You are here

Η Audi με το νέο Α4 ανεβάζει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά

29/02/2008 15:13
Η Αudi συνεχίζει την επιθετική της πολιτική με την παρουσίαση στην αγορά ολοένα και περισσότερο εντυπωσιακών μοντέλων. Έτσι, μετά το θηριώδες R8 και το εντελώς νέο Α5, ήρθε η σειρά του Α4. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ανανεώθηκε πρόσφατα και συνεχίζει μια μεγάλη ιστορία, όχι μόνο για την Audi αλλά και για την κατηγορία του. Με όπλο τηv τεχνολογική της πρωτοπορία, η Audi κατάφερε vα προσφέρει στον μέσο αγοραστή αυτά πoυ για χρόνια ήταv προνόμιο μόνο τωv ακριβών και συvάμα απρόσιτων μοντέλων της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, η Audi με το Α4 κατάφερε να προσφέρει στο πλατύ κοινό τηv τετρακίνηση για καθημερινή χρήση, τo αλουμινένιο αμάξωμα, τις πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο... ακόμα και τις πρωτοποριακές λύσεις ασφάλειας σε περιπτώσεις συγκρούσεων.

Η νέα γενιά του μεσαίου επιβατικού της Audi είναι εφοδιασμένη με χαρακτηριστικά και ηλεκτρονικά συστήματα από μεγαλύτερα και πολυτελή μοντέλα της Audi. Με συνολικό μήκος στα 4,70 μέτρα, το νέο Α4 είναι ένα μεγάλο saloon με εντυπωσιακή παρουσία στο δρόμο.

Το νέο Α4 είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του εντελώς νέου A5 γι αυτό και τα πολλά κοινά στην εμφάνιση. Εξωτερικά διαθέτει καινούργιο σχεδιασμό που εξασφαλίζει ένα δυναμικό χαρακτήρα που σίγουρα καλύπτει τις αισθητικές προτιμήσεις μεγάλου μέρους αγοραστών αυτής της κατηγορίας. Το εμπρός τμήμα από τους τροχούς μέχρι το άκρο του αμαξώματος έχει μικρύνει, ενώ έχουν μεγαλώσει σε μήκος, τόσο το καπό του κινητήρα, όσο και το μεταξόνιο, εξασφαλίζοντας μια νέα σπορ εμφάνιση. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα ο συντελεστής αεροδυναμικής του νέου Α4 να βρίσκεται στο 0,27, ενώ ειδική προσοχή έχει δοθεί στο σχεδιασμό του πλαισίου, ώστε να είναι περισσότερο άκαμπτο και ταυτόχρονα να μην αυξάνει το βάρος του.

Η αύξηση των διαστάσεών του κατά 12 εκατοστά σε μήκος και κατά 5 εκατοστά σε πλάτος υπόσχεται αντίστοιχη αύξηση και στους εσωτερικούς εκμεταλλεύσιμους χώρους. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το μεταξόνιό του είναι ελάχιστα μικρότερο από αυτό του αμέσως μεγαλύτερου μοντέλου της Audi, του A6.

Η ευρυχωρία και η εργονομία είναι το κύριο χαρακτηριστικό του εσωτερικού, με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά στοιχεία της Audi να μην λείπουν ούτε από το μοντέλο αυτό. Τα ποιοτικά υλικά, το άψογο φινίρισμα και η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι έκδηλα στο εσωτερικό του νέου Α4. Πολλά στοιχεία του εξοπλισμού που συνήθως συναντώνται σε πολυτελή μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών υπάρχουν και στο Α4. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το ΜΜΙ λειτουργικό σύστημα και ο αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών. Επίσης, οι αερόσακοι έχουν ρυθμιστεί να συνεργάζονται με τους περιοριστές φορτίου των ζωνών ασφαλείας για καλύτερα αποτελέσματα.

Με την παρουσίαση του, το νέο Α4 είναι εφοδιασμένο με πέντε κινητήρες, δύο βενζίνης ΤFSI και έναν βενζίνης FSI και δύο πετρελαίου TDI, που προσφέρουν απόδοση από 120 έως 265 ίππους, ενώ όλοι διαθέτουν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου. Οι τετρακύλινδρες μονάδες έχουν όλες υπερτροφοδότη, ενώ όλοι οι κινητήρες του νέου Α4 εξασφαλίζουν χαμηλότερη κατανάλωση από τους προκατόχους τους.

Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας είναι ο 1.8 TFSI που αποδίδει 120 συνολικά ίππους ενώ υπάρχει και ο γνωστός 1.8Τ FSI με 160 ίππους. Κορυφαίος κινητήρας στη σειρά του Α4 είναι ο 3,2 λίτρων FSI που αποδίδει 265 ίππους και προσδίδει στο αυτοκίνητο επιτάχυνση στα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα.

Στην κορυφαία αυτή έκδοση, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξη σχέσεων, ενώ στις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή αναμένεται να προστεθεί και το αυτόματο κιβώτιο έξη σχέσεων tiptronic. Μία ακόμη επιλογή κιβωτίου αποτελεί και το Multitronic, ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Οι πετρελαιοκινητήρες του εργοστασίου πληρούν τα κριτήρια Euro 5 για τις εκπομπές καυσίμων, που θα ισχύσουν από το 2009 ενώ η απόδοσή τους κυμαίνεται από 143 έως 240 ίππους.

Ανέκαθεν η οδική απόλαυση και κατ’επέκταση η κορυφαία οδική συμπεριφορά ήταν το κύριο γνώρισμα των μοντέλων της Audi. Αυτή τη φορά οι Γερμανοί προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα υιοθετώντας λύσεις που ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη απέναντι στον ανταγωνισμό. Μεγάλες βελτιώσεις έχουν γίνει και στον τομέα των αναρτήσεων του νέου Α4, ενώ η χρήση αλουμινίου σε πολλά τμήματα του αυτοκινήτου, όπως στο σύστημα διεύθυνσης, στους τροχούς και στο σύστημα πέδησης έχουν συνεισφέρει αρκετά στη συγκράτηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα ο εμπρός άξονας έχει μετατοπιστεί κατά 154 mm πιο μπροστά βοηθώντας έτσι στην καλύτερη ισορρόπηση των φορτίων που επενεργούν σε αυτόν. Φυσικά το παρόν της δίδει και η γνωστή τετρακίνηση quattro της Audi, που στο νέο Α4 διαθέτει περισσότερο σπορ ρύθμιση με μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ροπής να διοχετεύεται στον πίσω άξονα.

Τέλος, δύο νέες τεχνολογίες έχουν υιοθετηθεί στο νέο Α4 και συμβάλουν στην οδηγική απόλαυση. Πρώτη είναι η δυνατότητα που δίνεται στον ίδιο τον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις που επιθυμεί ( Audi drive select) που όσον αφορά τον κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο, τις αναρτήσεις και το τιμόνι. Η δεύτερη έχει να κάνει με το σύστημα διεύθυνσης που αναλαμβάνει να αυξομειώνει την αίσθηση και το ρυθμό περιστροφής του τιμονιού ανάλογα με την ταχύτητα.