You are here

Οι CFOs θα παίξουν κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του επιχειρείν μετά το πέρας της πανδημίας του COVID-19

26/01/2021 12:44
  • Το 86% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα πρέπει να επικεντρωθούν στην προστασία της επιχείρησής τους σήμερα, ενισχύοντας παράλληλα τη βιώσιμη μελλοντική ανάπτυξη
  • Το 82% απάντησαν ότι θεωρούνται όλο και περισσότερο από τα βασικά ενδιαφερόμενα μέλη ως οι κύριοι υπεύθυνοι για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας
  • Το 77% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι μέχρι το 2025 η χρηματοοικονομική ψηφιακή τεχνολογία θα βασίζεται στην τεχνολογία νέφους (cloud) και όχι στις εγκαταστάσεις

Ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής (CFO) θα αναδειχθεί ως ένας από τους πιο κρίσιμους ρόλους της διευθυντικής ομάδας κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης του μέλλοντος των επιχειρήσεων μετά το πέρας της πανδημίας του COVID-19, σύμφωνα με την έρευνα της EY, DNA of the CFO 2020, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσότερων από 800 CFOs και ανώτερων χρηματοοικονομικών στελεχών παγκοσμίως.

Περιγράφοντας τις μελλοντικές τους προτεραιότητες, το 86% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι σήμερα καλούνται να προστατεύσουν την επιχείρησή τους και, παράλληλα, να ενισχύσουν την μελλοντική ανάπτυξή της. Ταυτόχρονα, το 84% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων και δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας θα καταστεί προτεραιότητα. Αυτό θα περιλαμβάνει επίσης παραδοσιακές αρμοδιότητες, όπως οι εταιρικοί απολογισμοί, καθώς και νέες, όπως η επίβλεψη του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Καθώς ανταποκρίνονται σε αυτές τις προτεραιότητες, οι CFO θα πρέπει επίσης να ενισχύσουν τις σχέσεις με τους συναδέλφους τους στη διευθυντική ομάδα. Η έρευνα, ωστόσο, διαπίστωσε ότι το 52% των ερωτηθέντων οικονομικών ηγετών ανέφεραν περιορισμένη ή μηδενική συνεργασία με τον διευθυντή του ανθρώπινου δυναμικού (CHRO), ενώ το 44% αναφέρουν το ίδιο αναφορικά με τη σχέση τους με τον διευθυντή μάρκετινγκ (CMO).

Οι CFO ως οι κύριοι υπεύθυνοι για μακροπρόθεσμη αξία

Σε μια αλλαγή που αντικατοπτρίζει τις τάσεις της αγοράς το 2020, οι CFOs αναγνωρίζουν τη σημασία μιας στρατηγικής, η οποία βασίζεται στο σκοπό, με το 82% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θεωρούνται όλο και περισσότερο ως οι κύριοι υπεύθυνοι για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας από τα βασικά ενδιαφερόμενα μέλη, σύμφωνα με την έρευνα της EY.

Επιπλέον, το 79% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι επενδυτές απαιτούν όλο και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρησή τους δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώ το 81% πιστεύουν ότι υπάρχει σημαντική αξία για την επιχείρησή τους η οποία δεν μετριέται ή γνωστοποιείται μέσω χρηματοοικονομικών δεικτών απόδοσης.

Η αναδιαμόρφωση της χρηματοοικονομικής λειτουργίας

Σύμφωνα με την έρευνα της EY, DNA of the CFO 2020, η απόδοση των αγορών αλλάζει ριζικά. Νέες εικονικές αγορές αναδύονται καθώς οι μεγάλες επιχειρήσεις – γίγαντες που βασίζονται σε πλατφόρμες συνδέουν αγοραστές και πωλητές με πιο απρόσκοπτο τρόπο ενώ οι νέες τεχνολογίες συγκλίνουν εξαλείφοντας ακόμη περισσότερες αναποτελεσματικότητες και τριβές.

Ένα πιο ευέλικτο λειτουργικό μοντέλο που εκτείνεται πέρα από τους τέσσερις τοίχους της επιχείρησης, θα είναι πιθανότατα ένας βασικός παράγοντας που θα επέτρεπε στη διεύθυνση χρηματοοικονομικών να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στις συνδεδεμένες αγορές του μέλλοντος. Πολλοί οικονομικοί ηγέτες βλέπουν αυτό το πιο ανοιχτό μέλλον για τη χρηματοοικονομική λειτουργία να γίνεται πραγματικότητα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Πάνω από τα τρία τέταρτα (77%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι, έως το 2025, η χρηματοοικονομική τεχνολογία θα βασίζεται στην τεχνολογία νέφους (cloud) και όχι στις εγκαταστάσεις, ενώ το 74% πιστεύουν ότι η λειτουργία θα είναι μέρος ενός οικοσυστήματος που βασίζεται στο blockchain.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Αντρέας Αβρααμίδης, Συνέταιρος και Επικεφαλής του τμήματος Υπηρεσιών Διασφάλισης της ΕΥ Κύπρου τόνισε: «Σύμφωνα με την έρευνα της EY, DNA of the CFO 2020, οι CFOs θεωρούνται όλο και περισσότερο από τα βασικά ενδιαφερόμενα μέλη ως οι κύριοι υπεύθυνοι για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας σε μία επιχείρηση. Σε αυτόν τον υπερσυνδεδεμένο κόσμο, ο τρόπος με τον οποίο οι οργανισμοί δημιουργούν αξία θα μετατοπιστεί πέρα από το χώρο της εταιρείας προς το χώρο του δικτύου. Οι CFOs θα πρέπει να προσαρμόσουν τη χρηματοοικονομική λειτουργία σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, αξιοποιώντας και άυλα περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης, όπως είναι το ταλέντο, το εμπορικό σήμα και η εταιρική κουλτούρα,επιδιώκοντας πιο στενή συνεργασία με τα άλλα μέλη της διευθυντικής ομάδας».