You are here

PwC: Παγκόσμια έρευνα για τις οικογενειακές επιχειρήσεις 2018

13/12/2018 12:20

Οι ισχυρές αξίες δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων ενώ εκφράζονται παράλληλα φόβοι για αναστάτωση των εργασιών.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα για τις Οικογενειακές Επιχειρήσεις 2018 που έδωσε στη δημοσιότητα η PwC, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να στοχεύσουν στη μεγιστοποίηση του ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος που προέρχεται από την κουλτούρα τους η οποία βασίζεται σε ισχυρές αξίες.

Στη φετινή έρευνα, οι ηγέτες των οικογενειακών επιχειρήσεων ανά το παγκόσμιο αναφέρουν σημαντική ευρωστία, με την ανάπτυξη να καταγράφει τα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων (84%) αναμένει ότι η αύξηση των εσόδων θα συνεχιστεί, ενώ το 16% την χαρακτηρίζει ως «γρήγορη» και «επιθετική».

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιφερειών, τη μεγαλύτερη αισιοδοξία εκφράζουν οι επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, με το 28% να αναμένει επιθετική ανάπτυξη. Ακολουθεί η περιφέρεια Ασίας Ειρηνικού (24%), η Ανατολική Ευρώπη (17%), η Βόρεια Αμερική (16%), η Κεντρική/Νότια Αμερική (12%) και η Δυτική Ευρώπη (11%).

Οι οικογενειακές επιχειρήσεις πρώτης γενιάς καταγράφουν σαφώς καλύτερες επιδόσεις έναντι αυτών με διαδοχή πέραν της μίας γενιάς σε ό,τι αφορά την ικανότητά τους να επιτύχουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, τονίζοντας την ανάγκη για εξισορρόπηση μεταξύ της συνέχειας του επιχειρηματικού μοντέλου και της επιθυμίας για σημαντικές αλλαγές.

Οι τρεις κυριότερες προκλήσεις, σύμφωνα με τις οικογενειακές επιχειρήσεις, είναι η καινοτομία (66%), η εξασφάλιση των κατάλληλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων (60%) και η ψηφιοποίηση (44%). Για την ακρίβεια, ποσοστό 80% θεωρεί ότι η ψηφιοποίηση, η καινοτομία και η τεχνολογία αποτελούν σε συνδυασμό μια ιδιαίτερα σημαντική πρόκληση.

Τη μεγαλύτερη έκπληξη στην έκδοση της έρευνας του 2018 αποτελεί η διαπίστωση ότι οι αξίες όταν αποτελούν μέρος  του στρατηγικού σχεδιασμού σχετίζονται με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης. Ενώ το 75% των οικογενειακών επιχειρήσεων πιστεύει ότι η ισχυρότερη κουλτούρα και οι αξίες τους αποτελούν πλεονέκτημα έναντι των μη οικογενειακών επιχειρήσεων, λιγότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (49%) διατυπώνουν γραπτώς τις αξίες αυτές.

Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που αναφέρουν διψήφιους ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης, το 53% υπέδειξε την ύπαρξη κωδικοποιημένου συνόλου αξιών. Αυτό αντικατοπτρίζει την ανάγκη για περαιτέρω έμφαση στην ενσωμάτωση των στρατηγικών επιχειρηματικής ιδιοκτησίας με τις στρατηγικές ανάπτυξης των οικογενειακών επιχειρήσεων.

Η Έρευνα Οικογενειακών Επιχειρήσεων της PwC περιέχει επίσης πολύτιμη πληροφόρηση για το πώς ο ρυθμός της τεχνολογικής αλλαγής και οι διαφορές μεταξύ των γενεών διαμορφώνουν την προσέγγιση των οικογενειακών επιχειρήσεων στον σχεδιασμό της κληρονομιάς και της διαδοχής.

Σημειώσεις:

Find the full report: at www.pwc.com/fambizsurvey2018

Follow us on twitter:  @PwC

About the research

PwC surveyed 2953 companies in 53 countries covering a wide range of sectors from agriculture to technology.

Between 20 April 2018 and 10 August 2018, 2,953semi-structured telephone, online and face-to-face interviews took place with senior executives from family businesses in 53 territories worldwide.

The interviews were conducted by Kudos Research, in the local language by native speakers, and

averaged between 30 and 40 minutes. The turnover of participating companies ranged from US$5m to more than US$1bn. All results were analysed by Jigsaw Research

Jigsaw Research.

About PwC

At PwC, our purpose is to build trust in society and solve important problems. We’re a network of firms in 158 countries with over 250,000 people who are committed to delivering quality in assurance, advisory and tax services. Find out more and tell us what matters to you by visiting us at www.pwc.com.

PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.

© 2018 PwC. All rights reserved

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Κωνσταντίνα Λογοθέτη (+357-22555108) email:  [email protected] και την κ. Μύρια Πίττα (+357-22555103) email:  myria.pitta@cy.pwc.com, Μάρκετινγκ & Επικοινωνίες, PwC Κύπρου.