You are here

Οκτώ κίνητρα για να αγοράσετε ηλεκτροκίνητο όχημα

05/06/2020 09:54

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος σήμερα και ο πρωθυπουργός την επέλεξε για να παρουσιάσει τους κύριους άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον τρόπο αυτό, επιδιώκει να αναδείξει ως πρώτη προτεραιότητα της αναπτυξιακής ατζέντας της κυβέρνησης πρωτοβουλίες και μεταρρυθμίσεις που ανοίγουν νέες αγορές για την οικονομία και οι οποίες παράλληλα στοχεύουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιείται στο Γκάζι και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, θα απαριθμήσει τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί όπως η απολιγνιτοποίηση, ο πρόσφατος νόμος για το περιβαλλοντικό, ενώ θα ανακοινώσει και τους κύριους άξονες για το νέο νομοσχέδιο που αφορά στα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Γύρω στις 12 το μεσημέρι, οι αρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής θα παρουσιάσουν αναλυτικά τις διατάξεις του νομοσχεδίου, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες προβλέπει:

1. Οικολογικό μπόνους (Επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν, που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.

Ειδικά για τα ταξί, τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης και Επενδύσεων συνεργάζονται ώστε να δημιουργηθούν επίσης δράσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η αντικατάσταση των οχημάτων με συμβατικά καύσιμα, με ηλεκτροκίνητα. Για τα ταξί μπορεί να δοθεί επιδότηση, προκειμένου να παρασχεθούν κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση από την κυκλοφορία του παλαιού.

2. Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση ή και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.

3. Κίνητρα για προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης , με στόχευση στις λιγνιτικές περιοχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται η μείωση φορολογικών συντελεστών και εισφορών, προκειμένου να εγκατασταθούν επιχειρήσεις με γραμμές παραγωγής και εργοστάσια κατασκευής εξοπλισμού ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και φορτιστών. Με τα κίνητρα αυτά επιδιώκεται η εγκατάστασή τους στη Δυτική Μακεδονία, ώστε να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο των περιοχών μετά την απολιγνιτοποίηση.

4. Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους δήμους.

Με διατάξεις θα προβλέπεται ότι εντός περιορισμένου χρονικού διαστήματος από τη ψήφιση, οι Δήμοι Μητροπολιτικών Κέντρων, οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Ηπειρωτικοί Δήμοι, καθώς και οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Νησιωτικοί Δήμοι, εκπονούν υποχρεωτικά αυτοτελή μελέτη χωροθέτησης και δημιουργίας θέσεων στάθμευσης και επαναφόρτισης, εντός των διοικητικών τους ορίων.

Εξάλλου, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τέσσερα μέτρα για την ταχύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης:

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι:

1. Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα

2. Υποχρέωση για εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κάθε νέο κτίριο και διευκολύνσεις για εγκατάστασή τους στα υφιστάμενα κτίρια

3. Ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης με ανταγωνιστικούς όρους που «ξεκλειδώνει» επενδύσεις

4. Κανόνες ασφαλείας για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των φορτιστών - Εκπαίδευση των τεχνικών των συνεργείων.

Πηγή: Euro2day