You are here

Στα σούπερ μάρκετ το 53% της αγοράς

26/09/2003 11:42
Πρωταθλητής σε όλους τους τομείς του λιανεμπορίου αναδεικνύει έρευνα της Kantor τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς, πέρα από το μεγαλύτερο ποσοστό που καταλαμβάνει στο σύνολο του τζίρου, ήταν ο κλάδος με τη μεγαλύτερη αύξηση του κέρδους και με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Συμφώνα με την έρευνα, το 2002 ήταν μία χρονιά κατά την οποία το λιανικό εμπόριο παρουσίασε σημαντική μείωση των ρυθμών ανάπτυξης.

Υπερδανεισμός
O υπερδανεισμός ενός συγκεκριμένου μεριδίου νοικοκυριών είχε αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση, ενώ ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, οι επενδύσεις των μεγαλύτερων εταιρειών και ο αλόγιστος τρόπος ανάπτυξης δικτύων επιβαρύνουν τα οικονομικά αποτελέσματα. O κλάδος των σούπερ μάρκετ βελτίωσε σημαντικά τα οικονομικά του μεγέθη, ενώ θετική εικόνα παρουσίασε συνολικά και ο κλάδος ένδυσης - υπόδησης.

Tο λιανικό εμπόριο αναμένεται να ανακάμψει στο μέλλον από την οικονομική κρίση και θα εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, με αυξανόμενα μεγέθη.

H διεύρυνση της EE δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε χώρες με αναπτυσσόμενες αγορές, που προσφέρονται για υλοποίηση μεγάλων επενδυτικών προγραμμάτων επέκτασης. Tις εκτιμήσεις αυτές διατυπώνει, στην ετήσια έκθεσή της, για το λιανικό εμπόριο, η Kantor Capital, η οποία καλύπτει τα σούπερ μάρκετ, τα ηλεκτρικά και τα ηλεκτρονικά είδη, τα αυτοκίνητα, την ένδυση - υπόδηση και τη γρήγορη εστίαση.

Ως λιανεμπορικές επιχειρήσεις ορίζονται οι εμπορικές μονάδες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά σε άμεση επαφή με τους τελικούς καταναλωτές. Nα σημειωθεί ότι στα δείγματα όλων των κλάδων που αναλύονται περιλαμβάνονται μόνο οι εταιρείες που σημείωσαν κύκλο εργασιών, το 2002, πάνω από 3 εκατ. ευρώ , ενώ στα συνολικά οικονομικά μεγέθη της ένδυσης - υπόδησης περιλαμβάνονται και σημαντικές εταιρείες του κλάδου με μεικτή δραστηριότητα χονδρικής - λιανικής.

Σημαντική διαφορά
O πλέον ανεπτυγμένος κλάδος του λιανικού εμπορίου παραμένει ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, με μερίδιο 53% στο σύνολο του λιανικού εμπορίου και σημαντική διαφορά από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου, με μερίδιο 15% επί του συνόλου, και τον κλάδο ένδυσης - υπόδησης, που κατέχει μερίδιο 12%. Σημειώνεται ότι ο τελευταίος είναι ο μόνος από τους προαναφερθέντες κλάδους που αύξησε το μερίδιο αγοράς που κατέχει σε σχέση με το 2001, που κατείχε το 10% του συνόλου. Oι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου σημείωσαν αύξηση 11% για το 2002. Mικρότερη αύξηση σημείωσε η συνολική κερδοφορία, η οποία βελτιώθηκε κατά 6%, παρουσιάζοντας σημαντική επιβράδυνση στο ρυθμό ανάπτυξης, που το 2001 κυμάνθηκε στο 126%.

Σημαντικά αυξημένα ήταν τα καθαρά κέρδη του κλάδου σούπερ μάρκετ κατά 219%.

Συνολικά, το περιθώριο μεικτού κέρδους εμφάνισε αύξηση κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες και κυμάνθηκε στο 23%, ενώ τα περιθώρια λειτουργικού και καθαρού κέρδους διατηρήθηκαν στα επίπεδα του 2001 (2,7% και 2,5% αντίστοιχα), γεγονός που φανερώνει αυξημένα λειτουργικά έξοδα. H απόδοση ιδίων κεφαλαίων αυξήθηκε κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 11,6%.