You are here

Διεθνής διάκριση για ακαδημαϊκό του Πανεπιστημίου Κύπρου

25/11/2021 09:50
  • Ερευνητικό άρθρο του Δρ. Μιχάλη Μιχαηλίδη του Τμήματος Ψυχολογίας βραβεύτηκε από τον Διεθνή Οργανισμό για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης (IEA) με το βραβείο Richard M. Wolf Memorial Award for outstanding paper

Μια σημαντική διάκριση ανακοινώθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, ΙΕΑ). Απένειμε το ερευνητικό βραβείο IEA Richard M. Wolf Memorial Award για υψηλής ποιότητας εμπειρική έρευνα στον Δρα Μιχάλη Μιχαηλίδη, Επίκουρο Καθηγητή στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η βράβευση αυτή αφορά στο άρθρο με τίτλο “Negative keying effects in the factor structure of TIMSS 2011 motivation scales and associations with reading achievement” που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο περιοδικό Applied Measurement in Education.

Ο οργανισμός ΙΕΑ είναι γνωστός για τις διεθνείς έρευνες μεγάλης κλίμακας που διεξάγει στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως η TIMSS, PIRLS, ICCS, και ICILS. Στις συγκριτικές αυτές έρευνες εξετάζονται διάφορες πτυχές των εκπαιδευτικών συστημάτων παγκόσμια · σε κάποιες από αυτές συμμετέχει συχνά και η Κύπρος. Κατά τη φετινή Γενική Συνέλευση του ΙΕΑ στις 25 Οκτωβρίου 2021, ανακοινώθηκαν οι νικητές των φετινών ερευνητικών βραβείων του Οργανισμού (https://www.iea.nl/news-events/news/iea-research-award-winners-2021 ) .

Η συνεισφορά του Δρ. Μιχαηλίδη διακρίθηκε ανάμεσα σε μεγάλο αριθμό δημοσιευμένων εργασιών. Στην έρευνα που διεξήγαγε, χρησιμοποίησε μεγάλα δείγματα μαθητών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα TIMSS και PIRLS και συνδύασε επιδόσεις στα δοκίμια με μετρήσεις για διάφορες διαστάσεις κινήτρων με ιδιαίτερη προσοχή σε μεθοδολογικά στοιχεία των ερευνών του ΙΕΑ.

Ο πρώτος σημαντικός στόχος του συγκεκριμένης έρευνας είναι μεθοδολογικός: κατά την έρευνα TIMSS χορηγούνται σε παιδιά 4ης τάξης Δημοτικού Σχολείου δοκίμια επίδοσης, καθώς και ερωτηματολόγια για διάφορα χαρακτηριστικά και αντιλήψεις των παιδιών. Εστιάζοντας στις μετρήσεις για τα κίνητρα, το άρθρο διερευνά τις ψυχομετρικές ιδιότητες των κλιμάκων που μετρούν την ευχαρίστηση, την εμπλοκή και την αυτοεκτίμηση των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών. Ακολούθως εντοπίζει τη δυσκολία που προκύπτει όταν στα ερωτηματολόγια χρησιμοποιούνται ερωτήσεις με αρνητική διατύπωση. Με δεδομένα από έξι διαφορετικές γλώσσες, δείχνει ότι η δυσκολία για το συγκεκριμένο πληθυσμό σχετίζεται με το επίπεδο γλωσσικής κατανόησης όπως αυτό μετριέται από μια άλλη έρευνα του ΙΕΑ, την PIRLS. Παιδιά 4ης τάξης με χαμηλότερη γλωσσική επίδοση απαντούν διαφοροποιημένα αν μια ερώτηση παρουσιαστεί σε ένα ερωτηματολόγιο με αρνητική παρά με θετική διατύπωση. Συνεπώς, οι βαθμοί που τελικά προκύπτουν από τις κλίμακες κινήτρων καταλήγουν να υποεκτιμούν τα χαρακτηριστικά που μετρούνται για τα παιδιά αυτά, σε αντίθεση με τους βαθμούς παιδιών με ψηλότερη γλωσσική επίδοση.

Περισσότερα για την έρευνα και το άρθρο που διακρίθηκε μπορείτε να διαβάσετε εδώ και στη σχετική δημοσίευση του ΙΕΑ: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08957347.2019.1660349 και https://online.flippingbook.com/view/826983673/98/

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον Επίκ. Καθ. Μιχάλη Μιχαηλίδη στο Ηλεκτρ. Ταχυδρ.: [email protected].