You are here

Θετικά τα πρώτα μηνύματα για την τουριστική σεζόν

27/01/2016 08:18
Του Δημήτρη Μαλλά

H εικόνα της Ελλάδας ως ασφαλής προορισμός θα αποτελέσει το «κλειδί» για τη φετινή τουριστική σεζόν, καθώς θα κρίνει και κατά πόσον θα υπάρξει και φέτος αύξηση σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων. Αυτό επισήμανε τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά όσο και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης του τριετούς στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες - Δωδεκάνησα) που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και τη Marketing Greece.

H κ. Κουντουρά χαρακτήρισε το 2016 χρονιά μεγάλης ευθύνης αλλά και μεγάλης ευκαιρίας, καθώς, όπως ανέφερε, «οφείλουμε να συνεχίσουμε με στοχευμένο σχέδιο όλοι μαζί για να κεφαλαιοποιήσουμε την περσινή μας επιτυχία των επιδόσεων-ρεκόρ και να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη και φέτος στον τουρισμό, τον τομέα που δείχνει ξεκάθαρα πλέον ότι κυριαρχεί στην προσπάθεια ανάτασης της εθνικής μας οικονομίας». Η υπουργός αναφέρθηκε στις θετικές προοπτικές από τη μέχρι στιγμής πορεία των κρατήσεων, σημειώνοντας, όμως, ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, παρατηρείται «πάγωμα» των κρατήσεων λόγω των ανησυχιών που υπάρχουν για το θέμα της ασφάλειας πολλών τουριστικών προορισμών. Και επισήμανε ότι φέτος θα υπάρξει μεγάλος αριθμός κρατήσεων της τελευταίας στιγμής και η στρατηγική μας θα πρέπει να είναι περισσότερο επιθετική.

Με την κρισιμότητα του θέματος της ασφάλειας, συμφώνησε και ο κ. Ανδρεάδης, ο οποίος επισήμανε και την ανάγκη για σταθεροποίηση του περιβάλλοντος. Επίσης, αναφέρθηκε και στο θέμα της φορολόγησης, αλλά και στο έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει. Για ενισχυμένο ενδιαφέρον από το εξωτερικό έκανε λόγο και η κυρία Κουντουρά κατά τη δική της ομιλία.

Νότιο Αιγαίο

Ο κ. Ανδρεάδης έκανε λόγο και για την ανάγκη για τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων και ένα δείγμα του τι μπορεί να επιτευχθεί από τη συνεργασία είναι το τριετές στρατηγικό πλάνο για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Με όχημα την καμπάνια «Aegean Islands.Like No Other», η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θέτει σε άμεση εφαρμογή το σχέδιο ενεργειών προβολής για το 2016. Ενώ ταυτόχρονα εξελίσσει την καμπάνια παρέχοντας στις τοπικές αρχές και φορείς ένα πολύτιμο interactive εργαλείο, μια δυναμική e-πλατφόρμα, μέσω της οποίας έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν, να διαμορφώνουν και να συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της καμπάνιας.

Στόχος του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας είναι η ανάδειξη και προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας, μέσα από ένα ειδικά σχεδιασμένο και ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων που απευθύνεται σε στοχευμένες αγορές στόχους. Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού περιλαμβάνει έρευνα και ανάλυση στοιχείων, στρατηγική μάρκετινγκ τουριστικών προϊόντων της Περιφέρειας, σχεδιασμό της ανταγωνιστικής ταυτότητας, πλάνο επικοινωνίας καθώς και τον οδικό χάρτη τουριστικής ανάπτυξης τριετίας.

Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος τόνισε: «Η επιτυχία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον Τουρισμό, είναι και επιτυχία της Ελλάδας. Η επιτυχία που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας, θα έρθει μόνο μέσα από πάρα πολλή δουλειά, οργάνωση, μέθοδο, μελέτη και σχέδιο. Αφήνουμε πίσω μας την περίοδο του αυτοσχεδιασμού και των χαμένων ευκαιριών. Σχεδιάζουμε το αύριο και το διεκδικούμε με οργάνωση, επαγγελματισμό και με όρους που ταιριάζουν σε έναν πρωταθλητή».