You are here

Τρέχει με χίλια το ηλεκτρονικό εμπόριο

20/09/2022 13:47

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει απογειωθεί μετά την πανδημική κρίση, ειδικά στο εξωτερικό, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Powersoft, Γιώργος Μαλέκκος, τονίζοντας ότι αναπόφευκτα θα ακολουθήσει και η Κύπρος.

Τόνισε ότι, «το ενδιαφέρον των καταναλωτών για online αγορές έχει απογειωθεί παρά την ομαλοποίηση της αγοράς μετά την πανδημία».

Μιλώντας ενώπιον του 14ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ανέφερε ενδεικτικά ότι «όσα πούλησε σε ένα χρόνο το H&M και το Zara με χιλιάδες καταστήματα, τα πούλησε όλα μαζί το chanel online, το οποίο δεν διαθέτει κανένα κατάστημα».

Σημείωσε ότι «το γεγονός αυτό πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά, διότι κάποιος χρησιμοποιεί πολύ πιο δυνατά από εμάς που έχουμε πολλά καταστήματα τα δεδομένα τα οποία έρχονται, βέβαια, από τους πελάτες».

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην υπηρεσία google και τις αναζητήσεις των χρηστών, είπε ότι η χρήση της AI, η οποία συνεχώς επεκτείνεται, θα αλλάξει σύντομα παρέχοντας μεγάλο αριθμό επιλογών κατά την αναζήτηση μιας υπηρεσίας. Για παράδειγμα, είπε, «εάν αναζητάς έναν ειδικό για να βάψεις το σπίτι σου, θα εμφανίζει εκατοντάδες εξειδικευμένες επιλογές και πληροφορίες».

Σύμφωνα με τον κ. Μαλέκκο, έρχονται τεράστιες αλλαγές στο λιανεμπόριο, με τα καταστήματα να αποκτούν μικρότερη αξία συγκριτικά με τα πολύτιμης αξίας δεδομένα (data) που συλλέγουν οι επωνυμίες από τους πελάτες.

Σύντομα, ανέφερε, θα χρησιμοποιείται ευρέως και στην Κύπρο το bitcoin, όπως χρησιμοποιείται η πιστωτική κάρτα.

Ο κ. Μαλέκκος, απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους, τους προέτρεψε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο εξωτερικό, να μιλούν με τους προμηθευτές τους και το τι αναμένει ο κόσμος από αυτούς.

Όσον αφορά το B2B (business to business), είπε ότι «έρχεται με εκατό μίλια την ώρα και όσοι ασχολούνται ιδιαιτέρως με το χονδρικό εμπόριο θα κερδίσουν πολλούς πελάτες εάν δημιουργήσουν application παρέχοντας διάφορες πληροφορίες προς τους πελάτες τους».

Μεταξύ των θεμάτων που αναδείχθηκαν μέσα από το συνέδριο, ήταν η πελατοκεντρική προσέγγιση για αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση, ο ρόλος της αειφόρου ανάπτυξης και το πώς η χρήση νέων τεχνολογιών μπορεί να οδηγήσει σε ανοδική πορεία τα κέρδη μιας επιχείρησης.

Της Ηρώς Ευθυμίου