You are here

Απονομή βραβείου Καινοτομίας 2009 στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού για το θεσμό των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη

24/06/2009 10:54
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Ιουνίου, 2009, για τρίτη συνεχή χρονιά, η τελετή απονομής των Κυπριακών Βραβείων Καινοτομίας, που διοργανώνει η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας και το Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Η τελετή τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κ Αντώνη Πασχαλίδη.

Τα Βραβεία Καινοτομίας, είναι ένας σημαντικός θεσμός για τη χώρα μας, που προσβλέπει στην ανάπτυξη της έρευνας και της καινοτομίας, οι οποίες με τη σειρά τους προωθούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και βελτιώνουν την τεχνολογική αναβάθμιση και την οικονομική ανάπτυξη της Κύπρου.

Το Βραβείο Καινοτομίας στην κατηγορία «ευρύτερος δημόσιος τομέας» απονεμήθηκε, φέτος, στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, Υπουργείο Οικονομικών, για τον καινοτόμο θεσμό των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη. Το βραβείο παρέλαβε ο κ Χρίστος Πατσαλίδης, Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) γεννήθηκε μέσα από την υποχρέωση της Δημόσιας Διοίκησης να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε όλους τους πολίτες και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου κοινωνικού και επιχειρησιακού περιβάλλοντος.

Τα ΚΕΠ, με τη λειτουργία τους, έφεραν στο προσκήνιο σημαντικές, για το δημόσιο τομέα, καινοτομίες:

H πρώτη αφορά στην εφαρμογή της ιδέας του «One-Stop Shop» για πρώτη φορά στην Κύπρο, δηλαδή στην παροχή πολλών δημοσίων υπηρεσιών από ένα και μόνο σημείο επαφής, η οποία απαλλάσσει τους πολίτες από την ταλαιπωρία της διακίνησης μεταξύ Υπουργείων και Τμημάτων. Τα έγγραφα είναι αυτά που πρέπει να κυκλοφορούν και όχι οι πολίτες.

Καινοτομία αποτελεί, επίσης, και το ωράριο λειτουργίας των ΚΕΠ, που είναι συνεχές μέχρι τις 5 το απόγευμα, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Επιπρόσθετα, η ομαδική εργασία και η κουλτούρα συνεργασίας που καλλιεργείται τόσο μεταξύ του προσωπικού των ΚΕΠ όσο και μεταξύ όλων των Υπουργείων και Τμημάτων που συνεισφέρουν στη λειτουργία του θεσμού, υιοθετούν μια ακόμα καινοτομία για την κυπριακή Δημόσια Υπηρεσία.

Η επιτυχία του θεσμού, επιβεβαιώνει την ανάγκη για την ανάπτυξη και την επέκταση του και με στόχο τη δημιουργία μιας νέας σχέσης κράτους - πολίτη, που να βασίζεται στη διαφάνεια και στην ποιοτική βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών.