You are here

Η Audi λανσάρει το νέο της σπορ αυτοκίνητο Audi TTS

18/04/2008 11:34
Η Audi λανσάρει το νέο της σπορ αυτοκίνητο – το Audi TTS, την κορύφωση της σειράς μοντέλων ΤΤ, που αναμένεται στους εκθεσιακούς χώρους αρχές καλοκαιριού. Το καπό του TTS στεγάζει δίλιτρο κινητήρα TFSI υψηλής απόδοσης 200 kW (272 ίπποι). Η μεγάλη αυτή ισχύς εκτοξεύει το TTS Coupe στα 100 χ.α.ω. απο στάση σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Το Audi TTS διατίθεται σε δυο εκδόσεις, 2+2 κουπέ και roadster.

Σχεδιασμένο για νεαρούς και δυναμικούς πελάτες, το TTS αντιπροσωπεύει την τελευταία εξέλιξη της φιλοσοφίας Vorsprung durch Technik (της Προόδου δια της Τεχνολογίας). Ο κινητήρας TFSI παντρεύει τις δυο τεχνολογίες της Audi, την άμεσης έκχυση καυσίμου και το turbocharging, με άριστα αποτελέσματα. Και ενώ η απόδοση 200 kW (272 ίπποι) μπορεί να εντυπωσιάζει, ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ροπή των 350 Nm, η οποία είναι συνεχώς διαθέσιμη απο τις 2,500 έως 5,000 rpm και η οποία κάνει το συμπαγές και ελαφρύ αυτό σύνολο τόσο ξεχωριστό.

Σε σχέση με τον κινητήρα απ’ όπου προήλθε, η δίλιτρη μονάδα ισχύος έχει επανασχεδιαστεί και ενδυναμωθεί σε καίριους τομείς πριν μπει στο TTS. Χάρη στην άριστη αποδοτικότητα του TFSI, η κατανάλωση καυσίμων κυμαίνεται στα 8,0 λίτρα μέσο όρο ανά 100χμ στο κουπέ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στο roadster ο μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου είναι μόλις 8,21 λίτρα/100χμ. Οι τιμές αυτές μειώνονται κατά 0,1 και 0,2 λίτρα/100χμ, αντίστοιχα, με την προσθήκη του S tronic dual-clutch transmission. Το S tronic, σύστημα που συνδυάζει δυο συμπλέκτες, παρέχει τη δυνατότητα για εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων σε υψηλά φορτία κινητήρα και υψηλές στροφές, επομένως ο χρόνος για να φθάσει το όχημα στα 100χ.α.ω από στάση μειώνεται κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου περισσότερο. Αυτό ισχύει τόσο για το κουπέ αλλά όσο και για το roadster.

Η τετρακίνηση quattro, με μηδέν απώλειες στη μεταφορά ισχύος στο δρόμο, επιτρέπει στο TTS να επιταχύνει πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια απο τους ανταγωνιστές του. Στη καρδιά του συστήματος αυτού βρίσκεται υδραυλικός συμπλέκτης πολλαπλών δίσκων που εργάζεται ταχύτερα.

Το TTS κύλησε απ’ τη γραμμή παραγωγής εφοδιασμένο με ακόμη μια μονάδα υψηλής τεχνολογίας – το Audi magnetic ride adaptive damping system. Το σύστημα αυτό δίνει στον οδηγό δυο επιλογές: τη ρύθμιση “Standard”, σχεδιασμένη για ισορροπημένη, άνετη οδήγηση, και τη ρύθμιση “Sport”, όπου το TTS τιθασεύει τις δυνατότητες σπορ ανάρτησης στο έπακρο –χαμηλώνοντας το αμάξωμα κατά 10 χιλιοστά – προσφέροντας έτσι απαράμιλλη δυνατότητα χειρισμού.

Η εμπρόσθια ανάρτηση είναι κατασκευασμένη κυρίως από αλουμίνιο, ενώ η αποδοτικότατη τεχνολογία που εμπεριέχει το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι ακρίβειας βελτιώνει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα πέδησης υψηλής επίδοσης με δίσκους 17 ιντσών, φέρνει το όχημα στη στάση με ασφάλεια.

Η κατασκευή του αμαξώματος αποτελεί επιπρόσθετο παράγοντα για την υπέρτατη απόδοση του TTS. Το πίσω μέρος είναι κατασκευασμένο από ατσάλι, ενώ το μεσαίο και το μπροστινό μέρος από ελαφρύ αλουμίνιο. Η τεχνολογία ASF (Audi Space Frame) βελτιστοποιεί τη κατανομή φορτίου ανά άξονα και μειώνει το συνολικό βάρος. Το χειροκίνητο κουπέ ζυγίζει μόλις 1395 κιλά, που αντιστοιχεί σε ισχύ ανά μονάδα βάρους 5,1 κιλά ανά ίππο.