You are here

Στις 5 Απριλίου το “sCYence Fair 2023” μας ταξιδεύει ξανά στον κόσμο του αύριο

31/03/2023 10:34

Το πρωτοποριακό Φεστιβάλ “sCYence Fair 2023”, έρχεται ξανά στις 5 Απριλίου στο Ινστιτούτο Κύπρου και προσκαλεί μικρούς και μεγάλους να ανακαλύψουν την επιστήμη και την τεχνολογία, μέσα από διασκεδαστικούς, καινοτόμους και διαδραστικούς τρόπους.

Στο “sCYence Fair 2023”, συμμετέχουν σχολικές ομάδες από μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων από όλη την Κύπρο, οι οποίες θα παρουσιάσουν τις δικές τους ευφάνταστες προτάσεις, με τις καλύτερες, να αναδεικνύονται και να βραβεύονται.

Την έναρξη του Φεστιβάλ Επιστήμης θα κηρύξει στις 9:30 το πρωί, η Πρώτη Κυρία Φιλίππα Καρσερά-Χριστοδουλίδη, στην παρουσία του Προέδρου του Ινστιτούτου Κύπρου Δρος Σταύρου Μαλά και του Πρέσβη της Σουηδίας, προεδρεύουσας χώρας της ΕΕ αυτό το εξάμηνο, κ. Martin Hagström.

Παγκύπριος Ραδιοσταθμός θα μεταφέρει από τις 11 μέχρι τις 13:00, τον παλμό της μεγαλύτερης γιορτής της επιστήμης που συνδιοργανώνουν το Ινστιτούτο Κύπρου (ΙΚυ) και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη). Το Φεστιβάλ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και στηρίζει η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο.

Το πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα του “sCYence Fair 2023”, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

• Εκπαιδευτικές Εφαρμογές Εικονικής Πραγματικότητας.

• Παρουσίαση Προγραμμάτων STEM & Robotics.

• Συμμετοχή του μεγαλύτερου Πλανηταρίου στην Ανατολική Μεσόγειο για εξερεύνηση του Κόσμου που εκτείνεται πέρα από αυτό που μπορεί να δει το γυμνό μάτι.

• Συμμετοχή του κινητού Πλανηταρίου "Starlab” στο οποίο γονείς και μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν προσομοίωση του έναστρου ουρανού και να περιηγηθούν σε μακρινούς αστερισμούς, στο Γαλαξία και στο Ηλιακό μας σύστημα, ανακαλύπτοντας τον κόσμο του μέλλοντος.

• Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με παρουσίαση δραστηριοτήτων  προγραμματισμού και συναρμολόγηση υπολογιστών με Raspberry Pi και ασκήσεις προγραμματισμού με ΒΒC Micro:bit.

• Οι πρεσβείες της Σουηδίας, Γαλλίας, Φιλανδίας, Ουγγαρίας, Σλοβακίας, Ρουμανίας, Ολλανδίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας παρουσιάζουν ανάμεσα σε άλλα, πως οι χαρταετοί βοηθούν τα νησιά να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, πως μια τσούχτρα μπορεί να βοηθήσει να απομακρύνουμε τα μικροπλαστικά από τους ωκεανούς, και πως οι μαγνήτες καταπολεμούν τον καρκίνο.

• Παρουσίαση πρωτοποριακών προγραμμάτων από ερευνητές του Ινστιτούτου Κύπρου.

• Έκθεση Ρομποτικής με Χρήση Ρομπότ από το First Tech Challenge (FTC) σε κανονική πίστα 4Χ4 μέτρων

• Δέκαθλο Φυσικής για βιωματική δραστηριότητα με δέκα ενδιαφέροντα πειράματα Φυσικής για μικρούς και μεγάλους.

• Παρουσίαση του Διεθνούς Προγράμματος SEMEP (South Eastern Mediterranean Sea Project), το οποίο συντονίζεται από την UNESCO και προωθεί την επιστημονική μελέτη και έρευνα σε περιβαλλοντικά θέματα.

• Έκθεση Prestigio multiboards για την εκπαίδευση και ρομπότ Security Dogs σε δράση.

Σας περιμένουμε για να διευρύνουμε τους ορίζοντες μας και να γνωρίσουμε τους δικούς μας αυριανούς επιστήμονες!

INFO: Τετάρτη 5 Απριλίου 2023 | 9:00-18:00 | Είσοδος Ελεύθερη για το κοινό

Web: https://scyence.cyi.ac.cy/ | Social: Facebook & Instagram @scyencefair

Κύριοι Χορηγοί: ExxonMobil, XM, CYTA | Χορηγοί: Medochemie, MUSKITA Aluminium Industries Ltd, Asbis | Υποστηρικτές: Cyprus Computer Society, Epiteugma Robotics Lab, Interstellar Science Education and Cultural Institute, The Cyprus Planetarium, Engino, Nutty Scientists, Δέκαθλο Φυσικής, Heron Digital Education & Mathisis, STS Events.