You are here

Audi Q5 – το δυναμικό SUV

06/10/2008 12:04
Με το Q5 η Audi προχωρεί και δημιουργεί ένα SUV με τον δυναμισμό ενός σπορ σεντάν μοντέλου, που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας ολόκληρης οικογένειας χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα κατασκευής και σε συμπεριφορά στον δρόμο - ασφάλτινο ή χωματόδρομο.

Παρόλο το μεγάλο μήκος (4,63 μέτρα) και πλάτος του (1,88 μέτρα), το Q5 είναι μόλις 1,65 μέτρα ψηλό, πράγμα που ενισχύει την σπορ εμφάνισή του και βοηθά επιπλέον στην επίτευξη του πολύ καλού για την κατηγορία του αεροδυναμικού συντελεστή 0,33. Η μεγάλη μάσκα και τα φώτα xenon και LED εμπρός, η καμπυλωτή οροφή, το στιβαρό πίσω μέρος με την μικρή αεροτομή στην οροφή και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν το Q5 επιθετικό, όποια έκδοση αμαξώματος κι αν επιλέξει κανείς - είτε την S Line έκδοση που κινείται σε πιο σπορ γραμμές, είτε την έκδοση εκτός δρόμου με το offroad style package.

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι μεγάλοι χάρη στο μεταξόνιο των 2,81 μέτρων και την έξυπνη αξιοποίησή του από τους μηχανολόγους της Audi, ενώ τα πίσω καθίσματα έχουν την δυνατότητα να διπλώνουν, αυξάνοντας τον αποθηκευτικό χώρο των αποσκευών από τα 540 στα 1.560 λίτρα.

Το αυτοκίνητο επίσης διαθέτει ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη που πληροφορεί για τα πάντα και αυτόματο κλιματισμό, ενώ στην έκδοση δύο λίτρων diesel με το χειροκίνητο κιβώτιο, τα όργανα ελέγχου απεικονίζουν την καταλληλότερη σχέση που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για καλύτερη κατανάλωση. Επίσης, ο οδηγός του Q5 έχει την δυνατότητα να επιλέγει πρόγραμμα λειτουργίας για την καλύτερη απόκριση του κινητήρα, του τιμονιού και του κιβωτίου S tronic ανάλογα με τις διαθέσεις του, ενώ η χρήση του συστήματος πλοήγησης MMI, του bluetooth, του τηλεοπτικού δέκτη και του συστήματος αναγνώρισης φωνής κάνει την ζωή μέσα στο Q5 πιο άνετη και πολιτισμένη.

Από την στιγμή που το Q5 προοριζόταν για χρήση σε όλα τα τερέν, ήταν δεδομένο ότι η ανάρτησή του θα ήταν εξίσου αποδοτική σε χώμα και άσφαλτο. Εμπρός επιλέχθηκε διάταξη πέντε συνδέσμων και πίσω τραπεζοειδών συνδέσμων - αμφότερες κατασκευασμένες από αλουμίνιο, ώστε να φιλτράρουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και να μην επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις ακόμα και σε επιθετική οδήγηση.





Ο οδηγός έχει αρκετά άλλα ακόμα ηλεκτρονικά βοηθήματα στην διάθεσή του, αφού το Q5 εξοπλίζεται με σύστημα στάθμευσης με κάμερα, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, διατήρησης της απόστασης από το μπροστινό αυτοκίνητο και ελέγχου πιέσεων των ελαστικών.

Προς το παρόν το Q5 έχει στην διάθεσή του τρεις κινητήρες: δύο πετρελαίου και έναν βενζίνης. Diesel, έχουμε τον δίλιτρο τετρακύλινδρο common rail των 170 ίππων, 35,6 kgm ροπής με το εξατάχυτο κιβώτιο και τον τρίλιτρο V6 με το νέο, επτατάχυτο S’ tronic, που έχει ιπποδύναμη 240 αλόγων, ροπή 56 kgm και χαρίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δεύτερα με τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Πολύ καλή σε επιδόσεις είναι και η έκδοση με τον βενζινοκίνητο δίλιτρο κινητήρα TFSI, ο οποίος, επίσης με την χρήση του επτατάχυτου S tronic, επιτυγχάνει μέσω των 211 αλόγων, της ροπής των 35,6 kgm και της τετρακίνησης quattro (διαθέσιμης σε όλες τις εκδόσεις Q5), επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,2 δεύτερα και τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα.

Όταν οι συνθήκες το επιβάλλουν, η ροπή μπορεί να φτάσει σε ποσοστό μέχρι 65% στον εμπρός άξονα και έως 85% στον πίσω.

Συνοψίζοντας το Audi Q5 αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση που σκοπό έχει να ικανοποιήσει όσους αρέσκονται να ξεφεύγουν με εξορμήσεις εκτός δρόμου, χωρίς όμως να χάνουν τίποτε από την δυναμική οδική συμπεριφορά ενός σπορ σεντάν.