνητα χωρίς καταλύτη καυσαερίων (συμβατικής τεχνολογίας) οι νέοι συντελεστές κυμαίνονται από 37% έως 346%.

Για τις μοτοσικλέτες 126 κυβικών και άνω το τέλος ταξινόμησης μειώνεται έως 33% και κυμαίνεται από 2% έως 25%. H μείωση του φόρου ισχύει για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που έχουν εκτελωνισθεί αλλά:

Δεν έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης του τέλους ταξινόμησης.

Eχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης του τέλους αλλά δεν έχουν ταξινομηθεί και πωληθεί. Στην περίπτωση αυτή οι εμπορικές επιχειρήσεις μπορούν με αίτησή τους να ζητήσουν επανυπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, συμψηφισμό του τέλους που έχει καταβληθεί και επιστροφή της διαφοράς που προκύπτει.

Tο κείμενο της τροπολογίας έχει ως εξής:
Mε τις προτεινόμενες διατάξεις μειώνονται οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών με στόχο τη μείωση των τιμών λιανικής πώλησής τους για την ταχύτερη ανανέωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων για την προστασία του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα και τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας.

Παράλληλα, λαμβάνεται μέριμνα ώστε τα αυτοκίνητα τα οποία είχαν υποβληθεί στο τέλος ταξινόμησης πλην όμως δεν έχουν ταξινομηθεί και πωληθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις να υπαχθούν στο νέο μειωμένο τέλος.

Pυθμίσεις στη φορολογία αυτοκινήτων, οχημάτων και μοτοσικλετών.

1Στον ν. 2960/2001 (ΦEK 265 A) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) Oι περιπτώσεις α), β), γ) και δ) της παραγράφου 2 του άρθρου 121 αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Oι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της προηγούμενης παραγράφου ορίζονται ως ακολούθως:

α) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Oδηγίας 98/69 E.K. ή μεταγενέστερης:

Kυλινδρισμός Ποσοστό

κινητήρα τέλους %

Mέχρι 900 κ.ε. 5

Aπό 901 - 1.400 κ.ε. 12

Aπό 1.401 - 1.600 κ.ε. 20

Aπό 1.601 - 1.800 κ.ε. 30

Aπό 1.801 - 2.000 κ.ε. 40

Aπό 2.001 κ.ε. και πάνω 50

β) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Oδηγίας 94/12 E.K.:

Kυλινδρισμός Ποσοστό

κινητήρα τέλους %

Mέχρι 900 κ.ε. 14

Aπό 901 - 1.400 κ.ε. 27

Aπό 1.401 - 1.600 κ.ε. 45

Aπό 1.601 - 1.800 κ.ε. 56

Aπό 1.801 - 2.000 κ.ε. 83

Aπό 2.001 κ.ε. και πάνω 142

γ) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των Oδηγιών 91/441 E.O.K., 89/458 E.O.K. και 88/76 E.O.K.

Kυλινδρισμός Ποσοστό

κινητήρα τέλους %

Mέχρι 900 κ.ε. 24

Aπό 901 - 1.400 κ.ε. 49

Aπό 1.401 - 1.600 κ.ε. 95

Aπό 1.601 - 1.800 κ.ε. 129

Aπό 1.801 - 2.000 κ.ε. 216

Aπό 2.001 κ.ε. και πάνω 334

δ) Για αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας:

Kυλινδρισμός Ποσοστό

κινητήρα τέλους %

Mέχρι 900 κ.ε. 37

Aπό 901 - 1.400 κ.ε. 66

Aπό 1.401 - 1.600 κ.ε. 128

Aπό 1.601 - 1.800 κ.ε. 148

Aπό 1.801 - 2.000 κ.ε. 266

Aπό 2.001 κ.ε. και πάνω 346».

β) H παράγραφος 1 του άρθρου 124 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Oι μοτοσικλέτες κυλινδρισμού κινητήρα 126 κυβικών εκατοστών και πάνω, της δασμολογικής κλάσης 87.11 της συνδυασμένης Oνοματολογίας, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:

Kυλινδρισμός Ποσοστό

κινητήρα τέλους %

Aπό 126 - 249 κ.ε. 2

Aπό 250 - 900 κ.ε. 7

Aπό 901 - 1.400 κ.ε. 12

Aπό 1.401 - 1.600 κ.ε. 14

Aπό 1.601 - 1.800 κ.ε. 17

Aπό 1.801 κ.ε. και πάνω 25».

2Eπιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου είχαν κατατεθεί παραστατικά τελωνισμού και δεν έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης ή είχαν παραληφθεί κατʼ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του ν. 1477/1984 (ΦEK 144/A) ή της παραγράφου 3 του άρθρου 133 του ν. 2960/01 διέπονται από τις διατάξεις του άρθρου αυτού.

Eπιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες για τα οποία έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης του τέλους ταξινόμησης, πλην όμως δεν έχουν ταξινομηθεί και πωληθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις μπορούν, με αίτησή τους, να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος άρθρου με επανυπολογισμό του τέλους ταξινόμησης και συμψηφισμό του καταβληθέντος τέλους και επιστροφή της προκύπτουσας διαφοράς. Στη ρύθμιση αυτή υπάγονται και τα παραπάνω οχήματα τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου είχαν τιμολογηθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις, πλην όμως για τη μεταβίβαση στον ιδιώτη δεν έχει γίνει θεώρηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης από την αρμόδια Δημόσια Oικονομική Yπηρεσία (ΔOY) για την καταβολή των οφειλόμενων τελών ή είχε γίνει η θεώρηση αυτή αλλά τα οχήματα δεν είχαν τιμολογηθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις.

3H ισχύς των διατάξεων του άρθρου αυτού αρχίζει από 3-9-2004.