You are here

Ποιες αγορές θα γίνουν το back up για τον ελληνικό τουρισμό

07/04/2020 15:01

Τη βεβαιότητα πως ο ελληνικός τουρισμός θα επιστρέψει πιο δυνατός στις διεθνείς αγορές μετά την κρίση της πανδημίας, εξέφρασε πριν λίγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος.

«Δεν μπορώ να φανταστώ για ποιο λόγο ο τουρισμός δεν θα επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα σε βάθος τριετίας», ανέφερε ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ, θέτοντας, επί της ουσίας, τον πήχη για την πλήρη εξομάλυνση της ταξιδιωτικής αγοράς, εκτός απροόπτου.

Με βάση τα δεδομένα που διαμορφώνονται στις πέντε κύριες αγορές του ελληνικού τουρισμού (Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ) αλλά και την αμφιλεγόμενη στρατηγική αντιμετώπισης της πανδημίας που υιοθέτησαν κρίσιμες αγορές της Βόρειας Ευρώπης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ προσδιόρισε μια ομάδα αγορών από τις οποίες θα μπορούσε να αντλήσει φέτος πελατεία ο ελληνικός τουρισμός. Υπό την αίρεση των όρων και προϋποθέσεων που θα τεθούν προκειμένου να έχει κάποιος τη δυνατότητα να ταξιδεύει τους επόμενους μήνες.

Οι αγορές αυτές, σύμφωνα με τον Γ. Ρέτσο, είναι το Ισραήλ, η Κύπρος, ο Λίβανος και τα Βαλκάνια. Η Ρωσία, επίσης, είναι μια από τις αγορές που θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί φέτος, ιδιαίτερα καθώς αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή κύριοι προορισμοί των Ρώσων όπως η Τουρκία αλλά και η Ισπανία και η Ιταλία.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ προανήγγειλε, παράλληλα, στροφή των τουριστικών επιχειρήσεων στον εσωτερικό τουρισμό. Άφησε, ταυτόχρονα, ανοιχτό το ενδεχόμενο -πέραν των μειωμένων τιμών που αναμένεται να υπάρχουν στα καταλύματα που θα λειτουργήσουν- να επανέλθουν με κάποια μορφή, τα δελτία κοινωνικού τουρισμού ή voucher διακοπών.

Αναφερόμενος στη στήριξη που αναμένουν οι επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα από την Πολιτεία, ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ τοποθέτησε τον πήχη σε ένα ποσό που θα αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 10% των συνολικών κεφαλαίων που θα διατεθούν για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού κατά την έξοδο από την πανδημία, ο Γ. Ρέτσος σημείωσε πως απαιτείται η προσωρινή έστω μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, εκφράζοντας την προσδοκία για μονιμοποίηση των μειωμένων συντελεστών. Σημείωσε ταυτόχρονα πως θα απαιτηθεί κι ένα ευρύ πρόγραμμα μάρκετινγκ.

Κομβικής σημασίας για τις επιχειρήσεις θεωρείται το voucher που θα αφορά στις προκαταβολές που είχαν δοθεί για φέτος από επιχειρήσεις και μεμονωμένους καταναλωτές για ταξίδια. Όπως εξήγησε, το voucher θα προβλέπει πως αντί για την επιστροφή των προκαταβολών, θα υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης του ταξιδιού εντός των επόμενων 18 μηνών, ενδεχομένως και με πρόσθετο μπόνους επί της αξίας της προκαταβολής. Αν το voucher δεν χρησιμοποιηθεί εντός 18 μηνών, η επιχείρηση θα είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει σε μετρητά το ισόποσο της αρχικής προκαταβολής.

Πηγή: Euro2day