You are here

Επιχειρήσεις: Πως να κερδίσετε τους Millennials

30/07/2021 16:22

Παίζουν την τεχνολογία στα δάχτυλα, είναι ευέλικτοι, έχουν πείσμα, μαθαίνουν και εξελίσσονται συνεχώς. Ο λόγος για τους Millennials, τους γεννημένους από το 1981 και μετά που με τη διορατικότητα και τον ενθουσιασμό τους, δίνουν ένα διαφορετικό νόημα στις έννοιες καριέρα, εξέλιξη και work-life balance. Βάσει στατιστικών, τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, το 75% του εργασιακού περιβάλλοντος παγκοσμίως θα αποτελείται από Millennials. Την ομάδα που θα καθορίσει την κουλτούρα και τον τρόπο λειτουργίας των οργανισμών του μέλλοντος.

Οι Millennials είναι, λοιπόν, η γενιά με τα περισσότερα προσόντα αλλά και με τις περισσότερες ιδιαιτερότητες που έχει εισαχθεί ποτέ στον επαγγελματικό στίβο. Εξού και πολλές επιχειρήσεις και μάνατζερ μεγαλύτερης ηλικίας δεν έχουν ακόμα καταφέρει να τους αποκρυπτογραφήσουν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, διαφωνίες και εντάσεις.

Η διαδικτυακή συζήτηση με τίτλο «Πως κερδίζουμε τους Millennials» που διοργάνωσε πρόσφατα η εταιρεία «Great Place to Work®», είχε ως στόχο να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τους Millennials, ώστε να μπορέσουν να εντάξουν ομαλά τη συγκεκριμένη ομάδα εργαζομένων στο ανθρώπινο δυναμικό τους.

Αναζητούν νόημα και αυτονομία στην εργασία

Για τους Millennials, ο μισθός δεν αποτελεί το βασικότερο παράγοντα για παραμονή σε μια επιχείρηση. Στο πλαίσιο της συζήτησης, ο Business Strategist Trainer, Consultant και Associate Consultant της Great Place to Work®, Φίλιππος Αριστοτέλους, παρέθεσε τα αποτελέσματα έρευνας, βάσει των οποίων μόνο το 11% των Millennials που έχουν εργοδοτηθεί σε μεγάλες εταιρείες, ταυτίζουν την επιτυχία με τα πολλά χρήματα. Αντίθετα, κατά συντριπτική πλειοψηφία δήλωσαν ότι θα άλλαζαν δουλειά, αποδεχόμενοι ακόμα και χαμηλότερες απολαβές, φτάνει η εργασία τους να ταυτίζεται με τις δικές τους αξίες.

Ο κ. Αριστοτέλους υπογράμμισε ότι οι σημαντικοί παράγοντες για μακροπρόθεσμη δέσμευση και παρακίνηση των Millennials είναι άυλοι και συνοψίζονται σε πέντε πυλώνες:

  1. Νόημα: Κατά πόσον μια εταιρεία έχει αποκρυσταλλωμένες αξίες και ξεκάθαρη στρατηγική στο κομμάτι της κοινωνικής προσφοράς, σε αντίθεση με επιχειρήσεις που παραμένουν στο παραδοσιακό καθεστώς αποκλειστικής παραγωγής κερδών.
  2. Αυτονομία: Η ευχέρεια που δίνεται στον εργαζόμενο να μάθει, να αναπτύξει τη δημιουργικότητά του και να γίνει κυρίαρχος της δουλειάς του.
  3. Θετικό εργασιακό περιβάλλον: Η ενθάρρυνση της διαδραστικότητας και της ομαδικότητας, έτσι ώστε ο κάθε υπάλληλος να αισθάνεται άνετα με τους συναδέλφους του, ξεκλειδώνοντας τον καλύτερό του εαυτό.
  4. Οι αξίες της κάθε εταιρείας, της ηγεσίας και των ιδρυτών της, καθώς επίσης και η ευθυγράμμιση των διακηρυχθεισών αξιών με τα πραγματικά συστήματα και συμπεριφορές της εταιρείας στην πράξη.
  5. Εμπειρία και μάθηση σε συνάρτηση με τις προκλήσεις και το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν τα καθήκοντα του κάθε εργαζόμενου. Οι Millennials θέλουν «challenge», έτσι ώστε να εξελίσσεται συνεχώς το επίπεδο δεξιοτήτων και μάθησής τους.

Ο ρόλος του μάνατζερ

Εξαιρετικά σημαντικός είναι ταυτόχρονα ο ρόλος του ηγέτη. «Ο μάνατζερ είναι εκείνος που θα κρατήσει τον Millennial σε μια εταιρεία», ανέφερε η Human Resources Manager της Vassos Eliades Ltd, Ντορίν Ντεμιρτζιάν, προσθέτοντας ότι ο εκάστοτε επικεφαλής είναι το πρόσωπο που θα καθορίσει την εξέλιξη της καριέρας του εργαζόμενου.

Στο ίδιο μοτίβο και οι θέσεις του CEO της Nexxie Group Ltd, Χάρη Δημητρίου, ο οποίος εστίασε στα χαρακτηριστικά που πρέπει απαραιτήτως να διαθέτει ένας ηγέτης. Ο μάνατζερ πρέπει να έχει ενσυναίσθηση, να είναι καλός ακροατής, να μπορεί να επικοινωνεί σωστά και με ειλικρίνεια, να έχει τη διάθεση να βοηθήσει/στηρίξει τον εργαζόμενο. «Δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε είναι απλά καλός στα καθήκοντά του αλλά δεν διαθέτει ηγετικές ικανότητες, να γίνει μάνατζερ. Αν σε τέτοιες θέσεις τοποθετηθεί λάθος άτομο, τότε θα δημιουργηθεί πρόβλημα», κατέληξε ο κ. Δημητρίου.

Από την πλευρά της, η Group HR Director της Parimatch, Μαριάννα Χατζηαντωνίου, επικεντρώθηκε στο θέμα της πολυπολυτισμικότητας εντός των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, η έλευση πολλών ξένων εταιρειών στην Κύπρο έχει, σε πολλές περιπτώσεις, δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον εργασίας. Σε τέτοιους οργανισμούς εργοδοτούνται άτομα –οι πλείστοι εκ των οποίων millennials– που προέρχονται από διαφορετικές χώρες και συνεπώς έχουν διαφορετική κουλτούρα και τρόπο σκέψης. «Εταιρείες που μεταφέρουν την έδρα τους στην Κύπρο καλούνται να διαχειριστούν προκλήσεις και προβλήματα που προκύπτουν από αυτό το διαφορετικό μείγμα εργαζομένων. Το στοίχημα για τους μάνατζερ είναι να καταφέρουν να ενώσουν τους εργαζόμενους και να πετύχουν την ομαλή λειτουργία του οργανισμού κάτω από μια κουλτούρα», τόνισε.

Στην ερώτηση λοιπόν τι χρειάζεται ένας οργανισμός για να κερδίσει τους Μillennials η απάντηση συνοψίζεται σε πέντε ποιοτικά χαρακτηριστικά: Επικοινωνία, ειλικρίνεια, ενσυναίσθηση, επίγνωση και υπομονή.