You are here

Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων

30/03/2021 06:59

Σημαντική αύξηση παρουσιάζεται στο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από το εξωτερικό στην Κύπρο αλλά και γενικότερα στον κόσμο, μετά τον κορωνοϊό, λόγω κυρίως της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα.

Ο γενικός γραμματέας του Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΚΕΒΕ) Μάριος Τσιακκής αναφέρει στη StockWatch ότι «το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετά τον κορωνοϊό είναι γεγονός ότι παρουσιάζει μεγάλη αύξηση».

Αυτό οφείλεται σημειώνει, στο ότι παρατηρείται μεγάλη έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων κυρίως στην Κίνα με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση της τιμής της χρέωσης για εμπορευματοκιβώτια.

«Σίγουρα αυτό επηρεάζει και τις τελικές τιμές των προϊόντων που μεταφέρονται. Αναμένουμε να δούμε κατά πόσο θα υπάρξουν πρόσθετες αυξήσεις στην Κύπρο ως αποτέλεσμα και του μπλοκαρίσματος της διώρυγας του Σουέζ που έφερε κάποιες καθυστερήσεις στην παράδοση των κοντέινερς και ενδεχόμενη αύξηση στα ναύλα.

«Δεν φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί προβλήματα. Κάποια καθυστέρηση στην άφιξη πλοίων και εμπορευμάτων μπορεί να συμβεί αλλά δεν αναμένεται να υπάρξει σημαντικό πρόβλημα. Οι επιχειρήσεις έχουν αποθέματα προϊόντων και μπορούν να αντέξουν κάποια καθυστέρηση. Δεν μας αναφέρθηκε οτιδήποτε από εταιρείες ότι αναμένουν σοβαρό πρόβλημα», τονίζει.

Την αύξηση στο κόστος εμπορευματοκιβωτίων επισημαίνουν και εταιρείες που μεταφέρουν προϊόντα από την Ασία, την Ευρώπη και την Αγγλία.

Το κόστος μεταφοράς έχει υπερτριπλασιαστεί και αυτό έχει ήδη δημιουργήσει ανησυχίες στις αγορές της Ευρώπης, καταδεικνύοντας ταυτόχρονα και τον ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η Κίνα στην παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας, σημειώνεται.

Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ 40 ποδών από την Ασία στη Β. Ευρώπη έχει αυξηθεί από τα 2.000 δολάρια το Νοέμβριο του 2020 σε περισσότερα από 9.000 δολάρια, σύμφωνα με ναυτιλιακές εταιρείες και εισαγωγούς, τους οποίους επικαλείται δημοσίευμα των «FT». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Λαρς Γένσεν της εταιρείας συμβούλων Sea Intelligence, η κατάσταση αυτή αποδίδεται στην έλλειψη κοντέινερ, καθώς υπάρχει αυτή τη στιγμή μεγάλη στενότητα στην αγορά.

Της Γεωργίας Χαννή