You are here

Κίνητρα για επενδύσεις στον τουρισμό με νέο αναπτυξιακό νόμο

25/06/2003 15:11
H ενίσχυση των επενδύσεων στο χώρο του τουρισμού τόσο προς την κατεύθυνση ενίσχυσης των κινήτρων όσο και με την διόρθωση των ατελειών που περιείχε ο αναπτυξιακός νόμος 2601/98, αποτελεί τον κύριο στόχο του θεσμικού πλαισίου για τις τουριστικές επενδύσεις που προωθεί η κυβέρνηση μέσο του νέου αναπτυξιακού.

Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, τα βασικά σημεία του νέου αναπτυξιακού νόμου για την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων είναι:

1) H αύξηση κατά 5% της επιχορήγησης για εκσυγχρονισμό των ξενοδοχειακών μονάδων όταν η επένδυση συνοδεύεται με την αναβάθμιση του ξενοδοχείου σε ανώτερη κατηγορία.

2) H επιχορήγηση σε ποσοστό 15% της αγοράς τουριστικών λεωφορείων.

3) H αύξηση σε 10 εκατ. ευρώ από 4,5 εκατ. ευρώ του ενισχυμένου κόστους επενδύσεων ολοκληρωμένης μορφής εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακών μονάδων.

4) H παροχή εναλλακτικής δυνατότητας αντί αφορολόγητης έκπτωσης της δημιουργίας αφορολόγητου αποθεματικού.

5) H αλλαγή στα κριτήρια βαθμολόγησης των τουριστικών επενδύσεων.

6) H αύξηση της επιχορήγησης και της επιδότησης leasing ανά θέση απασχόλησης σε 50.000 ευρώ από 45.000 ευρώ που είναι σήμερα.

Σε ό,τι αφορά στον τουρισμό το μεγαλύτερο μέρος των κινήτρων του αναπτυξιακού νόμου (παλαιού και νέου) αφορούν στον εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων.

Σε όλη τη διάρκεια ισχύος του ν.2601/98 (από 1998 έως 2003) στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου έχουν ενταχθεί 504 επενδύσεις εκσυγχρονισμού συνολικού προϋπολογισμού 421,8 εκατ. ευρώ που επιδοτήθηκαν με 103,9 εκατ. ευρώ.

Εν το μεταξύ με μειώσεις τιμών έως και 25% ανάλογα με την περιοχή, σε σχέση με πέρυσι, αλλά και με την παροχή ειδικών προσφορών, προσπαθούν οι ξενοδόχοι και οι επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων να προσελκύσουν τους τουρίστες.

Οι κινήσεις αυτές οφείλονται στο ότι η φετινή τουριστική σεζόν αναμένεται να είναι η χειρότερη των τελευταίων 30 ετών. Όπως, μάλιστα, υποστηρίζουν εκπρόσωποι του κλάδου, η μείωση του τουριστικού ρεύματος μπορεί να φτάσει στο σύνολό της το 20%.

Ανάμεσα στις αιτίες της κακής εικόνας που παρουσιάζει φέτος η ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι ο σκληρός ανταγωνισμός από τις μεσογειακές χώρες και τις χώρες που βρίσκονται στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας, τα φαινόμενα κερδοσκοπίας και η κακή, σε πολλές περιπτώσεις, ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών.