You are here

Κινητοποίηση λιανεμπορίου για τις «ουρές» στα σούπερ μάρκετ

28/02/2020 16:55

Συστάσεις για ψυχραιμία προς τους καταναλωτές απευθύνουν κυβερνητικοί παράγοντες και οι επιχειρήσεις, ωστόσο στο λιανεμπόριο καταγράφεται ραγδαία αύξηση της ζήτησης σε σειρά προϊόντων.

Η τάση που ξεκίνησε δειλά τη Δευτέρα κορυφώνεται τις τελευταίες ώρες, με καταναλωτές να πραγματοποιούν μαζικές αγορές κυρίως ειδών υγιεινής και απορρυπαντικών, αλλά και τροφίμων με μεγάλη διάρκεια ζωής.

Σήμερα, με ανάρτησή του στο twitter, o γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης διαβεβαίωσε ότι η επάρκεια αγαθών είναι δεδομένη και πως η τροφοδοσία της αγοράς με προϊόντα δεν απειλείται και υπογράμμισε πως «δεν υπάρχει λόγος για πανικό».

Την ίδια διαβεβαίωση δίνουν τόσο προμηθευτές όσο και λιανεμπορικές επιχειρήσεις, υπενθυμίζοντας μάλιστα την εμπειρία του 2015 και τους τότε φόβους για ελλείψεις προϊόντων, που τελικώς ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε. Υπενθυμίζουν δε ότι το 2015, οπότε είχαν επιβληθεί capital controls και είχαν ανασχεθεί οι ροές εισαγωγών, το εμπόριο αναζήτησε εναλλακτικά κανάλια, εγχώριους παραγωγούς ή άλλους εγγύτερους προμηθευτές.

Ελλείψεις ωστόσο καταγράφονται σε συγκεκριμένα είδη και κυρίως στις μάσκες αναπνευστικής προστασίας, που έχουν εξαφανιστεί τόσο από φυσικά όσο και από ηλεκτρονικά φαρμακεία. Αποτελούν δε το είδος στο οποίο έχουν ήδη καταγραφεί θεαματικές ανατιμήσεις, που κατά περίπτωση ξεπερνούν το 300%. Ισχυρή είναι δε η ζήτηση για κάθε είδους αντισηπτικά προσωπικής χρήσης. Και σε αυτή την κατηγορία εμφανίζονται -πρόσκαιρες- ελλείψεις αλλά και σοβαρές ανατιμήσεις, ανάλογα με το σημείο πώλησης.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση στα σούπερ μάρκετ, αλυσίδες σούπερ μάρκετ αυξάνουν πλέον το προσωπικό που εργάζεται τις τελευταίες ημέρες, αντιλαμβανόμενες την ανάγκη περισσότερων υπαλλήλων για την υποστήριξη των καταστημάτων και την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του λιανεμπορίου, η ζήτηση για ζυμαρικά, όσπρια, ρύζι, κατεψυγμένα και απορρυπαντικά έχει εκτιναχθεί κατά 50%-60% σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που ωστόσο αντιλαμβάνονται ως μια συγκυριακή αύξηση τζίρου, που θα υποχωρήσει το επόμενο διάστημα.