You are here

Το τρίπτυχο της στρατηγικής του Ομίλου Γερμανός

12/11/2003 18:01
Σε τρεις βασικούς τομείς επικεντρώνει το ενδιαφέρον του ο Όμιλος Γερμανός. Συγκεκριμένα το βάρος θα δοθεί στο δίκτυο λιανικής, στον βιομηχανικό τομέα - δηλαδή στην παραγωγή καταναλωτικών και για επαγγελματική χρήση συσσωρευτών - και στην χονδρική.

Δίκτυο Λιανικής

Σε ότι αφορά στην λιανική όπου ο όμιλος διαθέτει 580 καταστήματα σε έξι χώρες τα κριτήρια ανάπτυξης του δικτύου σε νέες αγορές είναι η χαμηλή διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας, η έλλειψη οργανωμένου λιανεμπορίου και η ύπαρξη πλέον του ενός operator. Ειδικότερα, στη Βουλγαρία το ποσοστό διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας φτάνει μόλις το 34% και η πορεία του είναι συνεχώς ανοδική, στην Πολωνία αγγίζει το 42% και εμφανίζει εξίσου σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, ενώ τα χαμηλά ποσοστά της διείσδυσης στη Ρουμανία -μόλις 26%- και στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας -μόλις 20%- ενισχύουν την πεποίθηση ότι οι πραγματοποιηθείσες επενδύσεις θα αποδώσουν τους αναμενόμενους καρπούς. Τέλος, στην Κύπρο όπου η αγορά είναι ελαφρώς πιο ώριμη -με τη διείσδυση να φτάνει το 60%- υπάρχουν ακόμη περιθώρια για περαιτέρω άνοδο.

Ενέργεια

Το βιομηχανικό συγκρότημα "Sunlight" που διαθέτει ο όμιλος στην Ξάνθη συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλυτέρων του κόσμου, ενώ διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο που υπερβαίνει σήμερα τα 230 εκατ. ευρώ. Το διευρυμένο δίκτυο διάθεσης των προϊόντων της "Sunligh" εκτείνεται σε 25 χώρες, στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική. Έτσι, σήμερα η εξαγωγική δραστηριότητα του βιομηχανικού συγκροτήματος, η οποία καλύπτει ήδη το 65% των βιομηχανικών πωλήσεων, προβλέπεται να αυξηθεί στο 80-85% τα επόμενα χρόνια, χωρίς σε αυτή την πρόβλεψη να συμπεριλαμβάνεται η πρόσφατη συμφωνία συνεργασίας της "Sunlight" με την γερμανική "Atlas Electronik GmbH", μία από τις κορυφαίες εταιρίες στον κόσμο, στον τομέα των ναυτικών οπλικών συστημάτων.

Χονδρική

Ο Όμιλος εταιριών "Γερμανός" δραστηριοποιείται και στο χώρο της διανομής καταναλωτικών προϊόντων, καλύπτοντας σήμερα περισσότερα από 25.000 σημεία πώλησης σε ολόκληρη την Ελλάδα και διαθέτοντας περίπου το 30% της συγκεκριμένης αγοράς. Τα προϊόντα που διακινεί το δίκτυο περιλαμβάνουν: κυλινδρικές μπαταρίες "Sunlight" και "Toshiba" (αποκλειστική αντιπροσώπευση σε Ελλάδα και Ευρώπη), πλήρη γκάμα φακών των δύο παραπάνω εταιρειών, κάρτες προπληρωμένου χρόνου σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, καθώς και καρτοκινητά τηλέφωνα και συνδέσεις σχεδόν όλων των operators κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα.