You are here

Στο υπουργείο Οικονομίας το Τ.Τ;

08/07/2003 08:16
Το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου είναι πλέον ορατό, καθώς υπάρχουν σκέψεις για να περάσει στην σφαίρα των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ενώ τώρα εποπτεύεται από το υπουργείο Μεταφορών. Την πρόταση αυτή διατύπωσε ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Βερελής, την κοινοποίησε στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και στον ίδιο τον πρωθυπουργό και η λήψη των σχετικών αποφάσεων είναι θέμα χρόνου.

Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, η "στροφή" αυτή του κ. Βερελή (ο οποίος μέχρι τώρα ανθίστατο σθεναρά στα σχέδια ιδιωτικοποίησης του ΤΤ και δήλωνε ότι το ΤΤ δεν πωλείται) συνδέεται με τις πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών που σηματοδοτούν την προσπάθεια της κυβέρνησης να επισπεύσει τις ιδιωτικοποιήσεις και τις διαρθρωτικές αλλαγές, με ιδιαίτερη έμφαση στο τραπεζικό σύστημα. Μάλλον δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε χθεσινή ομιλία του ο υπουργός Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης έκανε ειδική μνεία στην αποκρατικοποίηση του τραπεζικού τομέα. Τόνισε δε ότι "Το 1995 οι τράπεζες που ήταν υπό κρατικό έλεγχο ήταν δέκα και τώρα έχουν μειωθεί σε τρεις, με τις διαδικασίες στην Αγροτική Τράπεζα να βρίσκονται σε εξέλιξη".

Η πρόταση του κ. Βερελή αλλάζει τα δεδομένα για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, καθώς αίρει την υποβόσκουσα διαφωνία μεταξύ των δυο υπουργείων για το μέλλον του: Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βερελής φερόταν να αντιτίθεται στην πώλησή του σε ιδιώτες (των οποίων το ενδιαφέρον παραμένει ζωντανό, καθώς το ΤΤ με το ευρύ του δίκτυο και καταθετική βάση και τα χαρτοφυλάκια χρεογράφων που διαθέτει θεωρείται το "φιλέτο" του τραπεζικού συστήματος). Αντιθέτως, ο κ. Χριστοδουλάκης, πιστός στη γραμμή "λιγότερο κράτος στις τράπεζες" έδειχνε υπέρμαχος της ιδιωτικοποίησης του Ταμιευτηρίου, από την οποία το Δημόσιο θα μπορούσε να αποκομίσει και μεγάλα οικονομικά οφέλη.

Πάντως, το ενδεχόμενο το ΤΤ να περάσει στον έλεγχο του υπουργείου Οικονομίας δεν ανατρέπει το σχέδιο συγχώνευσης με την Τράπεζα Αττικής που έχει τεθεί επί τάπητος και από την έκθεση της Bank of America. Το θέμα θα συζητήσουν στο ΔΣ της Αττικής την Πέμπτη η διοίκηση και οι βασικοί μέτοχοι της τράπεζας, δηλαδή το ΤΤ και το ΤΣΜΕΔΕ.

Κατά τον κ. Βερελή, το έργο του υπουργείου Μεταφορών στο ΤΤ ολοκληρώθηκε με τη μετατροπή του σε ανώνυμη τραπεζική εταιρεία με κέρδη άνω των 200 εκατ. ευρώ το 2002 και 2,7 εκατ. ενεργούς καταθέτες, η οποία ενισχύει το κράτος και συγκεκριμένα το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Αυτή την περίοδο ξεκινά η αποτίμηση του ΤΤ και επόμενο βήμα είναι η εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο είτε αυτόνομα, είτε με κάποια συνεργασία.

Λαλέλα Χρυσανθοπούλου